پایان نامه بررسی اثرات گردشگری فیلم بر روی تصویر ادراکشده و انگیزه سفر گردشگران |
چکیده
گردشگری فیلم یکی از شاخههای نوظهور گردشگری است که رشد روزافزونی در تحقیقات پیرامون صنعت گردشگری داشته است. در سطح جهان تحقیقاتی در ارتباط با رابطه بین فیلم و گردشگری، تحلیل ویژگیهای ویژه گردشگری فیلم، تحلیل اثرات گردشگری فیلم بر انگیزش، تصویر ادراک شده از مقصد و کنکاش در مورد رابطه بین شکل گیری تصویر مقصد و مدیریت آن انجامشده است. هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر گردشگری فیلم بر تصویر ادراکشده و انگیزه گردشگری در استان آذربایجان شرقی بوده است که ازنظر ماهیت و روش توصیفی- پیمایشی است و ازنظر هدف، در گروه پژوهشهای کاربردی جای میگیرد. جامعه آماری تحقیق، گردشگران ورودی به استان آذربایجان شرقی است که از سایتهای گردشگری فیلم استان دیدن کردهاند و حداقل یکی از دو فیلم تبریز در مه یا شهریار را دیدهاند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد که اعتبار صوری و محتوایی آن در مشورت با خبرگان دانشگاهی و گردشگری و پایایی آن با آلفای کرونباخ و همچنین و همچنین روش تحلیل همسانی درونی گویه مورد تأیید قرار گرفت. جهت تجزیهوتحلیل داده ها از روش آماری تحلیل مسیر با بهره گرفتن از رگرسیون چندگانه به روش متوالی همزمان بر اساس مراحل بارون و کنی استفاده شد. نتایج نشان داد تأثیر گردشگری فیلم بر تصویر ادراکشده از مقصد و انگیزش گردشگران تأثیر معناداری است. از سوی دیگر تصویر ادراکشده از مقصد نیز بر انگیزش گردشگران تأثیر معناداری دارد.
واژگان کلیدی: گردشگری فیلم، تصویر ادراکشده از مقصد، انگیزه گردشگری، استان آذربایجان شرقی
فصل اول 1
مقدمه. 2
1-1- تعریف موضوع و بیان مسئله. 3
1-2- اهمیت و ضرورت موضوع. 5
1-3- اهداف تحقیق. 7
1-4- سؤالات تحقیق. 7
1-5- جامعه و نمونه آماری تحقیق. 8
1-6- قلمرو تحقیق. 8
1-6-1- قلمرو موضوعی تحقیق. 8
1-6-2- قلمرو زمانی تحقیق. 9
1-6-3- قلمرو مکانی تحقیق. 9
1-7- تعاریف واژگان تخصصی تحقیق. 9
1-8- ساختار فصل های پایاننامه. 10
فصل دوم 12
مقدمه. 13
2-1- رسانه. 14
2-1-1- وظیفه رسانه. 15
2-1-2- اهمیت رسانه در گردشگری 16
2-1-3- اهمیت فیلم و سینما در گردشگری 18
2-1-4- ویژگی های اصلی فیلم ترغیبکنندهی گردشگری 19
2-2- رفتار مصرف کننده 20
2-3- تصویر مقصد. 21
2-3-1- نقش تصویر مقصد در رفتار گردشگران. 23
2-3-2- تصویر شناختی و تصویر عاطفی. 23
2-3-3- تصویر مقصد نامطلوب 25
2-3-4- مدیریت تصویر. 26
2-3-5- فرآیند مدیریت تصویر. 28
2-3-6- شکل گیری تصویر مقصد. 29
2-3-6-1- مدل شکل گیری تصویر مقصد بالگلو و مک کلیری 30
2-3-6-2- مدل شکل گیری تصویر مقصد بیرلی و مارتین. 31
2-3-7- عوامل تأثیرگذار بر شکل گیری تصویر. 33
2-3-8-ابعاد تصویر ادراکشده ی مورد استفاده در این تحقیق. 35
2-3-9- تأثیر فیلم در تصویر مقصد. 36
2-3-10- مشارکت ستارگان سینما بر تصویر مقصد. 37
2-4- جایگذاری مقصد در فیلم. 38
2-4-1- مزایای جایگذاری مقصد در فیلم. 39
2-5- انگیزه گردشگری 41
2-5-1- سلسلهمراتب مازلو. 41
2-5-2- عوامل کششی و رانشیِ دان. 42
2-5-3- نظریه کرامتون. 43
2-5-4- دیگر نظریات انگیزش 44
2-6- انگیزه گردشگر فیلم. 46
2-6-1 عوامل کششی انگیزش در گردشگری فیلم. 48
2-6-1-1- مکان به عنوان انگیزه کششی در گردشگری فیلم. 49
2-6-1-2- شخصیت ها به عنوان انگیزه کششی در گردشگری فیلم. 50
2-6-1-3- ویژگی های نمایشی به عنوان انگیزه کششی در گردشگری فیلم. 51
2-6-2- عوامل رانشی در گردشگر فیلم. 51
2-6-2-1- نوجویی به عنوان انگیزه رانشی در گردشگری فیلم. 52
2-6-2-2- اعتبار به عنوان انگیزه رانشی در گردشگری فیلم. 53
2-6-2-3- شخصیسازی به عنوان انگیزه رانشی در گردشگری فیلم. 53
2-6-2-4- هم ذات پنداری به عنوان انگیزه رانشی در گردشگری فیلم. 54
2-7- مشکل تعیین علل انگیزش 55
2-8- گردشگری فیلم. 56
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1398-12-04] [ 11:56:00 ق.ظ ]
|