• جهت ارائه خدمات مطلوب تر و به موقع به مراجعه کنندگان تلاش مضاعف گردد زیرا موجب می شود تصویر مثبت بیشتری از سازمان در جامعه ارائه و کارکنان با جامعه و بالعکس تعامل بیشتر و بهتری داشته باشند و نهایتا عملکرد شغلی افراد ارتقاء یابد.

 

۴- با توجه به یافته های جدول (۴-۱۱) که نشان داد بین بعد همکاری های مکتوب از تسهیم دانش با عملکرد شغلی رابطه وجود دارد لذا پیشنهاد می گردد:

 

    • بایگانی وآرشیوی الکترونیک از عملکرد هریک از پرسنل تهیه شود تا کارکنان سازمان بتوانند فعالیت ها ، تجارب و عملکرد خودشان را ثبت و در انتقال و اشتراک آن موفقتر عمل نمایند.

 

    • کلاسهای آموزشی ضمن خدمت با فاصله زمانی و تنوع بیشتری برگزار شود و توصیه می گردد در برگزاری این دوره ها از مشارکت و مباحثه شرکت کنندگان و افراد باتجربه استفاده گردد.

 

۵- با توجه به یافته های جدول (۴-۱۲) که نشان داد ببین نظرات پاسخگویان در بعد تسهیم دانش بر حسب عوامل دموگرافیک (جنس ، سن ، سابقه خدمت ، تحصیلات و … ) تفاوت وجود دارد پیشنهاد می گردد :

 

    • مدیران به گروه های تحصیلاتی پایینتر بیشتر توجه نمایند و با اخذ تدابیری مانند موافقت با اعطای مرخصی های تحصیلی، تشویق های کتبی و شفاهی، تسهیلات مالی و سایر موارد مشابه کارکنان را به ارتقاء تحصیلات ترغیب نمایند.

 

    • ترتیبی اتخاذ گردد که در کنار پرسنل دارای تحصیلات بالا مانند فوق لیسانس، از پرسنل دارای تحصیلات پائین نیزاستفاده گردد تا علاوه بر انتقال دانش علمی ، تجربیات افراد با تجربه به افراد کم تجربه تر نیز منتقل شود.

 

۶- با توجه به یافته های جدول (۴-۱۳) که نشان داد بین نظرات پاسخگویان در بعد عملکرد شغلی بر حسب عوامل دموگرافیک (جنس ، سن ، سابقه خدمت ، تحصیلات و … ) تفاوت وجود دارد پیشنهاد می گردد :

 

    • با توجه به اینکه نیروهای جوان با انرژی و بطور مستمر در حال توسعه خود هستند درپست های مختلف به این نیروها اعتماد بیشتری شود و در سمت های کلیدی نیز از افراد جوان و با تحصیلات بالا استفاده گردد.

 

۵-۴-۲- پیشنهادات پژوهشی

 

    • بررسی این پژوهش در بین کارکنان سایر سازمان های مشابه و مقایسه نتایج آن با این پژوهش

 

    • بررسی عوامل موثر برارتقای عملکرد شغلی وتسهیم دانش دراداره کل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان اصفهان

 

    • از آنجائیکه این پژوهش با بهره گرفتن از چهار بعد تسهیم دانش (تعاملات شخصی ،ارتباطات سازمانی، تعامل افراد با جامعه ، همکاری های مکتوب) بررسی شده لذا پیشنهاد می گردد بر اساس سایر مولفه ها و دسته بندی های احتمالی دیگر، رابطه تسهیم دانش و عملکرد شغلی در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان بررسی شود.

 

