پایان نامه آموزش برنامه والدگری مثبت درسلامت روان مادران |
3-1 اهمیت و ضرورت پژوهش. 7
4-1 اهداف پژوهش. 8
2-4-1 اهداف فرعی 8
5-1 فرضیه های پژوهش. 9
6-1 تعاریف (مفهومی وعملیاتی). 9
1-6-1 تعاریف مفهومی 9
2-6-1 تعاریف عملیاتی 11
فصل دوم: پیشینه پژوهش
1-2 سلامت روان. 13
1-1-2 تاریخچه سلامت روان. 13
2-1-2 مفهوم سلامت روان. 13
3-1-2 دیدگاه های سلامت روان. 15
1-3-1-2 دیدگاه زیست پزشکی 15
2-3-1-2 دیدگاه زیست روان – اجتماعی 16
3-3-1-2 دیدگاه روان شناسی 16
4-3-1-2 دیدگاه اسلام در مورد سلامت روان. 18
4-1-2 دو مدل عمده سلامت روان. 18
4-1-2 مدل پیشگیری سلامت روان. 19
2-4-1-2 مدل ارتقاء سلامت روان. 19
5-1-2 آمار در حوزه سلامت روان. 20
6-1-2 خصوصیات افراد دارای سلامت روان. 20
2-2 اختلال فزون کنشی / نقص توجه. 21
1-2-2 تاریخچه و تعریف : 21
2-2-2 خصوصیات بالینی (تعریف و علایم). 22
3-2-2 انواع مختلف اختلال فزون کنشی/ کم توجهی 26
1-3-2-2 کم توجهی غالب. 27
2-3-2-2 فزون کنشی/تکانشی غالب. 27
3-3-2-2 نوع ترکیبی 28
4-2-2 سن شروع. 32
5-2-2 جنسیت. 33
6-2-2 سیر و پیش آگهی 34
7-2-2 همه گیرشناسی 35
8-2-2 تشخیص افتراقی 37
1-8-2-2 اختلالات پزشکی و عضوی 37
2-8-2-2 اختلالات کارکردی و عاطفی – رفتاری 38
9-2-2- سبب شناسی 39
1-9-2-2 عوامل وراثتی 39
2-9-2-2 عوامل تکاملی 40
3-9-2-2 عوامل نوروبیولوژیک 40
الف) عوامل نوروآناتومیک 41
ب) عوامل نوروشیمیایی 41
ج) عوامل نوروفیزیولوژیک 43
4-9-2-2 عوامل روانی- اجتماعی 43
الف) عوامل روانشناختی 44
ب) عوامل اجتماعی 44
ج ) تجارب سالهای اولیه کودکی: 45
5-9-2-2 عوامل رفتاری – خانوادگی 45
6-9-2-2 تغذیه. 46
10-2-2 الگوی تاثیر گذاری اختلال فزون کنشی/ نقص توجه بر خانواده. 46
1-10-2-2 مرحله اول : سال های نوزادی و نوپایی 47
2-10-2-2 مرحله دوم : سال های مهدکودک و پیش دبستانی 48
3-10-2-2 مرحله سوم : سال های اولیه دبستان. 48
4-10-2-2 مرحله چهارم : سال های پایان دوره ابتدایی 49
5-10-2-2 مرحله پنجم : مقاطع راهنمایی و دبیرستان. 50
11-2-2 تاثیر اختلال فزون کنشی /نقص توجه در سلامت روانی والدین 51
12-2-2 انواع روش های درمانی فزون کنشی /نقص توجه. 53
1-12-2-2 درمان دارویی 53
3-2 برنامه گروهی والدگری مثبت. 58
1-3-2 اهداف اختصاصی برنامه گروهی والدگری مثبت. 59
2-3-2 اصول برنامه گروهی والدگری مثبت. 59
3-3-2 سطوح والدگری مثبت. 61
4-3-2 محتوای برنامه گروهی والدگری مثبت. 64
پیشینه پژوهشی 65
پژوهش های خارجی 65
پژوهش های داخل کشور. 69
فصل سوم: روش پژوهش
1- 3 روش پژوهش. 73
2-3 متغیرهای تحقیق 73
3-3 معیارهای ورود به پژوهش. 73
4- 3 معیارهای خروج از پژوهش. 73
5-3 جامعه آماری 74
6-3 حجم نمونه و روش نمونه گیری 74
7-3 ابزارپژوهش. 74
1-7-3 ارزیابی روایی و پایایی مقیاس سلامت عمومی (28 ماده ای ). 77
2-7-3 نمره گذاری پرسشنامه سلامت عمومی (28 ماده ای). 78
8-3 روش اجرا 79
10-3 روش تجزیه و تحلیل داده ها 81
فصل چهارم: یافته های پژوهش
1-4 یافته های توصیفی 83
2-4یافته های استنباطی 84
فصل پنجم بحث و نتیجه گیری
1-5 بحث ونتیجه گیری 94
2- 5 محدودیت ها: 96
3-5پیشنهادات: 96
پیشنهادات پژوهشی: 96
پیشنهادات کاربردی: 97
منابع. 98
منابع فارسی: 98
منابع خارجی: 103
پیوست ها 111
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول 1-2 تظاهرات بالینی مرتبط با فزون کنشی /نقص توجه (کار ، 1999). 26
جدول 2-2 الگوهای عمومی رفتار در کودکان فزون کنشی /نقص توجه و طبیعی بر مبنای مطالعه ی بارکلی1997. 29
جدول 3-2 ملاک های تشخیصی DSM -5 برای اختلال فزون کنشی /نقص توجه. 30
جدول 4-2 : سهم متوسط ژنتیک در اختلال فزون کنشی / نقص توجه در دوقلوهای 4 تا 16 ساله. 39
جدول 5-2 مدل پنج مرحله ای تجربیات خانواد از اختلال فزون کنشی/ نقص توجه. 51
جدول 1-3 :خرده مقیاس های (28-G.H.Q)وعلائم آن در هریک از سوالات 76
جدول 1-4 میانگین و انحراف معیار سن مادر و کودک. 83
جدول 2-4 فراوانی میزان تحصیلات در گروه کنترل و آزمایش. 83
جدول 3-4 میانگین و انحراف معیارپرسشنامه سلامت روان عمومی در پیش آزمون و پس آزمون گروه ها 84
جدول 4-4آزمون همگنی واریانسها 85
جدول 5-4 تحلیل کوواریانس تاثیر آموزش والدگری مثبت درمیانگین پرسشنامه سلامت روان عمومی مادران. 85
جدول 6-4 میانگین و انحراف معیار علائم جسمانی در پیش آزمون و پس آزمون گروه ها 86
جدول 7-4 آزمون همگنی واریانسها 86
جدول 8-4 تحلیل کوواریانس تاثیر آموزش والدگری مثبت درمیانگین خرده مقیاس علائم جسمانی مادران. 86
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1398-12-03] [ 05:35:00 ب.ظ ]
|