پایان نامه بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر محیط یادگیری تلفیقی |
عنوان صفحه
تشکر و قدردانی د
اهدا هـ
فهرست مطالب و
فهرست پیوستها. ح
فهرست جدولها. ح
فهرست شکل ها . ط
چکیده –
فصل اول: کلیات پژوهش
(1-1) مقدمه . 3
(1-2) بیان مسأله . 4
(1-3) اهمیت و ضرورت انجام پژوهش . 8
(1-4) اهداف پژوهش . 9
(1-4-1) هدف کلی 9
(1-4-2) اهداف فرعی 10
(1-5) فرضیات پژوهش 10
(1-6) تعاریف متغیرها 10
(1-6-1) تعاریف نظری 10
(1-6-2) تعاریف عملیاتی 11
فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش
(2-1) مقدمه . 14
(2-2) مبانی نظری 14
(2-2-1) تدریس: (مفاهیم و تعاریف) 14
(2-2-2) انواع الگوهای تدریس . 15
(2-2-3) رویکردهای نو در تدریس – یادگیری . 16
(2-2-4) لزوم به کارگیری روشهای نوین تدریس در آموزش 16
(2-2-5) یادگیری از طریق همیاری 17
(2-2-6) موقعیت و محیط یادگیری . 17
(2-2-7) تاریخچه توجه به محیط یادگیری 18
(2-2-8) آموزش تلفیقی در محیطهای یادگیری . 19
(2-2-9) کاربرد محیطهای تعاملی – تجربی در آموزش 20
(2-2-10) سواد سلامت . 21
(2-2-11) مؤلفههای سواد سلامت . 22
(2-2-12) تاریخچه توجه به آموزش سلامت در آموزش و پرورش ایران و جهان . 23
(2-2-13) اهمیت سلامت و لزوم توجه به آموزش سواد سلامت 28
(2-2-14) چارچوب اساسی برنامه درسی آموزش سواد سلامت . 28
(2-2-15) ابعاد برنامه جامع آموزش سلامت . 29
(2-2-16) جمع بندی مبانی نظری . 30
(2-3) مبانی تجربی پژوهش . 31
(2-3-1) مطالعات انجام شده در داخل ایران 31
(2-3-2) مطالعات انجام شده در خارج ایران . 32
(3) فصل سوم: روش شناسی پژوهش
(3-1) مقدمه . 37
(3-2) نوع و روش پژوهش 37
(3-3) متغیرهای پژوهش 37
(3-4) جامعه آماری، روش نمونه گیری و حجم نمونه . 38
(3-5) ابزار جمع آوری دادهها . 39
(3-6) تعیین روایی و پایایی ابزار سنجش . 40
(3-7) روش گردآوری اطلاعات و شیوه اجرای پژوهش 40
(3-8) روشها و ابزار تجزیه و تحلیل دادهها . 41
(4) فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافتهها
(4-1) مقدمه . 44
(4-2 ویژگیهای جمعیت شناختی جامعه آماری 44
(4-3) مقایسه پیش آزمونها 45
(4-4) آمار توصیفی 46
(4-5) آمار استنباطی . 52
(4-6) خلاصه و جمع بندی نتایج 62
(5) فصل پنجم: تفسیر یافتهها
(5-1) مقدمه . 64
(5-2) خلاصه نتایج پژوهش 64
(5-3) بحث و تفسیر یافتهها 66
(5-4) پیشنهادهای پژوهش . 67
(5-4-1) پیشنهادهای کاربردی . 67
(5-4-2) پیشنهادهایی پژوهشی 68
(5-5) محدودیتهای پژوهش 69
منابع
منابع فارسی 70
منابع انگلیسی 73
پیوستها
پرسشنامه سواد سلامت . 76
فهرست جداول
جدول شماره (1-2) : خلاصه نتایج مطالعات انجام شده در رابطه با موضوع پژوهش 33
جدول شماره (1-3) : طرح پژوهش مورد استفاده 37
جدول شماره (2-3): فرضیات و سؤالات مرتبط با هر فرض . 39
جدول شماره (1-4) : ویژگیهای جمعیت شناختی افراد مورد مطالعه . 44
جدول شماره (2-4) : آزمون تی مستقل میانگینهای پیش آزمون 45
جدول شماره (3-4) : شاخصهای توصیفی سواد سلامت . 46
جدول شماره (4-4) : شاخصهای توصیفی سواد بهداشتی 47
جدول شماره (5-4) : شاخصهای توصیفی سواد درمانی 49
جدول شماره (6-4) : شاخصهای توصیفی سواد پیشگیرانه 51
جدول شماره (7-4) : نتایج آزمون فرض همگنی شیبهای رگرسیونی و همگنی واریانس ها 53
جدول شماره (8-4) : میانگین و میانگین تعدیل شده سواد سلامت 54
جدول شماره (9-4) : تحلیل کوواریانس نمرات پس آزمون سواد سلامت 55
جدول شماره (10-4) : میانگین و میانگین تعدیل شده سواد بهداشتی . 56
جدول شماره (11-4) : تحلیل کوواریانس نمرات پس آزمون سواد بهداشتی 57
جدول شماره (12-4) : میانگین و میانگین تعدیل شده سواد درمانی . 58
جدول شماره (13-4) : تحلیل کوواریانس نمرات پس آزمون سواد درمانی . 59
جدول شماره (14-4) : میانگین و میانگین تعدیل شده سواد پیشگیرانه . 60
جدول شماره (15-4) : تحلیل کوواریانس نمرات پس آزمون سواد درمانی . 61
جدول شماره (16-4) : خلاصه و جمع بندی نتایج . 62
فهرست شکل ها:
شکل (1-1): ارتباط دو طرفهی فقر و ضعف سلامت 5
شکل (2-1): رابطه بین آموزش و سلامت 6
شکل 1-2: الگوی ارتقای سلامت . 23
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1398-12-03] [ 05:17:00 ب.ظ ]
|