1-2 بیان مسأله 13

 

1-4 هدف پژوهش 18

 

1-5 فرضیه های پژوهش 19

 

1-5-1 فرضیه اصلی 19

 

1-5-2 فرضیه ­های فرعی 19

 

1-6 متغیرهای تحقیق 20

 

1-7 تعاریف واژه­ها و اصطلاحات 20

 

1-7-1 تعاریف مفهومی 20

 

1-7-2 تعاریف عملیاتی 20

 

فصل دوم: ادبیات، مبانی نظری و پیشینه پژوهش 22

 

2-1 مقدمه 23

 

2-2 ادراک 24

 

2-3 ادراک دیداری 24

 

2-4 آزمونهای ادراک دیداری 28

 

2-5 آزمون پیشرفته رشد ادراک بینائی فراستیگ 29

 

2-6 آشنایی با فعالیتهای پیشرفته ادراکی- بینائی فراستیگ 30

 

2-7 تمیزدیداری و راه های تقویت آن 31

 

2-8 خواندن 32

 

2-9 روش های آموزش خواندن به کودکان کم توان ذهنی 34

 

2-10 مشکلات خواندن 35

 

2-11مشکلات اختصاصی خواندن 35

 

2-12 مشکلات غیر اختصاصی خواندن 36

 

2-13 پیشینه تجربی پژوهش 36

 

2-13-1 پژوهشهای داخلی 36

 

2-13-2 پژوهشهای خارجی 37

 

2-14 خلاصه فصل 39

 

فصل سوم: روش­شناسی پژوهش 40

 

3-1 مقدمه 41

 

3-2 طرح پژوهش 41

 

3-3 سازمان دهی اجرای مداخلات درمانگری 41

 

3-6 نحوه سازمان دهی و صورت بندی اجرای بسته آموزشی 42

 

3-6-1 هماهنگی حرکتی- دیداری 43

 

3-6-2 تشخیص شکل از زمینه 43

 

3-6-3 پایداری یا ثبات شکل 44

 

3-6-5 ارتباط فضایی 44

 

3-7 افراد شرکت کننده در پژوهش 49

 

3- 8 معرفی موقعیت پژوهش 53

 

3- 9 ابزار پژوهش 53

 

3-10 روایی و پایایی ابزار پژوهش 55

 

3-11 روش تجزیه و تحلیل داده­ ها 56

 

فصل چهارم: یافته­ های تحقیق 57

 

4-1 مقدمه 58

 

4-2 توصیف داده­ ها 58

 

4-3 تحلیل داده­ ها 63

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری 71

 

5- 1 مقدمه 72

 

5-3 بحث و نتیجه­گیری 73

 

5- 4 نتیجه­گیری کلی 76

 

5-6 محدودیتهای پژوهش 77

 

5-7 پیشنهادهای پژوهشی 78

 

5-7-1  پیشنهادهای کاربردی 78

 

منابع. . 80

 

منابع فارسی 80

 

منابع انگلیسی 85

 

ضمائم و پیوست­ها 8

 

1-1       مقدمه

 

کم توان ذهنی[1] بیان کننده محدودیت­های اساسی در کارکرد کنونی فرد است. کودکان کم توان ذهنی به سبب محدودیت­های گوناگون که غالباً از محدودیت­های شناختی ناشی می­شود. با شکست­های متعددی روبرو می­شوند. و پیامد همه این عدم موفقیت­ها ناکامی است(آذر نیوشان،1391). ادراکات کودکان کم ­توان ذهنی کم بارتر از کودکان بهنجار و دامنه معلوماتشان بسیار تنگتر و محدودتر از آنهاست. اختلال  فعالیت مغزی کودک کم هوش در فقر  و محدودیت شدید دامنه شناختش، بروز می­ کند. شناخت او از دنیای خارج و از نظام روابط و پیوندها با محدودیت مفاهیمی که در اختیار دارد مشخص می­شود(لوریا[2] وهمکاران، 1373)

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...