جدول ۵-۳: عوامل استخراج شده مربوط به مولفه افزایش مشارکت بخش خصوصی ۱۲۵
جدول ۵-۴: عوامل استخراج شده مربوط به مولفه افزایش بازاریابی و تبلیغات ۱۲۶
جدول ۵-۵: عوامل استخراج شده مربوط به مولفه توسعه امکانات زیرساخت ۱۲۶
جدول ۵-۶: عوامل استخراج شده مربوط به مولفه افزایش سطح تصمیم گیری مدیریت ۱۲۷
جدول ۵-۷: عوامل استخراج شده مربوط به مولفه تقویت مسائل فرهنگی و آموزشی ۱۲۷
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار ۴-۱: توزیع فراوانی نمونه آماری از نظر جنسیت ۷۵
نمودار ۴-۲: توزیع فراوانی نمونه آماری از نظر سن ۷۶
نمودار۴-۳: توزیع فراوانی نمونه آماری از نظر میزان تحصیلات ۷۷
نمودار۴-۴: توزیع فراوانی نمونه آماری از نظر رشته تحصیلی ۷۸
نمودار ۴-۵: توزیع فراوانی نمونه آماری از نظر تجربه کاری ۷۹
نمودار۴-۶: نمودار تغییرات مقادیر ویژه را در ارتباط با عامل‌ها ۱۰۲
نمودار۴-۷: پراکنش متغیرهای مورد بررسی نسبت به عامل‌های اول، دوم و سوم ۱۰۲
نمودار۴-۸: تغییرات مقادیر ویژه را در ارتباط با عامل ها ۱۰۵
نمودار۴-۹: پراکنش متغیرهای مورد بررسی نسبت به عامل‌های اول، دوم و سوم ۱۰۵
نمودار۴-۱۰: تغییرات مقادیر ویژه را در ارتباط با عامل‌ها ۱۰۸
نمودار ۴-۱۱: نمودار پراکنش متغیرهای مورد بررسی نسبت به عامل‌های اول، دوم و سوم ۱۰۸
نمودار۴-۱۲: تغییرات مقادیر ویژه را در ارتباط با عامل‌ها ۱۱۱
نمودار ۴-۱۳: پراکنش متغیرهای مورد بررسی نسبت به عامل‌های اول، دوم و سوم ۱۱۱
نمودار۴-۱۴: تغییرات مقادیر ویژه را در ارتباط با عامل‌ها ۱۱۴
نمودار ۴-۱۵: پراکنش متغیرهای مورد بررسی نسبت به عامل‌های اول، دوم و سوم ۱۱۴
فهرست شکل‌ها
عنوان صفحه
شکل۲-۱٫ دسته بندی انواع جاذبه‌های گردشگری ۱۷
شکل ۲- ۲٫ طبقه بندی مدلهای گردشگری ۲۵
شکل۲-۳٫ مدل سیستم های ترکیبی برای برنامه ریزی و نظریه های گردشگری ۲۶
پایان نامه - مقاله - پروژه
شکل۲-۴٫ عناصر سیستم گردشگری (سازمان جهانی گردشگری) ۲۷
شکل ۲-۵٫ چرخه مستقیم دو سویه گردشگری به عنوان سیستم گردشگری کل ۲۸
شکل۲- ۶٫ سیستم گردشگری (ناحیه محور مسافر، مبدا و مقصد گردشگر)– مدل لیپر ۲۹
شکل ۲-۷٫ سیستم گردشگری ۳۰
شکل ۲- ۸٫ دیدگاه بریونز، تجیدا و مورالس ۳۱
شکل ۲-۹٫ سیستم گردشگری (مدل کاسپار) ۳۲
شکل۲-۱۰٫ سیستم گردشگری، چشم انداز محیطی(دیدگاه هولدن) ۳۳
شکل ۲-۱۱٫ چارچوب نظری پژوهش ۵۶
شکل ۴-۱: مدل مفهومی پژوهش ۱۱۵
شکل ۵-۱: مدل مفهومی ۱۲۳
چکیده:
