1-2- اهمیت و ضرورت تحقیق8
1-3- اهداف تحقیق .11
1-3-1-هدف کلی11
1-3-2-اهداف فرعی11
1-4-فرضیه های تحقیق12
1-5-  سؤالات تحقیق.12
1-6- تعریف واژه‏ها و اصطلاحات.12
1-6-1- تعاریف مفهومی12
1-6-2-تعاریف عملیاتی .13
فصل دوم: مروری بر تحقیقات انجام شده(ادبیات و مستندات ، چارچوب ها و مبنای ، سابقه و پیشینه تحقیق)
مقدمه  16
2-1- مبانی نظری سبک های فرزند پروری16
2-1-1- خانواده.16
2-1-2- اهمیت و ضرورت خانواده.18
2-1-3- وظایف خانواده18
2-1-4- ارزشهای تربیتی خانواده.20
2-1-5- تاثیر خانواده بر فرزند.20
2-1- 6- سبکهای فرزند پروری.22
2-1-6-1-  والدین قاطع و اطمینان بخش (مقتدر منطقی).22
2-1-6-2- والدین مستبد و دیکتاتور.23
2-1-6-3- والدین سهل‌گیر (آزادگذار)25
2-1-7- عوامل تاثیر گذار بر تربیت فرزندان30

 

اختلاف خانوادگی.30
2-1-7-2- روابط بین خواهران و برادران31
2-1-7-3-  سن والدین 32
2-1-7-4-اشتغال مادر.33
2-2-مبانی نظری مهارت های اجتماعی34

 

جریان اجتماعی­شدن 34
2-2-2-  مهارتهای اجتماعی36
2-2-3-  عناصر مهارتهای اجتماعی.37
2-2-4- عوامل انتخاب مهارتهای اجتماعی   40
2-2-4-1-  تئوریهای رشد .40
2-2-4-2-  معیارهای اجتماعی 42
2-2-4-3-  انتخاب رفتارشناختی و رفتارعاطفی43
2-2-5-  ارزیابی و سنجش مهارتهای اجتماعی 44
2-2-6-  تقویت کننده های مهارتهای اجتماعی   .45
2- 3-مبانی نظری مشکلات رفتاری 48
2-3-1-  رفتار بهنجار و ناهنجار48
2-3-2-  قضاوت درباره مشکلات رفتاری کودکان و نوجوانان  48
2-3-3-  طبقه بندی انواع اختلالات رفتاری کودکان.50
2-3-3-1-  گروهبندی براساس مزاج50
2-3-3-2-  گروه­بندی براساس رفتارهای اولیه و ثانویه51
2-3-3-3-  گروه­بندی براساس سن.52
2-3-3-4-   گروه­بندی براساس سبب­شناسی .53
2-3-3-5-   گروه­بندی از دیدگاه روانپزشکان و پزشکان .53
2-3-3-6-   گروهبندی اختلالات رفتاری کودکان توسط گروه ترویج روانپزشکی53
2-3-3-7-  گروه بندی از دیدگاه متخصصان آموزش و پرورش.54

 

میزان شیوع اختلات رفتاری کودکان و تداوم آن.55
 

علل مشکلات رفتاری کودکان.57
2-3-5-1-  عوامل مربوط به خود کودک57
2-3-5-2-  عوامل محیطی60

 

چگونگی بروز اختلال در رفتار از نظر رفتارگرایان.61
 

چگونگی بروز اختلال در رفتار از نظر فروید62
 

چگونگی بروز اختلال در رفتار از نظر شناخت­گرایان.62
 

پیشینه تحقیق 64
2-4-1- تحقیقات انجام شده در خارج از کشور64
2-4-2- تحقیقات انجام شده در ایران .68
فصل سوم:روش اجرای تحقیق
مقدمه.75
3-1- نوع تحقیق.75
3-2- داده های مورد نیاز76
3-3- ابزارهای تحقیق.76
3-4- جامعه آماری.79
3-5- حجم نمونه و روش نمونه گیری79
3-6- انواع متغیرها79
3-7- روش های تجزیه و تحلیل آماری .80
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل و بیان نتایج حاصل از تحقیق
مقدمه.82
4-1- توصیف شاخص های دموگرافیک83
4-1-1-توزیع فراوانی جنسیت 83
4-2- بررسی وضعیت متغیرها84
4-3- بررسی فرضیه‏ های تحقیق.89
4-3-1-بررسی فرضیه 1.89
4-3-2-بررسی فرضیه 291
4-3-3-بررسی فرضیه 3.93
4-3-4-بررسی فرضیه 4.95
4-3-5-بررسی فرضیه 5.97
4-3-6-بررسی فرضیه 699
4-3-7-بررسی فرضیه 7101
4-3-8-بررسی فرضیه 8103
 
فصل پنجم: بحث وتفسیرو نتیجه گیری وجمع بندی
مقدمه.106
5-1- نتیجه گیری و بحث و بررسی.106
5-2- محدودیت­های تحقیق 111
5-3- پیشنهادهای تحقیق111
5-3-1 پیشنهادهای کاربردی111
5-3-2- پیشنهادهای پژوهشی 113
منابع
منابع115
منابع غیرفارسی.122
پیوست
پرسشنامه سبک های فرزند پروری بامیریند126
پرسشنامه  مهارت اجتماعی.128
پرسشنامه اختلال رفتاری کودکان راتر.130
چکیده انگلیسی.131
 
 
فهرست جداول

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...