استاد راهنما:
 

دکتر محمد ابراهیم مداحی

 


فهرست مطالب:
فصل 1- کلیات پژوهش
1-1- بیان مسأله .2
1-2-اهمیت و ضرورت تحقیق 8
1 -3-هدف‌های تحقیق 10
1-4-فرضیه‌های تحقیق 11
1-5-تعاریف عملیاتی 11
1-5-1-اضطراب اجتماعی. 11
1-5-2-حساسیت اضطرابی  12
1-5-3-عدم تحمل بلاتکلیفی 12
1-5-4-ذهن­آگاهی. 13
فصل 2-  مروری بر پیشینه­های نظری و پژوهشی
2-1-مقدمه 15
2-2-مروری بر تاریخچه اختلال اضطراب اجتماعی 15
2-3-تعریف و ملاک­های تشخیصی اختلال اضطراب اجتماعی 18
2-3-1-انواع اختلال اضطراب اجتماعی 20
2-3-2-پیوستار اضطراب اجتماعی 21
2-3-3-همبودی اختلال اضطراب اجتماعی با سایر اختلالات روانپزشکی 22
2-3-4-اختلال اضطراب اجتماعی و اختلال شخصیت اجتنابی 23
2-3-5-شیوع.  24
2-4-تفاوت­های جنسیتی و بین فرهنگی 25
2-5-پیامدهای اختلال اضطراب اجتماعی 27
2-6-سبب­شناسی اختلال اضطراب اجتماعی 28
2-6-1-عوامل ژنتیکی 28
2-6-2-عوامل شناختی.  29
2-6-3-نقص مهارت‌های اجتماعی 30
2-6-4-عوامل محیطی  33
2-6-4-1-تعامل والد/ کودک. 33
2-6-4-2-تجارب اجتماعی ناخوشایند. 34
2-7-آسیب­شناسی شناختی اختلال اضطراب اجتماعی 36
2-8-مدل­های سبب­شناسی اختلال اضطراب اجتماعی 38
2-8-1-مدل کلارک و ولز  (1995) 38
2-8-2-مدل رپی و هیمبرگ (1997) 39
2-8-3-مدل بارلو و هافمن (2002) 40
2-8-4-مدل رپی و اسپنس(2004) 41
2-8-5-مدل جامع و خاص اختلال اضطراب اجتماعی؛ هافمن(2007) 43
2-8-6-مدل کیمبرل برای اختلال اضطراب اجتماعی تعمیم یافته (2008) 45
2-8-7-مدل شناختی اختلال اضطراب اجتماعی کلارک و بک (2010) 46
2-9-حساسیت اضطرابی 49
2-10-عدم تحمل بلاتکلیفی 52
2-11-ذهن آگاهی  55
2-12-پیشینه پژوهشی 59
فصل 3-  فرآیند روش­شناختی پژوهش
3-1-مقدمه 69
3-2-نوع تحقیق 69
3-3-آزمودنی‌ها. 69
3-3-1-جامعه پژوهش 69
3-3-2-نمونه و روش نمونه گیری 69
3-4-ابزارهای تحقیق  71
3-4-1-مقیاس اضطراب اجتماعی(SPIN) 71
3-4-2-شاخص تجدید نظر شده حساسیت اضطرابی (ASI-R) 72
3-4-3-مقیاس عدم تحمل بلاتکلیفی (IUS) 73
3-4-4-پرسشنامه ذهن آگاهی(FFMQ) 74
3-5-شیوه انجام تحقیق 75
3-6-شیوه تحلیل داده­ ها 76
فصل 4-  نتایج پژوهش
4-1-مقدمه. 78
4-2-یافته­ های توصیفی مربوط به ویژگیهای جمعیت شناختی آزمودنیها 78
4-3-یافته­ های توصیفی مربوط به متغیرهای پژوهش. 80
4-4-بررسی فرضیه ­های پژوهش. 84
4-4-1-فرضیه اول. 84
4-4-2-فرضیه دوم 84
4-4-3-فرضیه سوم. 84
4-4-4-فرضیه چهارم 84
4-4-5-فرضیه پنجم  84
4-5-نتایج تکمیلی مربوط به یافته­ های پژوهش. 92
4-5-1-همبستگی اضطراب اجتماعی و خرده مقیاسهای مربوط به متغیرهای حساسیت اضطرابی، عدم تحمل بلاتکلیفی و ذهن­آگاهی  92
4-5-2-رگرسیون مربوط به خرده مقیاسهای متغیرهای پژوهش (حساسیت اضطرابی، عدم تحمل بلاتکلیفی و ذهن آگاهی) و اضطراب اجتماعی (کل دانشجویان) 94
4-5-3-رگرسیون مربوط به خرده مقیاسهای متغیرهای پژوهش(حساسیت اضطرابی، عدم تحمل بلاتکلیفی و ذهن­آگاهی) و اضطراب اجتماعی (دانشجویان پسر) 96
4-5-4-رگرسیون مربوط به خرده مقیاسهای متغیرهای پژوهش(حساسیت اضطرابی، عدم تحمل بلاتکلیفی و ذهن­آگاهی) و اضطراب اجتماعی(دانشجویان دختر) 98
4-5-5-مقایسه دو گروه دانشجویان دختر و پسر در متغیرهای پژوهش. 100
4-5-6-مقایسه دو گروه دانشجویان دختر و پسر در خرده مقیاسهای مربوط به متغیرهای پژوهش . 101
فصل 5-  بحث و نتیجه‌گیری
5-1-مقدمه 104
5-2-خلاصه نتایج  106
5-3-بحث و نتایج  106
5-4-جمع‌بندی  117
5-5-محدودیت‌ها 118
5-6-پیشنهادات 119
5-6-1-پیشنهادات پژوهشی  119
5-6-2-پیشنهادات کاربردی  119
فهرست منابع.120
پیوست­ها
پیوست الف. پرسشنامه حساسیت اضطرابی133
پیوست ب. پرسشنامه عدم تحمل بلاتکلیفی.135
پیوست ج. پرسشنامه ذهن آگاهی.137
پیوست د. پرسشنامه اضطراب اجتماعی141

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...