1-4-1 هدف کلی   .  12
1-4-2 اهداف اختصاصی    12
1-5 سوال های پژوهش   . 13
1-6 متغیرها  . 15
1-6-1 متغییر مستقل . 15
1-6-2 متغییرهای وابسته  15
1-7 تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها  15
1-7-1 مشاوره گروهی با رویکرد عقلانی – عاطفی – رفتاری(REBT)    15
1-7-2 راهبرد شناختی خود سرزنشی 17
1-7-3 راهبرد شناختی پذیرش  17
1-7-4 راهبرد شناختی  نشخوار فکری 17
1-7-5 راهبرد شناختی  توجه مجدد مثبت     18
1-7-6 راهبرد شناختی  توجه مجدد بر برنامه ریزی    18
1-7-7 راهبرد شناختی  ارزیابی مجدد مثبت  . 18
1-7-8 راهبرد شناختی  اتخاذ دیدگاه(دیدگاه گیری )  19
1-7-9 راهبرد شناختی  فاجعه انگاری  .  19
1-7- 10 راهبرد شناختی  سرزنش دیگران .   19
1-7-11  راهبردهای مقابله ای مسئله مدار  .  20
1-7- 12 راهبردهای مقابله ای هیجان مدار .   20
 
فصل دوم : پیشینه پژوهش
 
2-1  مقدمه . . 21
2-2  فلج مغزی  21
2-3  سبب‌شناسی فلج مغزی .  22
2-4  تقسیم‌بندی فلج مغزی   23
2-4- 1   الف. تقسیم‌بندی فلج مغزی براساس تعداد اندام‌های درگیر   23
2-4-2  ب. تقسیم‌بندی براساس اختلال حرکتی   24
2-5  اثرات فلج مغزی بر کودک .  25
2-5-1  الف. رشد حرکتی در کودک فلج مغزی  .  25
2-5-2  ب. رشد هوشی  .  26
2-6  عوارض جنبی فلج مغزی .  26
2-6-1  نقص بینایی    26
2-6-2  نقایص شنوایی  .  27
2-7  رفتار درمانی عقلانی هیجانی   29
2-8  تاریخچه   30
2-9  مفاهیم عمده    31
2-9-1  ماهیت دوگانه انسان    32
2-9-2  کل گرایی  .  32
2-9-3  الگوی ABC  .   33
2-9-4  باورهای غیر منطقی  .  35
2- 10   نظریه شخصیت  .   37
2- 10 -1   جنبه های  زیست شناختی   .  37
2- 10 -2  جنبه های اجتماعی    38
2 – 10 -3  جنبه های روان شناختی    38
2- 11   توصیف فرایند مشاوره  . .  39
2-12  فنون شناختی  . .  40
2-13  فنون رفتاری   .  42
2-14  فنون هیجانی(عاطفی)  .   43
2-15  رابطۀ مشاور – مراجع  .  44
2-16  رویکرد درمانی REBT در گروه  .   44
2-17  هیجان  . . 49
2-17-1 تنظیم هیجان .   50
2-17-2  راهبردهای شناختی تنظیم هیجان .  51
2-17-3  راهبردهای شناختی تنظیم هیجان و اختلالات هیجانی در پرتو پژوهشها .   55
2-18  راهبردهای مقابله ای    59
2-18-1  مقابله های مسأله مدار 60
2-18-2  مقابله های هیجان مدار   60
 
فصل سوم : فرایند روش شناختی
 
3-1  مقدمه  .  64
3-2  روش تحقیق  .  64
3-3   جامعه آماری  . . 64
3 -4  روش نمونه گیری و حجم نمونه  .   65
3  -5  ملاک­های ورود .  65
3-6  ملاک­های خروج  . . .   65
3 -7  ابزارهای  جمع آوری اطلاعات     66
3 -7-1  پرسشنامه جمعیت شناختی   66
3 -7-2  پرسشنامه تنظیم شناختی- هیجانی (   ( CERQ.  66
3-7-3  پرسشنامه راهبردهای مقابله‌ای موس و بلینگز . .  68
3-8  شیوه ی اجرای پژوهش . .  68
3-9  روش تجزیه و تحلیل اطلاعات  . 70
 
 
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل یافته ها
 
4-1مقدمه . 71
4-2  توصیف آماری داده ها  . . 72
4-3 استنباط آماری (آزمون فرضیه و سوالات)  75
 
 
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
 
5-1  مقدمه  . . 99
5-2  بحث  در مورد یافته ها   . 100
5-3  محدودیت های پژوهش . 107
5-4  پیشنهادات پژوهش  . 108
 
 
 
 
 
فهرست جداول
 
عنوان                                                                                                                                   صفحه

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
جدول 4-1 :توصیف آماری سن افراد مورد مطالعه به تفکیک گروه آزمایش و کنترل 72
جدول 4-2 :توزیع فراوانی تحصیلات افراد مورد مطالعه 72
جدول 4-3: توصیف آماری نمرات پیش آزمون متغیر های تنظیم شناختی هیجان  گروه آزمایش و کنترل 73
جدول 4-4 : توصیف آماری نمرات پس آزمون متغیر های تنظیم شناختی هیجان  گروه آزمایش و کنترل . 74
جدول 4-5: توصیف آماری نمرات پیش آزمون – پس آزمون راهبردهای مقابله ای  گروه آزمایش و کنترل 75
جدول 4-6: نتایج آزمون کالموگروف – اسمیر نوف جهت بررسی نرمال بودن توزیع متغیرهای تحقیق به تفکیک 
گروه  76
جدول4-7: نتایج تحلیل یکسان بودن شیب خط رگرسیونی به عنوان پیش فرض تحلیل کواریانس   77

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...