پایان نامه رابطه بین سبک های تربیتی والدین با مهارت اجتماعی |
1-2- اهمیت و ضرورت تحقیق8
1-3- اهداف تحقیق .11
1-3-1-هدف کلی11
1-3-2-اهداف فرعی11
1-4-فرضیه های تحقیق12
1-5- سؤالات تحقیق.12
1-6- تعریف واژهها و اصطلاحات.12
1-6-1- تعاریف مفهومی12
1-6-2-تعاریف عملیاتی .13
فصل دوم: مروری بر تحقیقات انجام شده(ادبیات و مستندات ، چارچوب ها و مبنای ، سابقه و پیشینه تحقیق)
مقدمه 16
2-1- مبانی نظری سبک های فرزند پروری16
2-1-1- خانواده.16
2-1-2- اهمیت و ضرورت خانواده.18
2-1-3- وظایف خانواده18
2-1-4- ارزشهای تربیتی خانواده.20
2-1-5- تاثیر خانواده بر فرزند.20
2-1- 6- سبکهای فرزند پروری.22
2-1-6-1- والدین قاطع و اطمینان بخش (مقتدر منطقی).22
2-1-6-2- والدین مستبد و دیکتاتور.23
2-1-6-3- والدین سهلگیر (آزادگذار)25
2-1-7- عوامل تاثیر گذار بر تربیت فرزندان30
اختلاف خانوادگی.30
2-1-7-2- روابط بین خواهران و برادران31
2-1-7-3- سن والدین 32
2-1-7-4-اشتغال مادر.33
2-2-مبانی نظری مهارت های اجتماعی34
جریان اجتماعیشدن 34
2-2-2- مهارتهای اجتماعی36
2-2-3- عناصر مهارتهای اجتماعی.37
2-2-4- عوامل انتخاب مهارتهای اجتماعی 40
2-2-4-1- تئوریهای رشد .40
2-2-4-2- معیارهای اجتماعی 42
2-2-4-3- انتخاب رفتارشناختی و رفتارعاطفی43
2-2-5- ارزیابی و سنجش مهارتهای اجتماعی 44
2-2-6- تقویت کننده های مهارتهای اجتماعی .45
2- 3-مبانی نظری مشکلات رفتاری 48
2-3-1- رفتار بهنجار و ناهنجار48
2-3-2- قضاوت درباره مشکلات رفتاری کودکان و نوجوانان 48
2-3-3- طبقه بندی انواع اختلالات رفتاری کودکان.50
2-3-3-1- گروهبندی براساس مزاج50
2-3-3-2- گروهبندی براساس رفتارهای اولیه و ثانویه51
2-3-3-3- گروهبندی براساس سن.52
2-3-3-4- گروهبندی براساس سببشناسی .53
2-3-3-5- گروهبندی از دیدگاه روانپزشکان و پزشکان .53
2-3-3-6- گروهبندی اختلالات رفتاری کودکان توسط گروه ترویج روانپزشکی53
2-3-3-7- گروه بندی از دیدگاه متخصصان آموزش و پرورش.54
میزان شیوع اختلات رفتاری کودکان و تداوم آن.55
علل مشکلات رفتاری کودکان.57
2-3-5-1- عوامل مربوط به خود کودک57
2-3-5-2- عوامل محیطی60
چگونگی بروز اختلال در رفتار از نظر رفتارگرایان.61
چگونگی بروز اختلال در رفتار از نظر فروید62
چگونگی بروز اختلال در رفتار از نظر شناختگرایان.62
پیشینه تحقیق 64
2-4-1- تحقیقات انجام شده در خارج از کشور64
2-4-2- تحقیقات انجام شده در ایران .68
فصل سوم:روش اجرای تحقیق
مقدمه.75
3-1- نوع تحقیق.75
3-2- داده های مورد نیاز76
3-3- ابزارهای تحقیق.76
3-4- جامعه آماری.79
3-5- حجم نمونه و روش نمونه گیری79
3-6- انواع متغیرها79
3-7- روش های تجزیه و تحلیل آماری .80
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل و بیان نتایج حاصل از تحقیق
مقدمه.82
4-1- توصیف شاخص های دموگرافیک83
4-1-1-توزیع فراوانی جنسیت 83
4-2- بررسی وضعیت متغیرها84
4-3- بررسی فرضیه های تحقیق.89
4-3-1-بررسی فرضیه 1.89
4-3-2-بررسی فرضیه 291
4-3-3-بررسی فرضیه 3.93
4-3-4-بررسی فرضیه 4.95
4-3-5-بررسی فرضیه 5.97
4-3-6-بررسی فرضیه 699
4-3-7-بررسی فرضیه 7101
4-3-8-بررسی فرضیه 8103
فصل پنجم: بحث وتفسیرو نتیجه گیری وجمع بندی
مقدمه.106
5-1- نتیجه گیری و بحث و بررسی.106
5-2- محدودیتهای تحقیق 111
5-3- پیشنهادهای تحقیق111
5-3-1 پیشنهادهای کاربردی111
5-3-2- پیشنهادهای پژوهشی 113
منابع
منابع115
منابع غیرفارسی.122
پیوست
پرسشنامه سبک های فرزند پروری بامیریند126
پرسشنامه مهارت اجتماعی.128
پرسشنامه اختلال رفتاری کودکان راتر.130
چکیده انگلیسی.131
فهرست جداول
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1398-12-03] [ 05:31:00 ب.ظ ]
|