پایان نامه کاربرد روش مشارکتی در پرورش سطوح بالای یادگیری در نظام آموزش مبتنی بر یادگیری الکترونیک |
1-3 ضرورت و اهمیّت 11
1-4 اهداف پژوهش. 15
1-4-1 هدف اصلی پژوهش. 15
1-4-2 اهداف فرعی پژوهش. 15
1-5 فرضیه های پژوهش 15
1-6 مولفه های پژوهش. 15
الف) مبانی نظری پژوهش. 20
2-1: آموزش از راه دور. 22
2-1-1: مقدمه. 22
2-1-2: تعاریف آموزش از راه دور 24
2-1-3: واژههای مرتبط با آموزش از راه دور 31
2-1-4: تعریف یادگیری الکترونیکی 31
2-1-5: ماهیّت یادگیری الکترونیکی 33
2-1-6: ساختار نظری یادگیری الکترونیکی 34
2-1-7: مزایا و معایب یادگیری الکترونیکی. 36
* 2-1-7-1: مزایای یادگیری الکترونیکی. 36
* 2-1-7-2: معایب یادگیری الکترونیکی. 39
2-1-8: انواع یادگیری الکترونیکی 40
یادگیری ترکیبی. 40
یادگیری باز 40
آموزش مبتنی برکامپیوتر. 40
یادگیری برخط/ مبتنی بروب 41
2-1-9: عوامل و اجزای نظام آموزش از راه دور 41
* فراگیران 42
* معلمان. 43
* وسایل کمک آموزشی و رسانههای آموزشی. 48
* رسانههای نوین و نقش آنها در آموزش از راه دور 49
* انتخاب رسانه آموزشی مناسب. 51
* کلاسهای رفع اشکال 52
* کتابهای خودآموز 52
2-1-10: ویژگیهای آموزش از راه دور. 53
2-1-11: تاریخچه آموزش مجازی 54
* 2-1-11-1: تاریخچه آموزش مجازی در جهان. 54
* 2-1-11-2: تاریخچه آموزش مجازی در ایران. 56
2-1-12: تغییر در آموزش عالی: عوامل و چالشها. 57
2-1-12-1: عوامل تغییر 58
2-1-12-2: چالشها. 59
2-1-13: عوامل ایجاد یا علل پیدایش آموزش از راه دور در جهان 62
* 2-1-13-1: عوامل ایجاد یا علل پیدایش آموزش از راه دور در جهان 62
* 2-1-13-2: عوامل ایجاد یا علل پیدایش آموزش از راه دور در ایران 63
2-1-14: دانشگاههای مجازی در ایران 64
* مرکز تحصیلات تکمیلی آموزشهای مجازی دانشگاه صنعتی امیرکبیر 64
* دانشگاه مجازی جامعه المصطفی 64
* دانشگاه غیرانتفاعی مهرالبرز 64
* موسسه آموزش عالی نور طوبی. 65
* دانشگاه مجازی قرآن و حدیث. 65
* دوره های آموزشی. 66
* ویژگیها و امتیازات این دانشکده. 66
* لوح فشرده و دروس اینترنتی. 67
2-2: تدریس مشارکتی یادگیرندگان از راه دور. 68
2-2-1: آموزش. 68
2-2-2: مفهوم تدریس. 69
2-2-3: روش تدریس. 70
2-2-4: مفهوم یادگیری مشارکتی. 73
2-2-5: مشخصه های یادگیری مشارکتی. 75
* همبستگی مثبت 75
* مسئولیت فردی 75
* تعامل چهره به چهره (کنش متقابل) 76
* مهارتهای اجتماعی 76
* ارزشیابی فرآیندگروهی 76
* ترکیب اعضای گروه مشارکتی 76
2-2-6: چارچوب مفهومی یادگیری مشارکتی. 77
1. مسئولیت پذیری 77
وابستگی متقابل مثبت 78
نظارت بر فرایند یادگیری 78
2-2-7: اهمیت و جایگاه تعامل در آموزش و یادگیری 79
2-2-8: آموزش الکترونیکی و نظریه ساختنگرایی 81
2-2-9: مفهوم تعامل در محیط آموزش الکترونیکی. 82
2-2-10: انواع تعامل در محیط آموزش الکترونیکی 86
1. تعامل دانشجو با دانشجو. 89
تعامل استاد با دانشجو 90
2-2-11: ضرورت تعامل در آموزش الکترونیکی. 94
2-2-12: طبقه بندی سطوح مشارکت در یادگیری الکترونیکی 95
1. گفتگو 95
2. مشارکت موازی. 96
3. مشارکت متوالی 97
4. مشارکت هم افزایانه. 98
2-2-13: فعالیتهای یادگیری در آموزش مجازی 99
2-2-14: فعالیت یادگیری بحث در آموزش مجازی 100
* 2-2-14-1: چگونگی آغاز و برنامه ریزی یک بحث بر خط 101
* 2-2-14-2: چگونگی حفظ بحث شروع شده در دوره برخط 101
2-2-14-3: نمره دادن به یادگیرندگان برای شرکت در بحث در دوره برخط 102
2-2-15: مزایا و چالشها و راهکارها در یادگیری مشارکتی الکترونیکی 102
رهنمودهایی برای طراحی محیط یادگیری الکترونیکی تعاملی 105
ب) پیشینه پژوهش 108
پیشینه خارجی 112
پیشینه داخلی 119
3-1 مقدمه 123
3-2 روششناسی تحقیق. 123
3-3 متغیرهای پژوهش. 124
3-3-1 متغیر مستقل. 124
3-3-3 متغیرهای کنترل 125
3-3-4 متغیرهای مداخله گر 125
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1398-12-03] [ 04:59:00 ب.ظ ]
|