1-3- اهداف تحقیق:   7 
1-4- روش انجام تحقیق: .   8
1-4-1- روش تحقیق: .  8
1-4-2- روش های گردآوری اطلاعات:   8
1-5- سوالات تحقیق: .   8           
1-6- فرضیه های تحقیق: .  9
1-7- مدل مفهومی تحقیق: .  9
1-8- قلمرو تحقیق:   10
1-9- تعریف واژه ها و اصطلاحات:   10
فصل دوم: پیشینه تحقیق: 12    
مقدمه: .  13  
2-1- مبانی نظری تحقیق: .  13
2-1-1- تعریف توانمندسازی:   13
2-1-1-2- رویکردهای توانمندسازی: .  15
2-1-1-3- توانمندسازی روانشناختی: .  18    
2-1-1-4- پیش زمینه های توانمندسازی روانشناختی:   25
2-1-1-5- ویژگیهای ساختار اجتماعی:   30         
2-1-1-6- تاریخچه توانمندسازی: .  31
2-1-1-7- سیر توسعه مقیاس های اندازه گیری توانمندسازی:   36         
2-1-1-8- موانع توانمندسازی : .  39    
2-1-1-9- مزایای توانمندسازی:   42    
2-1-1-10- انتقادات نسبت به توانمندسازی:   43    
2-1-1-11- توانمندسازی و قدرت:   45    
2-1-1-12- پارادایم های قدرت:   48    
2-1-1-13- تفاوت توانمندسازی و غنی سازی شغل:   53    
2-1-1-14- تفاوت توانمندسازی و مشارکت: .  53    
2-1-1-15- مدلهای توانمندسازی:   54    
2-1-2- ساختار سازمانی:   58    
2-1-2-2-1- تعیین کننده های ساختار: .  63    
2-1-2-2-2- ابعاد ساختار سازمانی: .  63
2-1-2-3- عوامل اثرپذیر از ساختار سازمانی: .  71   
2-1-2-4- انواع ساختار سازمانی: .  73    
2-1-2-5- تحول در ساختار:   84    
2-1-2-6- تغییر ساختاری:   85    
2-2- مبانی تجربی تحقیق: .  86    
2-2-1- مطالعات و تحقیقات خارجی: 86
2-2-2- مطالعات و تحقیقات داخلی: 87
فصل سوم: روش تحقیق: . 89
مقدمه: 90
3-1- نوع تحقیق   90 
3-2- روش تحقیق: . 90
3-3- جامعه آماری و روش نمونه گیری: . 91
3-4- روش گردآوری داده ها:   92
3-5- روایی وپایایی پرسشنامه:   94
3-6- روش تجزیه وتحلیل اطلاعات: .  96
 فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده های تحقیق: .97
4-1- مقدمه : . 98      
4-2- تحلیل توصیفی داده ها : .  99
4-2-1- ویژگیهای جمعیت شاختی پاسخ دهندگان :   99 
4-3- تحلیل استنباطی داده ها: .  102      
4-3-1- تحلیل عاملی متغیرهای تحقیق: .  102      
4-3-2- بررسی نرمال بودن توزیع متغیرها:   115      
4-3-3- آزمون فرضیه ها:   117      
فصل پنجم: خلاصه ، بحث و نتیجه گیری: . 125
5-1- نتیجه گیری: . 126
5-2- پیشنهادها :   128      
5-3- پیشنهادها برای محققان آینده: .  131      
5-4- محدودیت های تحقیق: 131
منابع :132
      منابع فارسی: 133
      منابع لاتین: 135
پیوستها : 137
پیوست1:  پرسشنامه ساختار سازمانی138   
پیوست2: پرسشنامه توانمندی روانشناختی.140   
پیوست 3:   Kolmogorov-Smirnov Test . 142 
پیوست 4 : Correlations . 143
چکیده انگلیسی: 144

 
فهرست جداول
عنوان                                                                                                    شماره صفحه
جدول 2-1: مقایسه پارادایم های قدرت . 52
جدول 3-1: وضعیت جامعه آماری تحقیق 92
جدول3-2 : جزییات پرسشنامه ساختار سازمانی 93
جدول 3-3 : جزییات پرسشنامه سنجش عوامل توانمندی روانشناختی. 93
جدول 4-1 : وضعیت جمعیت شناختی جامعه آماری 99
جدول4-2 : راهنمای شناسایی علائم اختصاری متغیرهای مدل 103
جدول4-3 : توزیع نرمال متغیرها 116
جدول4-4 : شاخص های برازندگی مدل مفهومی تحقیق 118
جدول4-5 : نحوه داوری میزان عددی ضریب  همبستگی:  119
جدول4-6 : خروجی ضریب همبستگی بین ساختار سازمانی و عوامل روان شناختی .  120
جدول4-7 : خروجی ضریب همبستگی بین رسمیت و عوامل روان شناختی 121
جدول4-8 : خروجی ضریب همبستگی بین تمرکز و عوامل روان شناختی. 122
جدول4-9 : خروجی ضریب همبستگی بین پیچیدگی و عوامل روان شناختی . 122
جدول4-10 : نتایج فرضیه ها. 124
 
 

فهرست  نمودار ها
عنوان                                                                                                       شماره صفحه
نمودار 1-1 : مدل مفهومی تحقیق 9
نمودار 2-1 : عوامل کاهش خودکارآمدی 22
نمودار 2-2 : مدل اسپریتزر 57
نمودار 4-1 : مدل اندازه گیری رسمیت با بهره گرفتن از تحلیل عاملی در حالت استاندارد 104 
نمودار 4-2 : مدل اندازه گیری رسمیت با بهره گرفتن از تحلیل عاملی در حالت معنی داری . 104
نمودار 4-3 : مدل اندازه گیری تمرکز با بهره گرفتن از تحلیل عاملی در حالت استاندارد 105
نمودار 4-4 : مدل اندازه گیری تمرکز با بهره گرفتن از تحلیل عاملی در حالت معنی داری. 105
نمودار 4-5 : مدل اندازه گیری پیچیدگی با بهره گرفتن از تحلیل عاملی در حالت استاندارد 106
نمودار 4-6 : مدل اندازه گیری پیچیدگی با بهره گرفتن از تحلیل عاملی در حالت معنی داری . 106
نمودار 4-7 : مدل اندازه گیری ساختار با بهره گرفتن از تحلیل عاملی تاییدی مرتبه دوم در حالت استاندارد . 107
نمودار 4-8 : مدل اندازه گیری ساختار با بهره گرفتن از تحلیل عاملی تاییدی مرتبه دوم در حالت معنی داری 108
نمودار 4-9 : مدل اندازه گیری احساس معنی دار بودن با بهره گرفتن از تحلیل عاملی در حالت استاندارد 109
نمودار 4-10:مدل اندازه گیری احساس معنی دار بودن با بهره گرفتن از تحلیل عاملی در حالت معنی داری 109
نمودار 4-11:مدل اندازه گیری احساس شایستگی با بهره گرفتن از تحلیل عاملی در حالت استاندارد . 110
نمودار 4-12:مدل اندازه گیری احساس شایستگی با بهره گرفتن از تحلیل عاملی در حالت معنی داری . 110
نمودار 4-13:مدل اندازه گیری احساس خودتعیینی با بهره گرفتن از تحلیل عاملی در حالت استاندارد 111
نمودار 4-14:مدل اندازه گیری احساس خودتعیینی با بهره گرفتن از تحلیل عاملی در حالت معنی داری 111
نمودار 4-15:مدل اندازه گیری احساس تأثیر با بهره گرفتن از تحلیل عاملی در حالت استاندارد 112

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...