نشان داد که مؤلفه تکمیل دارای بیشترین میزان همبستگی با متغیر وابسته یا همان فراشناخت را دارد ( 458/0ryx1= ) و میتواند  قابلیت 20 درصد  فراشناخت را پیش بینی کند و این میزان همبستگی با مؤلفه مقاومت در کل(ryx1x2=0/5  ) بوده است که قابلیت پیش بینی را 24 درصد نموده است. در گروه مردودین کنکور نیز همبستگی بین مؤلفه های تکمیل و آغازگری (از متغیر خودکارآمدی) با فراشناخت معنی دار بود(396/0ryx1=) و پانزده درصد قابلیت پیش بینی فراشناخت را نشان داده اند. همچنین نتایج آزمون Z فیشر تفاوت معنی داری بین همبستگی دو متغیر در دو گروه نشان نداد. از این رو نتایج نشان میدهد قبول شدگان در کنکور تلاش بیشتری همراه با مقاومت در مقابل موانع یادگیری نسبت به مردودین کنکور داشتند.

 

کلید واژه:  فراشناخت حالتی – خود کار آمدی عمومی- کنکور

 

فهرست مطالب

 

 

 

عنوان
                                                                     صفحه
 

فصل اول: کلیات پژوهش

 

1-1- مقدمه 2

 

2-1- بیان مسئله پژوهشی 3

 

3-1- اهمیت و ضرورت تحقیق 6

 

4-1- اهداف پژوهش 8

 

5-1- فرضیه ها و سوالات پژوهش. 9

 

6-1- تعاریف نظری و عملیاتی اصطلاحات 9

 

فصل دوم: پیشینه پژوهش

 

پیشینه نظری

 

1-2- مقدمه 12

 

2-2 – مبانی نظری فراشناخت 12

 

     1-2-2- تعریف فراشناخت 12

 

     2-2-2- عناصر تشکیل دهنده فراشناخت 14

 

     3-2-2- عوامل موثر در شکل گیری و تحول فراشناخت 17

 

     4-2-2- مراحل رشد فراشناختی. 18

 

     5-2-2- ضرورت آموزش مهارت فراشناخت 20

 

     6-2-2- الگوهای آموزشی مبتنی بر فراشناخت 21

 

     7-2-2- نقش فراشناخت در ارتباط با مدرس و فراگیر. 23

 

     8-2-2- راه های تقویت فراشناخت دانش آموزان. 24

 

3-2- مبانی نظری خود کار آمدی 25

 

1-3-2- نظریه شناختی و اجتماعی(معنا و مفهوم خودکار آمدی). 25

 

2-3-2- اهمیت خودکارآمدی. 26

 

3-3-2-  ابعاد خودکارآمدی 28

 

4-3-2- منابع خودکارآمدی. 29

 

5-3-2- دیگر منابع باورهای خودکارآمدی 32

 

6-3-2-  اثرات خودکارآمدی بر کارکردهای روانشناختی 33

 

7-3-2-  خودکارآمدی و جنسیت 36

 

4-2- پیشرفت تحصیلی 37

 

        1-4-2-  ارتباط بین آموزش راهبردهای فراشناختی با عملکرد حل مساله، ادرک خودکارآمدی و عملکرد تحصیلی40

 

5-2- کنکور ( عوامل موثر بر پذیرش، نتایج پژوهشها و پیامدها).42

 

6-2- پژوهشهای انجام یافته. 44

 

 

 

1-6-2- نقش مهارت فراشناخت در فرایند یادگیری و پیشرفت تحصیلی(تحقیقات داخلی و خارجی) 44

 

 فهرست مطالب

 

 

 

عنوان
                                                                     صفحه
 

2-6-2- نقش مهارت خود کار آمدی در فرایند یادگیری و عملکرد تحصیلی(تحقیقات داخلی و خارجی). 50

 

فصل سوم: روش تحقیق

 

1- 3 – مقدمه 57

 

2-3- روش تحقیق 57

 

3-3- جامعه آماری 57

 

4-3- حجم نمونه و روش نمونه گیری. 58

 

5-3- روش اجرا. 58

 

6-3- ابزارهای سنجش 59

 

7-3- روش های تجزیه و تحلیل داده ها. 61

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

 

1-4- مقدمه. 63

 

2-4- شاخصهای توصیفی متغیر های تحقیق 63

 

3-4- فرضیه های تحقیق. 65

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

 

1-5- مقدمه. 71

 

2-5- خلاصه  یافته ها 71

 

3-5- بحث و نتیجه گیری 72

 

4-5- محدودیتهای تحقیق 75

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...