1-2-بیان مسئله 7

 

1-3-اهمیت و ضرورت تحقیق 11

 

1-4-اهداف تحقیق 6

 

1-5-فرضیات تحقیق 6

 

1-6-سوالات تحقیق 12

 

1-7-جنبه های نوآوری تحقیق 12

 

1-8-تعریف واژگان تخصصی 13

 

فصل دوم:ادبیات و پیشینه تحقیق

 

2-1-مقدمه 24

 

2-1-1- مکتب سوداگران 25

 

2-1-2- مکتب فیزیوکرات ها 25

 

2-1-3- مکتب کلاسیک 26

 

2-2-مبانی نظری تحقیق 26

 

2-2-1- مدل مفهومی تحقیق 33

 

2-3-پیشینه تحقیق 34

 

2-4- رابطه بین سرمایه انسانی و رشد اقتصادی از دیدگاه دانشمندان 46

 

فصل سوم: روش شناسی تحقیق

 

3-1-مقدمه 48

 

3-2-مدل های سنجش تاثیر مخارج دولتی در رابطه با سرمایه انسانی بر رشد اقتصادی 48

 

3-2-1-سرمایه انسانی و دانش فنی در مدل رشد برون زا 48

 

3-2-1-بررسی مدل های تجربی با مبانی رشد برون زا و درون زا 52

 

3-2-3-مدلی تجربی برای برآورد سرمایه انسانی بر رشد اقتصادی 53

 

3-3-مفهوم متغیرهای پژوهش 36

 

3-3-1-مفهوم سرمایه انسانی 56

 

3-3-2-رشد اقتصادی 59

 

3-4-روش VAR  در تجزیه و تحلیل داده ها 39

 

3-4-1-برآورد مدل 61

 

3-4-2-آزمون ریشه واحد 62

 

3-4-3-بردارهای همگرایی و محدودیت ها 62

 

3-5-نوع روش تحقیق 63

 

3-5-روش گرد آوری اطلاعات 64

 

3-6-ابزار گرد آوری اطلاعات 64

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

 

4-1-مقدمه 66

 

4-2-داده ها و متغیرها 66

 

4-3-روش تحقیق 67

 

4-5-آزمون ریشه 75

 

4-5-1-آزمون دیکی فولر 75

 

4-5-2-آزمون دیکی فولر تعمیم یافته 75

 

4-5-3-آزمون فلیپس پرون 76

 

4-6-الگوی خود رگرسیونی با وقفه های توزیعی (ARDL) 77

 

4-7-الگوی تصحیح خطا(ECM) 79

 

4-8-آزمون های تشخیصی 80

 

4-8-1-آزمون ضریب لاگرانژ (آزمون همبستگی) 80

 

4-8-2-آزمون تصریح صحیح (آزمون رمزی): 80

 

4-8-3-آزمون نرمالیتی: 80

 

4-8-4-آزمون واریانس همسان: 81

 

4-9-علت استفاده از ARDL 81

 

4-9-1-مزایای روش ARDL 81

 

4-10-آزمون مجموع تجمعی(CUSUM)  و مجموع مجذور تجمعی (CUSUMSQ) 51

 

4-11-برآورد مدل 84

 

4-12-آزمون مانایی متغیرها 85

 

4-13-تخمین مدل 91

 

4-13-1-مدل پویا (کوتاه مدت) 91

 

4-13-2- آزمون های تشخیصی 62

 

4-13-3- نتایج تخمین الگوی تصحیح خطا(ECM) 97

 

4-13-4-آزمون ثبات ساختاری 98

 

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

 

5-1-نتیجه گیری 69

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...