1- 3 – اهمیت و ضرورت تحقیق 5
1- 4- اهداف کلی پژوهش 7
1- 4- 1- اهداف فرعی پژوهش 7
1- 5- فرضیه ­های پژوهش 7
1- 6- تعریف متغیرها و اصطلاحات پژوهش 8
1- 6- 1- تعریف متغیرها 8
1- 6- 1- 1- تعریف مفهومی یادگیری از طریق تلفن­همراه 8
1- 6-1-2- تعریف عملیاتی یادگیری از طریق تلفن­همراه 8
1- 6- 1-3- تعریف مفهومی یادگیری 8
1- 6- 1- 4- تعریف عملیاتی یادگیری 8
1- 6- 1 -5- تعریف مفهومی انگیزه پیشرفت. 8
1- 6- 1- 6- تعریف عملیاتی انگیزه پیشرفت. 8
فصل دوم: مبانی نظری
2-1- مقدمه. 10
2-2- بخش اول: فراگیری زبان دوم. 10
2- 2- 1- مکتب­های فکری در فراگیری زبان دوم. 10
2-2- 1- 1 – ساخت­گرایی (رفتارگرایی) 11
2-2- 1- 2- عقل گرایی و روانشناسی شناختی (کارکردی/نقشی) 11
2- 2- 1-3- دیدگاه تعاملی/ساختگرایان 12
2-2-2- نظریه­ های آموزش زبان 12
2-2-2-1- نظریه ناظر استفن دی کراشن (فرضیه درون نهاد) 13
2-2-2-2- نظریه موقعیتی 14
2-2- 2-3- نظریه ساخت­گرایی زبان 15
2-2- 2- 4 – نظریه یادگیری جمیزآشر. 16
2-2-2-5- نظریه زبانشناسی گاتگنو (طریق خاموش) 17
2-2- 2- 6- نظریه یادگیری اجتماعی زبان 17
2-2-2- 7- نظریه تلقینی لازانف. 18
2-2- 2- 8- نظریه زبان کل­گرا 19
2-2-2- 9 – نظریه هوش­های چندگانه. 19
2-2-2-10- نظریه واژگانی 19
2-2-2- 11- نظریه توانش ارتباطی 20
2-2-2- 12- نظریه یادگیری جمعی 21
2-2-2-13- نظریه محتوا محور 21
2-2-3- الگوهای آموزش. 23
2-2-3-1- الگوهای آموزش زبان و فناوری رایانه­ای آموزش زبان 23
2-2-3-1- 1- الگوی ریچاردز راجرز در آموزش زبان 23
2-2-3-1- 2- الگوی تحلیل آموزش زبان مک­کی 24
2-2-3-1- 3- الگوی آموزش محتوا محور 24
2-2-3- 1- 3- 1- آموزش زبان مضمون محور 24
2-2-3- 1- 3- 2- آموزش زبان حمایت شده 24
2-2-3- 1- 3- 3- آموزش ضمیمه. 24
2-2-3- 1- 3- 4- رویکرد تدریس گروهی 25
2-2-3- 1- 3- 5- رویکرد مهارت محور 25
2-2-3- 1- 4- الگوهای شناختی 25
2-2-3- 1- 4- 1- الگوهای پردازش توجه مک لالین 25
2-2-3- 1- 4- 2- الگوهای ضمنی و صریح 26
2-2- 3- 1- 5- الگوی ساختارگرایی اجتماعی 27
2-2- 3- 1- 5- 1- فرضیه کنش متقابل لانگ. 27
2-2- 3- 1- 6- الگوی هاربارد در فناوری آموزش زبان 27
2- 2- 4- رویکردهای تدریس در زبان انگلیسی 28
2-2- 4- 1- رویکردهای سنتی درآموزش زبان انگلیسی 28
2-2- 4- 2- رویکردهای نوین در آموزش زبان انگلیسی 29
2-2- 4- 2- 1- رویکردهای مبتنی بر نظریه­ی روانشناسی سازه­گرایی 29
2-2- 4- 2- 2- رویکردهای مبتنی برفناوری 29
