1-3  ضرورت و اهمیّت 11
1-4 اهداف پژوهش. 15
1-4-1 هدف اصلی پژوهش. 15
1-4-2 اهداف فرعی پژوهش. 15
1-5  فرضیه های پژوهش 15
1-6 مولفه های پژوهش. 15
الف) مبانی نظری پژوهش. 20
2-1: آموزش از راه دور. 22
2-1-1: مقدمه. 22
2-1-2: تعاریف آموزش از راه دور 24
2-1-3: واژه­های مرتبط با آموزش از راه دور 31
2-1-4: تعریف یادگیری الکترونیکی 31
2-1-5: ماهیّت یادگیری الکترونیکی 33
2-1-6: ساختار نظری یادگیری الکترونیکی 34
2-1-7: مزایا و معایب یادگیری الکترونیکی. 36
*             2-1-7-1: مزایای یادگیری الکترونیکی. 36
*             2-1-7-2: معایب یادگیری الکترونیکی. 39
2-1-8: انواع یادگیری الکترونیکی 40

 

یادگیری ترکیبی. 40
 

یادگیری باز 40
 

آموزش مبتنی برکامپیوتر. 40
 

یادگیری برخط/ مبتنی بروب 41
2-1-9: عوامل و اجزای نظام آموزش از راه دور 41
*         فراگیران 42
*         معلمان. 43
*         وسایل کمک آموزشی و رسانه­های آموزشی. 48
*         رسانه­های نوین و نقش آنها در آموزش از راه دور 49
*         انتخاب رسانه آموزشی مناسب. 51
*         کلاسهای رفع اشکال 52
*         کتابهای خودآموز 52
2-1-10: ویژگیهای آموزش از راه دور. 53
2-1-11: تاریخچه آموزش مجازی 54
*             2-1-11-1: تاریخچه آموزش مجازی در جهان. 54
*             2-1-11-2: تاریخچه آموزش مجازی در ایران. 56
2-1-12: تغییر در آموزش عالی: عوامل و چالشها. 57
2-1-12-1: عوامل تغییر 58
2-1-12-2: چالشها. 59
2-1-13: عوامل ایجاد یا علل پیدایش آموزش از راه دور در جهان    62
*             2-1-13-1:  عوامل ایجاد یا علل پیدایش آموزش از راه دور در جهان  62
*             2-1-13-2: عوامل ایجاد یا علل پیدایش آموزش از راه دور در ایران  63
2-1-14: دانشگاههای مجازی در ایران 64
*         مرکز تحصیلات تکمیلی آموزشهای مجازی دانشگاه صنعتی امیرکبیر      64
*         دانشگاه مجازی جامعه المصطفی 64
*         دانشگاه غیرانتفاعی مهرالبرز 64
*         موسسه آموزش عالی نور طوبی. 65
*         دانشگاه مجازی قرآن و حدیث. 65
*         دوره های آموزشی. 66
*         ویژگیها و امتیازات این دانشکده. 66
*         لوح فشرده و دروس اینترنتی. 67
2-2: تدریس مشارکتی یادگیرندگان از راه دور. 68
2-2-1: آموزش. 68
2-2-2: مفهوم تدریس. 69
2-2-3: روش تدریس. 70
2-2-4: مفهوم یادگیری مشارکتی. 73
2-2-5: مشخصه های یادگیری مشارکتی. 75
*         همبستگی مثبت 75
*         مسئولیت فردی 75
*         تعامل چهره به چهره (کنش متقابل) 76
*         مهارتهای اجتماعی 76
*         ارزشیابی فرآیندگروهی 76
*         ترکیب اعضای گروه مشارکتی 76
2-2-6: چارچوب مفهومی یادگیری مشارکتی. 77

 

1. مسئولیت پذیری 77
 

وابستگی متقابل مثبت 78
 

نظارت بر فرایند یادگیری 78
2-2-7: اهمیت و جایگاه تعامل در آموزش و یادگیری 79
2-2-8: آموزش الکترونیکی و نظریه ساختن‌گرایی 81
2-2-9: مفهوم تعامل در محیط آموزش الکترونیکی. 82
2-2-10: انواع تعامل در محیط آموزش الکترونیکی 86

 

1. تعامل دانشجو با دانشجو. 89
 

تعامل استاد با دانشجو 90
2-2-11: ضرورت تعامل در آموزش الکترونیکی. 94
2-2-12:  طبقه بندی سطوح مشارکت در یادگیری الکترونیکی 95

 

1. گفتگو 95
 

2. مشارکت موازی. 96
 

3. مشارکت متوالی 97
 

4. مشارکت هم افزایانه. 98
2-2-13: فعالیتهای یادگیری در آموزش مجازی 99
2-2-14: فعالیت یادگیری بحث در آموزش مجازی 100
*             2-2-14-1: چگونگی آغاز و برنامه ریزی یک بحث بر خط          101
*             2-2-14-2: چگونگی حفظ بحث شروع شده در دوره برخط 101
2-2-14-3: نمره دادن به یادگیرندگان برای شرکت در بحث در دوره برخط 102
2-2-15: مزایا و چالشها و راهکارها در یادگیری مشارکتی الکترونیکی   102
رهنمودهایی برای طراحی محیط یادگیری الکترونیکی تعاملی 105
ب) پیشینه پژوهش 108
پیشینه خارجی 112
پیشینه داخلی 119
3-1 مقدمه 123
3-2 روششناسی تحقیق. 123
3-3 متغیرهای پژوهش. 124
3-3-1 متغیر مستقل. 124
3-3-3 متغیرهای کنترل 125
3-3-4 متغیرهای مداخله گر 125

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...