هدف از تحقیق حاضر تبیین رابطه یادگیری سازمانی و توانمندسازی با تعهد سازمانی دبیران زن مقطع متوسطه ناحیه 4شیراز می باشد .نوع تحقیق  توصیفی  ا زنوع همبستگی است و از لحاظ هدف کاربردی می باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه دبیران زن مقطع متوسطه ناحیه 4 که در سال تحصیلی 91 ـ 1390 مشغول به تدریس می باشند،و تعداد آنها بالغ بر 335 نفر می باشد . جهت تعیین نمونه آماری از جدول مورگان استفاده شد و تعداد 180 نفر از آنها به شیوه نمونه گیری تصادفی انتخاب گردید و مورد آزمون قرار گرفت . داده های پژوهش  توسط سه پرسشنامه یادگیری سازمانی نیفه ،و توانمند سازی اسپیتزر ، و تعهد سازمانی مودی به دست آمده  است . ابزار پژوهش از روایی و پایایی  قابل قبولی برخوردار بودند با بهره گرفتن از روش های آماری همبستگی پیرسون وتحلیل رگرسیون فرضیات پژوهش آزمون شده است . نتایج بدست آمده حاکی از آن است که رابطه مثبت و معناداری  بین سه متغییر موردآزمون (یادگیری سازمانی و توانمند سازی با تعهد سازمانی) وجود دارد .همچنین بین ابعاد یادگیری سازمانی و ابعاد توانمندسازی با تعهد سازمانی رابطه مثبت و معنا داری یافت شد. . در این پژوهش توانستیم نشان دهیم که ابعاد یادگیری سازمانی به طور معنا داری قادر به پیش بینی تعهد سازمانی می باشند. همچنین ابعاد توانمندسازی نیز به طور معنا داری قادر به پیش بینی تعهد سازمانی می باشد. در این پژوهش توانستیم نشان دهیم که یادگیری سازمانی و توانمندسازی بطور معناداری قادر به پیشگیری تعهد سازمانی می باشند.

 

واژگان کلیدی:یادگیری سازمانی ،توانمندسازی ،تعهد سازمانی، دبیران

 

فهرست مطالب

 

فصل اول: کلیات پژوهش

 

 مقدمه:. 1

 

بیان مسئله. 5

 

اهمیت و ضرورت پژوهش. 7

 

اهداف پژوهش. 10

 

فرضیه های پژوهش:. 11

 

مفاهیم و تعاریف عملیاتی. 12

 

فصل دوم:مبانی نظری پژوهش

 

مبانی نظری

 

تعهد سازمانی:. 21

 

تعاریف و مفاهیم تعهد سازمانی. 22

 

پیشینه تاریخی از تعهد سازمانی:. 25

 

ابعاد تعهدسازمانی:. 27

 

عوامل و پیش شرط های تعهد سازمانی:. 29

 

عوامل موثر بر تعهد سازمانی. 30

 

مدلهای تعهد سازمانی. 34

 

دیدگاههایی در مورد کانون تعهد سازمانی. 40

 

راهکارهایی برای افزایش تعهد سازمانی معلمان:. 41

 

بخش دوم: یادگیری سازمانی

 

پیشینه تاریخی یادگیری سازمانی. 42

 

تعاریف یادگیری سازمانی:. 43

 

یادگیری سازمانی به مثابه فرایندی پویا. 45

 

 فرایند های فرعی یادگیری سازمانی. 45

 

چرخه یادگیری. 47

 

انواع یادگیری سازمانی. 49

 

متغیرهای موثر بر یادگیری سازمانی. 54

 

موانع یادگیری سازمانی. 55

 

بخش سوم:توانمند سازی

 

پیشینیه تاریخی توانمند سازی. 56

 

تعاریف توانمند سازی. 59

 

الزامات توانمند سازی. 61

 

دلایل توانمند سازی. 65

 

موانع توانمند سازی. 66

 

اهمیت توانمند سازی در سازمانها. 67

 

مزایا و پیامدهای توانمند سازی. 68

 

مدلهای توانمند سازی. 69

 

رویکردهای توانمند سازی. 73

 

ابعاد توانمند سازی. 76

 

فواید توانمند سازی. 79

 

استراتژی های توانمند سازی. 80

 

مروری بر تحقیقات داخلی و خارجی. 82

 

فصل سوم:روش شناسی پژوهش

 

روش پژوهش. 91

 

جامعه آماری، نمونه آماری، روش نمونه گیری. 91

 

ابزار گردآوری اطلاعات. 93

 

روایی و پایایی ابزار گردآوری اطلاعات. 95

 

روش اجرای پژوهش

 

روش تجزیه و تحلیل داده ها. 97

 

ملاحظات اخلاقی. 98

 

فصل چهارم: تجزیه وتحلیل داده ها

 

داد ه های توصیفی یافته های استنباطی. 102

 

فصل  پنجم:بحث و نتیجه گیری. 109

 

خلاصه پژوهش. 110

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...