پایان نامه مقایسه اثر روش های یادگیری مشارکتی و روش سخنرانی |
جدول2 -3 قواعد کوئیز64
جدول 3-3 ضریب پایایی65
جدول 1- 4 : توصیف داده های مربوط به پیش آزمون (T1).68
جدول 2-4 آزمون همگنی واریانسها68
جدول 3-4 تحلیل واریانس69
جدول 4- 4 : توصیف داده های مربوط به پس آزمون (2T).69
جدول 5-4 نتایج تحلیل کوواریانس71
جدول 6-4: مقایسه میانگین ها به روش توکی HSDزمونمقاب : پس آزمون72
جدول 7- 4 : توصیف داده های مربوط به آزمون پیگیری(3T).72
جدول 8-4 : آزمون لوین.72
جدول 9-4 : آزمون باکس73
جدول 10-4 : آزمون کرویت موچلی.73
جدول 11-4 آزمون اثرات بین آزمودنیها (هوین فلدت)74
جدول 12-4 : آزمون اثرات بین آزمودنی ها.74
جدول 13-4 : مقایسه های چند گانه.74
فهرست نمودارها
نمودار 1 ـ 2 توصیف کلی نظریه همبستگی اجتماعی .21
نمودار 2-2 نتایج همبستگی اجتماعی مثبت .23
نمودار 3-2 سوالات آغازگر.31
نمودار 1-4 نیمرخ نمودارها75
چکیده
هدف از انجام این پژوهش مقایسه تاثیر روش های یادگیری مشارکتی و سنتی بر پیشرفت تحصیلی درس جغرافیای کلاس پنجم ابتدایی و ماندگاری آموخته ها بوده، همچنین اثر آموزش اصول گفتگو بر اثر بخشی بیشتر روش یادگیری مشارکتی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است. روش تحقیق در این مطالعه از نوع نیمه آزمایشی با بهره گرفتن از اندازه گیری مکرر در گروه های آزمایش و کنترل بوده است. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان پسر پایه پنجم مدارس ناحیه 2 ارومیه در سال تحصیلی 87-86 به تعداد 2494 نفر بوده که از میان آنها 51 نفر در قالب سه کلاس به روش نمونه گیری چندمرحلهای انتخاب شده اند. دو گروه آزمایشی به مدت 8 جلسه 45 دقیقه ای به شیوه مشارکتی آموزش دیده اند و یکی از این گروههای آزمایشی علاوه بر آن، از سه جلسه آموزش تحت عنوان آموزش اصول گفتگو نیز برخوردار شده است. داده ها در دو بخش با بهره گرفتن از تحلیل کوواریانس و اندازه گیری مکرر مورد تحلیل قرار گرفت. قسمت اول تحلیل نشان داد که تفاوت بین گروه های آزمایش و کنترل با اطمینان 95 درصد معنادار بوده و اما بین خود گروه های آزمایش تفاوت معنادار نبود ، قسمت دوم تحلیل نیز نشان داد که ماندگاری آموخته ها در گروه های آزمایش نسبت به گروه کنترل بیشتر است و تفاوت با همان میزان اطمینان معنادار می باشد.
فهرست مطالب
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فهرست جداول
فهرست نمودارها
چکیده تحقیق
فصل اول – کلیات تحقیق
مقدمه .1
بیان مساله3
اهمیت و ضرورت تحقیق.8
هدف های تحقیق.11
سوالهای تحقیق.11
تعاریف واژههاواصطلاحات 12
فصل دوم – ادبیات تحقیق
الف – مبانی نظری
مقدمه.15
نگاهی اجمالی به یادگیری مشارکتی .17
عناصر اصلی یادگیری مشارکتی 19
دیدگاه شناختی 22
دیدگاه انگیزشی 23
دیدگاه عاطفی .23
نظریه همبستگی اجتماعی.24
سازمان دهی تعامل.33
معرفی راهبرد39
آموزش پرسش و پاسخ هدایت شده توسط دانش آموزان41
انواع یادگیری مشارکتی43
تبیین نظری و تجربی یادگیری مشارکتی48
روش های یادگیری مشارکتی و نظریات یادگیری.50
یادگیری مشارکتی و پیشرفت تحصیلی56
یادگیری مشارکتی و ماندگاری یادگیری.57
روش جورچین و پیشرفت تحصیلی59
یادگیری مشارکتی و پیشرفت تحصیلی درس جغرافی61
ب – پیشینه تحقیقات در ایران وجهان62
فصل سوم – روش شناسی تحقیق
روش تحقیق.68
متغیرهای تحقیق.64
جامعه آماری 68
نمونه گیری.69
روش اجرا69
نگاهی به فرایند تحولی جورچین 4 77
متغیرها 80
روایی و پایایی ابزار80
روش تحلیل آماری81
فصل چهارم – یافته ها و تحلیل نتایج.83
تحلیل توصیفی
تحلیل استنباطی
فصل پنجم – خلاصه ، نتیجه گیری ، پیشنهادها
خلاصه 93
بحث و نتیجه گیری 94
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1398-12-03] [ 04:14:00 ب.ظ ]
|