امروزه ﺻﻨﻌﺖ گردشگری ﺑﻌﻨﻮان ﯾﮑﯽ از ﭘﯿﺸﺮوﺗﺮﯾﻦ ﺻﻨﺎﯾﻊ ﺟﻬﺎن و ﺑﻌﻨﻮان ﻧﯿﺮوی ﻗﻮی اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ، ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ و اﻗﺘﺼﺎدی، ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﺷﮑﻞدﻫﯽ و دﮔﺮﮔﻮﻧﯽ ﺟﻮاﻣﻊ ﺑﺸﺮی را دارا اﺳﺖ و از اﯾﻨﺮو ﻣﺴﺌﻠﻪ توسعه صنعت گردشگری ﻧﯿﺰ از اﻫﻤﯿﺖ ویژه­ای ﺑﺮﺧﻮردار اﺳﺖ. پژوهش حاضر با هدف شناسایی و بررسی عوامل مؤثر بر توسعه صنعت گردشگری استان ایلام انجام شده. روش پژوهش پیمایشی که جامعه آماری آن را در بخش اول (تحلیل دلفی)، خبرگان و در بخش دوم (آمار استنباطی)، کلیه کارکنان و مدیران در مراکز خصوصی و دلتی تصمیم­گیرنده درباره صنعت گردشگری استان (سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهرداری­ های استان، هتل­ها و مهمانسراها و اساتید دانشگاهی) تشکیل داده است. تعداد نمونه آماری در بخش اول ۲۰ نفر و در بخش دوم جامعه آماری برابر با تعداد ۱۷۴نفر می­باشد که به علت محدودیت از روش سرشماری استفاده شده است، پرسشنامه کمی تحقیق به صورت تصادفی طبقه­ای ساده، در میان این افراد توزیع و جمع آوری شد. جهت تجزیه وتحلیل یافته‌ها از ضریب هماهنگی کندال، تحلیل عاملی اکتشافی، آزمون تی تک نمونه ­ای و آزمون رتبه­ای فریدمن استفاده شده. یافته­ ها نشان دادند که پنج مؤلفه­ی (افزایش سطح تصمیم ­گیری مدیریت، تقویت مسائل فرهنگی و آموزشی، توسعه امکانات زیر ساخت­، افزایش بازاریابی و تبلیغات و افزایش مشارکت بخش خصوصی) در توسعه صنعت گردشگری استان ایلام نقش دارند.
کلید واژه ­هاتوسعه صنعت گردشگری، توریسم، روش تحقیق پیمایشی، استان ایلام.
فصل اول:
کلیات تحقیق
۱-۱٫ مقدمه
در سال‌های اخیر، صنعت گردشگری در جایگاه صنعتی نوپا اثر فراوانی بر وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جهان داشته است. اهمیت صنعت گردشگری در سطح بین‌المللی، از لحاظ تعداد گردشگران و هم از لحاظ درآمد ارزی همواره و به‌طور بی‌سابقه‌ای در حال افزایش بوده است و پیش‎بینی می‌شود تا سال۲۰۲۰ سالیانه بیش از یک میلیارد و نیم جهانگرد در سراسر جهان سفر کنند. از این‌رو بسیاری از کشورها در رقابت نزدیک و فشرده، در پی افزایش بیش از پیش، منافع و عواید خود از این فعالیت بین‌المللی‌ هستند (اسماعیل پور، ۱۳۹۰).
در کشور ما نیز باید برای توسعه این صنعت و استفاده کامل از فرصت‌های ناشی از ظرفیت موجود برنامه‌ریزی شود. اما این صنعت در ایران به علت پاره‌ای از موانع اقتصادی و زیرساختی مانند: توجه ویژه به درآمدهای نفتی، ناکارامدی زیرساخت‌های اقتصادی گردشگری، ضعف سامانه حمل‌ و نقل کشور و مشکل‌های تأسیسات اقامتی و بهداشتی و … نمی‌تواند به‌ صورت یک صنعت پردرآمد جایگاه مناسبی برای خود در کشور به دست آورد (افشار زاده و همکاران، ۱۳۹۰).

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...