(90/0=α). برای تجزیه و تحلیل داده­ ها، از روش تحلیل عاملی با چرخش متعامد استفاده شد. بر اساس تحلیل عاملی، شش عامل محیطی، فرهنگی، امنیتی، حمایتی، روانی و مدیریتی به عنوان عوامل مؤثر در بهبود رفتار هواداران هندبال شناسایی شدند. در مقیاس پنج ارزشی لیکرت، میزان اهمیت عامل­ها از دیدگاه آزمودنی­ها بررسی شد. بر این اساس ” استفاده از بازیکنان، مربیان و داوران مجرب و حرفه­ای” با میانگین و انحراف معیار (80/0±45/4) با اهمیت­ترین گویه و ” استفاده از دوربین­های مدار بسته در داخل و حوالی ورزشگاه” با میانگین و انحراف معیار (25/1±51/3) به عنوان کم اهمیت­ترین گویه انتخاب شد. همچنین تحلیل مسیر نشان داد بین عوامل مدیریتی، محیطی، حمایتی و فرهنگی با عامل روانی ارتباط مستقیم و معناداری وجود دارد و بین عوامل امنیتی و روانی با رفتار مثبت ارتباط مستقیم و معناداری وجود دارد، اما اثر مستقیم عامل امنیتی بر عامل روانی معنی­دار نیست.

 

نتایج تحقیق نشان می­دهد، عامل مدیریتی مهم­ترین عامل مؤثر در بهبود رفتار هواداران است، لذا مدیران برگزار­کننده مسابقات هندبال می­توانند با توجه بیشتر به عامل مدیریتی و استفاده از بازیکنان، مربیان، داوران مجرب و حرفه­ای گامی مؤثر در بهبود رفتار هواداران بردارند.

 

واژگان کلیدی: عامل مدیریتی، تحلیل عاملی، هواداران.

 

لیست مقالات مستخرج از پایان نامه :

 

بررسی عوامل مؤثر در ایجاد ناهنجاری­های رفتاری هواداران مسابقات لیگ برتر هندبال ایران
 

بررسی ارتباط بین رفتار مثبت هواداران لیگ برتر هندبال با عوامل مؤثر بر آن
 

مقایسه عوامل مؤثر در بهبود رفتار هواداران لیگ برتر هندبال از دیدگاه هواداران زن و مرد
 

  فهرست مطالب

 

فصل اول :طرح تحقیق

 

1-1. مقدمه 2

 

1-2. بیان مسأله 3

 

1-3. اهمیت و ضرورت تحقیق 7

 

1-4. اهداف تحقیق 9

 

1-4-1. هدف کلی 9

 

1-4-2. اهداف اختصاصی 9

 

1-5. سؤالات تحقیق 9

 

1-6. محدودیت­های تحقیق 10

 

1-6-1. محدودیت­های قابل کنترل 10

 

1-6-2. محدودیت­های غیر قابل کنترل 10

 

1-7. پیش فرض­های پژوهش 10

 

1-8. تعریف واژه­ها و اصطلاحات تحقیق 10

 

1-8-1. هواداران 10

 

1-8-2. رفتار 11

 

1-8-3. رفتار ناهنجار 11

 

1-8-4. رفتار مثبت (بهنجار): 11

 

فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه پژوهش

 

2-1. مقدمه 14

 

2-2. مبانی نظری 14

 

2-2-1. تعریف هوادار 14

 

2-2-2. رفتار ناهنجار هواداران 15

 

2-2-2-1. تعریف پرخاشگری 16

 

2-2-2-1-1. انواع پرخاشگری 17

 

2-2-2-2. تعریف خشونت 18

 

2-2-2-3. تعریف اوباشگری 18

 

2-2-2-4. تعریف رفتار ضد اجتماعی 20

 

2-2-3. علل و عوامل پرخاشگری و خشونت 20

 

2-2-3-1. علل اجتماعی- فرهنگی 20

 

2-2-3-2. علل روانی 21

 

2-2-3-3. علل محیطی 22

 

2-2-4. نظریه­ های حیطه­ی پرخاشگری و خشونت 22

 

2-2-4-1. تئوری یادگیری اجتماعی 22

 

2-2-4-2. نظریه ناکامی- پرخاشگری 24

 

2-2-4-3. نظریه طرحواره ذهنی 26

 

2-2-4-4. نظریه­ های تأثیر گروهی، رفتار جمعی و وندالیسم 27

 

2-2-5. پارادایم خشونت و پرخاشگری 28

 

2-2-5-1. پارادایم زیست­شناختی 28

 

2-2-5-2. پارادایم روانشناختی 28

 

2-2-5-3. پارادایم جامعه­شناختی 28

 

2-2-5-3-1. چشم انداز مارکسیستی 29

 

2-2-5-3-2. چشم­انداز رفتارگرایانه (مکتب آکسفورد) 30

 

2-2-5-3-3. چشم­انداز انسان شناسی 30

 

2-2-5-3-4. مکتب لیسستر 31

 

فصل سوم : روش شناسی پژوهش

 

2-3. پیشینه تحقیق 32

 

2-4. مدل نظری پژوهش 51

 

2-5. جمع­بندی 52

 

3-1. مقدمه 54

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...