2-2- 4- 2- 3- رویکردهای مبتنی بریادگیری الکترونیکی 29
2-2- 4- 2- 4- نرم­افزار آموزشی 30
2-2- 4- 2- 5- یادگیری سیار در آموزش زبان انگلیسی 31
2-2- 4- 2- 6- پیام متنی 32
2-3- بخش دوم: فناوری و آموزش. 32
2-3- 1- کاربردهای فنآوری در آموزش. 33
2-3- 1-1- نقش­های یاددهی-یادگیری فاوا 34
2-3- 1- 2- نقش فاوا در تسهیل یاددهی- یادگیری 34
2-3- 1- 3- نقش فاوا در انگیزه یادگیری 34
2-3- 1- 4- نقش فاوا یادگیری شادگر محور 34
2-3- 1- 5- نقش فاوا در سنجش و ارزیابی 35
2-3- 1- 5- 1- ارزیابی یادگیری آموزشگاهی (یادگیری دروس) 35
2-3- 1- 5- 2- ارزیابی مهارت­های فاوا 35
2-3- 1- 5- 3- نقش فاوا در بهبود مهارت­های تفکر. 35
2-3- 2- یادگیری مادام العمر و فناوری 36
2- 3- 3- یادگیری از طریق موبایل 37
2- 3- 3- 1- انواع وسایل موبایل 39
2-3-3- 1- 1- دستیار دیجینال شخصی(PDA) 39
2-3-3- 1-2- گوشی­های هوشمند. 39
2-3- 3- 1-3- تلفن­همراه 39
2-3-3 -1- 4- لپ تاب شخصی و نوت بوک. 40
2-3- 3- 2- رابطه یادگیری از طریق موبایل، یادگیری الکترونیکی و یادگیری از راه دور 40
2- 3- 3- 3- فواید به کارگیری یادگیری از طریق موبایل در آموزش عالی 41
2-3-3- 4- مشخصات و ویژگی­های ابزار موبایل 41
2-3- 3- 4- 5- اهداف یادگیری از طریق موبایل 42
2-3- 3- 6- ویژگیهای یادگیری از طریق موبایل 42
2-3- 3-7- مزایای یادگیری از طریق موبایل 43
2-3-3- 8- معایب یادگیری از طریق موبایل 43
2-3-3-9- الگوهای (مدل) یادگیری از طریق موبایل 43
2-3- 3- 9- 1- مدل فریم(FRAME ) 43
2-3-3-9- 1- 1- خلاصه الکوی فریم. 45
2-3-3-9- 2- مدل یادگیری سیار در کشورهای در حال توسعه. 46
2-3-3-9-2- 1- عوامل موفقیت در الگوی مالینسون 48
2-3-3-9-3- الگوهای فرهنگی 48
2-3-3-9-3- 1- الگوی (مدل)Hofsteds 48
2-3-3- 9-3-2- الگوی Hall 49
2-3-3-9-4- مدل tenseITS 49
2-3-3- 9- 5- مدل یادگیری تلفیقی از طریق موبایل (مدل تلفیقی) 49
2-3-3- 9- 5- 1- جنبه تکنولوژیکی 50
2-3-3- 9- 5-2- جنبه­های مربوط به دانشگاه 51
2-3- 3- 9-5-3- جنبه­های مربوط به دانشجو. 51
2-3-4- تلفن­همراه 51
2-3- 4- 1- تاریخچه آموزش مبتنی بر موبایل (تلفن­همراه) 54
2-3- 4-2- دلایل به گارگیری تلفن­همراه درآموزش. 55
2-3- 4-3- مدل­های یادگیری از طریق تلفن­همراه 57
2-3- 4- 4- پیام کوتاه (اس­ام­اس) 57
2-3-4- 5- محدودیت­های تلفن­همراه 58
2-3-4- 5- 1- محدودیت روانشناسی 58
2-3- 4- 5- 2- محدودیت آموزشی تلفن­همراه 59

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...