پایان نامه اثربخشی مشاوره ی گروهی بر تنظیم هیجان شناختی |
1-4-1 هدف کلی . 12
1-4-2 اهداف اختصاصی 12
1-5 سوال های پژوهش . 13
1-6 متغیرها . 15
1-6-1 متغییر مستقل . 15
1-6-2 متغییرهای وابسته 15
1-7 تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها 15
1-7-1 مشاوره گروهی با رویکرد عقلانی – عاطفی – رفتاری(REBT) 15
1-7-2 راهبرد شناختی خود سرزنشی 17
1-7-3 راهبرد شناختی پذیرش 17
1-7-4 راهبرد شناختی نشخوار فکری 17
1-7-5 راهبرد شناختی توجه مجدد مثبت 18
1-7-6 راهبرد شناختی توجه مجدد بر برنامه ریزی 18
1-7-7 راهبرد شناختی ارزیابی مجدد مثبت . 18
1-7-8 راهبرد شناختی اتخاذ دیدگاه(دیدگاه گیری ) 19
1-7-9 راهبرد شناختی فاجعه انگاری . 19
1-7- 10 راهبرد شناختی سرزنش دیگران . 19
1-7-11 راهبردهای مقابله ای مسئله مدار . 20
1-7- 12 راهبردهای مقابله ای هیجان مدار . 20
فصل دوم : پیشینه پژوهش
2-1 مقدمه . . 21
2-2 فلج مغزی 21
2-3 سببشناسی فلج مغزی . 22
2-4 تقسیمبندی فلج مغزی 23
2-4- 1 الف. تقسیمبندی فلج مغزی براساس تعداد اندامهای درگیر 23
2-4-2 ب. تقسیمبندی براساس اختلال حرکتی 24
2-5 اثرات فلج مغزی بر کودک . 25
2-5-1 الف. رشد حرکتی در کودک فلج مغزی . 25
2-5-2 ب. رشد هوشی . 26
2-6 عوارض جنبی فلج مغزی . 26
2-6-1 نقص بینایی 26
2-6-2 نقایص شنوایی . 27
2-7 رفتار درمانی عقلانی هیجانی 29
2-8 تاریخچه 30
2-9 مفاهیم عمده 31
2-9-1 ماهیت دوگانه انسان 32
2-9-2 کل گرایی . 32
2-9-3 الگوی ABC . 33
2-9-4 باورهای غیر منطقی . 35
2- 10 نظریه شخصیت . 37
2- 10 -1 جنبه های زیست شناختی . 37
2- 10 -2 جنبه های اجتماعی 38
2 – 10 -3 جنبه های روان شناختی 38
2- 11 توصیف فرایند مشاوره . . 39
2-12 فنون شناختی . . 40
2-13 فنون رفتاری . 42
2-14 فنون هیجانی(عاطفی) . 43
2-15 رابطۀ مشاور – مراجع . 44
2-16 رویکرد درمانی REBT در گروه . 44
2-17 هیجان . . 49
2-17-1 تنظیم هیجان . 50
2-17-2 راهبردهای شناختی تنظیم هیجان . 51
2-17-3 راهبردهای شناختی تنظیم هیجان و اختلالات هیجانی در پرتو پژوهشها . 55
2-18 راهبردهای مقابله ای 59
2-18-1 مقابله های مسأله مدار 60
2-18-2 مقابله های هیجان مدار 60
فصل سوم : فرایند روش شناختی
3-1 مقدمه . 64
3-2 روش تحقیق . 64
3-3 جامعه آماری . . 64
3 -4 روش نمونه گیری و حجم نمونه . 65
3 -5 ملاکهای ورود . 65
3-6 ملاکهای خروج . . . 65
3 -7 ابزارهای جمع آوری اطلاعات 66
3 -7-1 پرسشنامه جمعیت شناختی 66
3 -7-2 پرسشنامه تنظیم شناختی- هیجانی ( ( CERQ. 66
3-7-3 پرسشنامه راهبردهای مقابلهای موس و بلینگز . . 68
3-8 شیوه ی اجرای پژوهش . . 68
3-9 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات . 70
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل یافته ها
4-1مقدمه . 71
4-2 توصیف آماری داده ها . . 72
4-3 استنباط آماری (آزمون فرضیه و سوالات) 75
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
5-1 مقدمه . . 99
5-2 بحث در مورد یافته ها . 100
5-3 محدودیت های پژوهش . 107
5-4 پیشنهادات پژوهش . 108
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول 4-1 :توصیف آماری سن افراد مورد مطالعه به تفکیک گروه آزمایش و کنترل 72
جدول 4-2 :توزیع فراوانی تحصیلات افراد مورد مطالعه 72
جدول 4-3: توصیف آماری نمرات پیش آزمون متغیر های تنظیم شناختی هیجان گروه آزمایش و کنترل 73
جدول 4-4 : توصیف آماری نمرات پس آزمون متغیر های تنظیم شناختی هیجان گروه آزمایش و کنترل . 74
جدول 4-5: توصیف آماری نمرات پیش آزمون – پس آزمون راهبردهای مقابله ای گروه آزمایش و کنترل 75
جدول 4-6: نتایج آزمون کالموگروف – اسمیر نوف جهت بررسی نرمال بودن توزیع متغیرهای تحقیق به تفکیک
گروه 76
جدول4-7: نتایج تحلیل یکسان بودن شیب خط رگرسیونی به عنوان پیش فرض تحلیل کواریانس 77
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1398-12-03] [ 05:36:00 ب.ظ ]
|