۵-۵- محدودیت های پژوهش
۱- در این پژوهش صرفا از یکی از ابزارهای پژوهش یعنی پرسشنامه استفاده شد. عدم استفاده از سایر ابزارهای پژوهش از محدودیتهای این پژوهش بشمار می آید.
۲- این پژوهش در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان صورت گرفته و در تعمیم آن به سایر سازمانهای مشابه باید احتیاط نمود.
۳- این پژوهش با تاکید بر مولفه های تسهیم دانش مورد نظر محقق انجام شده است. از این رو یافته های آن در چاچوب مولفه های مذکور قابل تعمیم می باشد.
۴- در پژوهش حاضر صرفا روابط ساده بین متغیر های پژوهش بررسی شده است و استنباط روابط علی از آن صورت نمی گیرد.
فهرست منابع
فهرست منابع فارسی:
ابطحی ح ، صلواتی ع . ۱۳۸۵. مدیریت دانش در سازمان، انتشارات پیوند نو،چاپ اول. ۳۰۱ صفحه
الوانی م و پرویزیان ر . ۱۳۸۵” نقش مدیریت دانش در توسعه مدیریت صنعتی در کشور"، اولین همایش ملی مدیریت صنعتی
آذر ع، مؤمنی م.۱۳۸۱. آمار و کاربرد آن در مدیریت. جلد اول، چاپ هشتم، تهران: انتشارات پیوند نو.
آذرین ب ، یعقوب س ، عامری م. ۱۳۹۱ ."تحلیل رگرسیونی رابطه بین اجزای مدیریت دانش و عملکرد منابع انسانی". مدیریت ورزشی _ زمستان. شماره ۱۵، صفحه ۳۵-۵۰.
آرمسترانگ م. ترجمه خدایار ابیلی. ۱۳۸۰. راهبردهای مدیریت منابع انسانی، تهران: انتشارات فرا، ص ۷.
باورصاد ب ، حبیبی ل ، توانبخش ح . ۱۳۸۹ . ” بررسی رابطه بین مدیریت دانش و عملکرد سازمان در شرکتهای پذیرفته شده دربورس اوراق بهادار تهران” . اولین همایش ملی مدیریت. دانشگاه شیراز.
جعفری س ، ۱۳۹۳ ، رابطه بین بکارگیری سیستم های اطلاعاتی با رفتار اشتراک دانش و آمادگی برای تغییر در شعب بانک رفاه شهر اصفهان ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشکده علوم تربتی دانشگاه آزاد خوراسگان .
پایان نامه - مقاله - پروژه
جلالی م . ۱۳۷۷ . بررسی تاثیر نگرش های شغلی بر عملکرد کارکنان عملیاتی بیمارسـتان هـای شـبکه بهداشت و درمان علوم پزشکی شاهرود، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم اداری دانشگاه شهید بهشتی.
حدت ع . ۱۳۸۷ ."تاثیر هوش هیجانی بر نگرش کارکنان نسبت به تسهیم دانش در شرکت نیرو کلر". پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت دانشگاه اصفهان.
خلیلی شورینی ن.۱۳۸۱. روش تحقیق و کاربرد آن در مدیریت. تهران: نشر آروین
خویی نژاد غ. ۱۳۸۰. روش تحقیق علوم تربیتی. انتشارات سمت، ص۵۴۲.
دراکر ،پیتر ، اف(۱۳۷۳).مدیریت آینده ،ترجمه عبدالرضا رضایی نژاد،تهران،انتشارات رسا
رابینز، استیفن پی ، ۱۳۸۹ ، مبانی رفتار سازمانی ، ترجمه علی پارساییان و سید محمد اعرابی ، چاپ بیست و هفتم ، انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی
رضایی دولت آبادی ح ، خزائی پول ج ، کیا لاشکی ج ف امانی م ، وریج کاظمی ر ، ۱۳۹۲ ، طراحی مدل تاپیر گذاری فرهنگ سازمانی بر تسهیم دانش و ایجاد چابکی در مهار شرایط بحرانی با رویکرد پدافند غیرعامل . مدیریت بحران.۳: ۷۷-۵۹.
رضاییان ع . ۱۳۸۶ . مدیریت رفتار سازمانی، تهران، انتشارات سمت . چاپ ششم. سرمد .۲۴۶ صفحه
رهنورد ف . محمدی ا . ۱۳۸۸. شناسایی عوامل کلیدی موفقیت سیستم مدیریت دانش در دانشکده ها و مراکز آموزش عالی تهران، نشریه مدیریت فناوری اطلاعات .۵۲-۳۷
رهنورد ف ، صدر ف . ۱۳۸۸ . رابطه ادراک فرهنگ تسهیم دانش کارکنان با عوامل سازمانی در دستگاه های دولتی . فراسوی مدیریت ، ۸: ۷۱-۵۴.
زارع، م . ۱۳۸۷. ” بررسی تاثیر توانمندسازها بر فرآیندهای مدیریت دانش در شرکت پالایش نفت اصفهان “، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت دانشگاه اصفهان.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...