1-4. اهداف پژوهش 6
1-4-1. هدف کلی پژوهش 6
1-4-2. اهداف فرعی پژوهش 7
1-5. هدف کاربردی تحقیق 7
1-6. سوالات پژوهش 8
1-6-1. سوال اصلی 8
1-4-2. سوالات فرعی 8
1-7. جنبه نوآوری و جدید بودن تحقیق 8
1-8. قلمرو تحقیق 9
1-8-1. قلمرو مکانی تحقیق 9
1-8-2- قلمرو زمانی تحقیق 9
1-8-3. قلمرو موضوعی تحقیق 9
1-9. روش تحقیق 10
1-10. تعاریف مفهومی 10
1-10-1. بودجه‌ریزی عملیاتی 10
1-10-2. اسناد بالادستی 11
1-10-3. شاخص‌های عملکردی 11
1-10-4. کارت امتیازی متوازن 11
1-10-5. بهای تمام‌شده بر مبنای فعالیت. 11
1-10-6. سازمان‌های فرهنگی 12
1-11. روش تجزیه و تحلیل 12
1-12. مدل مفهومی تحقیق 13
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق 14
2-1. مقدمه. 15
2-2. درآمدی بر بودجه‌ریزی و کاربرد آن 15
2-3. کارکردهای عمده بودجه. 17
2-3-1. برنامه‌ریزی 18
2-3-2. همکاری و مشارکت. 18
2-3-3. نظارت و کنترل 18
2-4. اهداف بودجه. 19
2-5. روش‌های بودجه‌ریزی از گذشته تا به حال 19
2-5-1. بودجه‌ریزی سنتی (ردیف – اقلام). 20
2-5-2. بودجه‌ریزی افزایشی (تفاضلی). 21
2-5-3. بودجه‌ریزی برنامه‌ای 22
2-5-3-1. نظام برنامه‌ریزی، برنامه‌نویسی و بودجه. 24
2-5-4. بودجه‌ریزی بر مبنای صفر. 25
2-5-5. بودجه‌ریزی فرمولی 25
2-5-6. بودجه‌ریزی عملیاتی 25
2-6. مهمترین ویژگی‌های بودجه‌ریزی عملیاتی 27
2-7. عوامل موثر در انتخاب شیوه‌های بودجه‌ریزی 27
2-8. درآمدی بر بودجه‌ریزی عملیاتی 28
2-9. تعاریف بودجه‌ریزی عملیاتی 30
2-10. تاریخچه بودجه‌ریزی عملیاتی در دنیا 31
2-11. تاریخچه بودجه‌ریزی عملیاتی درایران 34
2-12. مزایای بودجه‌ریزی عملیاتی در سازمان 36
2-13. اهداف بودجه‌ریزی عملیاتی در سازمان 37
2-14. مراحل تکامل بودجه‌ریزی عملیاتی 38
2-15. ارکان بودجه‌ریزی عملیاتی 38
2-15-1. برنامه‌ریزی 39
2-15-2. ارزیابی عملکرد سازمان 41
2-15-3. بهای تمام‌شده خروجی‌ها 42
2-15-3-1. بودجه‌ریزی عملیاتی طبق حسابداری قیمت تمام‌شده 42
2-15-3-2. تنظیم بودجه‌ریزی عملیاتی طبق روش ‌اندازه‌گیری کار یا کارسنجی 42
2-15-3-3. روش هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت(ABC) 43
2-16. اصول بودجه‌ریزی عملیاتی در سازمان‌های فرهنگی 45
2-17. مدل کارت امتیازی متوازن 46
2-18. ویژگی مدل ارزیابی متوازن 48
2-19. مناظر مدل کارت امتیازی متوزان 50
2-19-1. منظر مالی 50
2-19-2. منظر مشتری (خدمت گیرندگان). 51
2-19-3. منظر فرآیندها 52
2-19-4. منظر رشد و یادگیری 53
2-19-5. منظر رضایت کارکنان 55
2-19-6. منظر محیط و جامعه. 55
2-20. پیشینه تحقیق 56
فصل سوم: روش تحقیق 62
3-1. مقدمه. 63
3-2. چارچوب نظری تحقیق 63
3-3. دسته بندی روش‌های تحقیق 64
3-3-1. دسته بندی روش‌های تحقیق بر اساس هدف. 64
3-3-2. دسته بندی روش‌های تحقیق بر اساس نحوه گردآوری داده‌ها 64
3-3-2-1. تحقیق پیمایشی 65
3-4. روش تحقیق 65
3-5. جامعه و نمونه آماری 66
3-5-1. جامعه آماری 66
3-5-2. واحد تجزیه و تحلیل 66
3- 5- 3. شیوه نمونه گیری 67
3-5-4. نمونه آماری 67
3-6. روش و ابزار گردآوری و سنجش داده‌ها 67
3-6-1. نوع پرسشنامه. 69
3-7. تحلیلی بر ابزار تحقیق 69
3-8. نحوه بررسی روایی و پایایی ابزار تحقیق 70
3-8-1. روایی پرسشنامه. 70
3-8-2. پایایی پرسشنامه (یا قابلیت اعتماد ابزار ‌اندازه‌گیری). 71
3-9. روش‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها 72
3- 10. گام‌های اجرایی این پژوهش 72
فصل چهارم: تحلیل یافته‌ها 74
4-1. مقدمه. 75
4-2. یافته‎‌های توصیفی 75
4-2-1. ویژگی‌های جمعیت شناختی نمونه آماری 75
4-2-1-1. توزیع فراوانی سن در نمونه مورد بررسی 76
4-2-1-2. توزیع فراوانی سطح تحصیلات در نمونه مورد بررسی 77
4-2-1-3. شاخص‌های توصیفی متغیر‌های پژوهش. 78
4-3. یافته‌های استنباطی 78
4-3-1. پاسخ به سوالات اصلی تحقیق 78
4-3-2.پاسخ به سوالات فرعی تحقیق 82
4-3-2-1. پاسخ به سوال منظر فرایندی 82
4-3-2-2. تحلیل موانع از منظر فرایندی 84
4-3-2-3. پاسخ به سوال منظر محیط و جامعه. 85
4-3-2-4. تحلیل موانع از منظر محیط و جامعه. 87
4-3-2-5. پاسخ به سوال منظر مالی 88
4-3-2-6. تحلیل موانع از منظر مالی 90
4-3-2-5. پاسخ به سوال منظر رضایت کارکنان. 91
4-3-2-6. تحلیل موانع از منظر رضایت کارکنان. 93
4-3-2-7. پاسخ به سوال منظر رشد و یادگیری 94

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...