پایان نامه ارشد در رشته روانشناسی بالینی: پیش بینی اضطراب اجتماعی بر اساس مؤلفه های حساسیت اضطرابی، عدم تحمل بلاتکلیفی و ذهن آگاهی در دانشجویان با توجه به جنسیت |
استاد راهنما:
دکتر محمد ابراهیم مداحی
فهرست مطالب:
فصل 1- کلیات پژوهش
1-1- بیان مسأله .2
1-2-اهمیت و ضرورت تحقیق 8
1 -3-هدفهای تحقیق 10
1-4-فرضیههای تحقیق 11
1-5-تعاریف عملیاتی 11
1-5-1-اضطراب اجتماعی. 11
1-5-2-حساسیت اضطرابی 12
1-5-3-عدم تحمل بلاتکلیفی 12
1-5-4-ذهنآگاهی. 13
فصل 2- مروری بر پیشینههای نظری و پژوهشی
2-1-مقدمه 15
2-2-مروری بر تاریخچه اختلال اضطراب اجتماعی 15
2-3-تعریف و ملاکهای تشخیصی اختلال اضطراب اجتماعی 18
2-3-1-انواع اختلال اضطراب اجتماعی 20
2-3-2-پیوستار اضطراب اجتماعی 21
2-3-3-همبودی اختلال اضطراب اجتماعی با سایر اختلالات روانپزشکی 22
2-3-4-اختلال اضطراب اجتماعی و اختلال شخصیت اجتنابی 23
2-3-5-شیوع. 24
2-4-تفاوتهای جنسیتی و بین فرهنگی 25
2-5-پیامدهای اختلال اضطراب اجتماعی 27
2-6-سببشناسی اختلال اضطراب اجتماعی 28
2-6-1-عوامل ژنتیکی 28
2-6-2-عوامل شناختی. 29
2-6-3-نقص مهارتهای اجتماعی 30
2-6-4-عوامل محیطی 33
2-6-4-1-تعامل والد/ کودک. 33
2-6-4-2-تجارب اجتماعی ناخوشایند. 34
2-7-آسیبشناسی شناختی اختلال اضطراب اجتماعی 36
2-8-مدلهای سببشناسی اختلال اضطراب اجتماعی 38
2-8-1-مدل کلارک و ولز (1995) 38
2-8-2-مدل رپی و هیمبرگ (1997) 39
2-8-3-مدل بارلو و هافمن (2002) 40
2-8-4-مدل رپی و اسپنس(2004) 41
2-8-5-مدل جامع و خاص اختلال اضطراب اجتماعی؛ هافمن(2007) 43
2-8-6-مدل کیمبرل برای اختلال اضطراب اجتماعی تعمیم یافته (2008) 45
2-8-7-مدل شناختی اختلال اضطراب اجتماعی کلارک و بک (2010) 46
2-9-حساسیت اضطرابی 49
2-10-عدم تحمل بلاتکلیفی 52
2-11-ذهن آگاهی 55
2-12-پیشینه پژوهشی 59
فصل 3- فرآیند روششناختی پژوهش
3-1-مقدمه 69
3-2-نوع تحقیق 69
3-3-آزمودنیها. 69
3-3-1-جامعه پژوهش 69
3-3-2-نمونه و روش نمونه گیری 69
3-4-ابزارهای تحقیق 71
3-4-1-مقیاس اضطراب اجتماعی(SPIN) 71
3-4-2-شاخص تجدید نظر شده حساسیت اضطرابی (ASI-R) 72
3-4-3-مقیاس عدم تحمل بلاتکلیفی (IUS) 73
3-4-4-پرسشنامه ذهن آگاهی(FFMQ) 74
3-5-شیوه انجام تحقیق 75
3-6-شیوه تحلیل داده ها 76
فصل 4- نتایج پژوهش
4-1-مقدمه. 78
4-2-یافته های توصیفی مربوط به ویژگیهای جمعیت شناختی آزمودنیها 78
4-3-یافته های توصیفی مربوط به متغیرهای پژوهش. 80
4-4-بررسی فرضیه های پژوهش. 84
4-4-1-فرضیه اول. 84
4-4-2-فرضیه دوم 84
4-4-3-فرضیه سوم. 84
4-4-4-فرضیه چهارم 84
4-4-5-فرضیه پنجم 84
4-5-نتایج تکمیلی مربوط به یافته های پژوهش. 92
4-5-1-همبستگی اضطراب اجتماعی و خرده مقیاسهای مربوط به متغیرهای حساسیت اضطرابی، عدم تحمل بلاتکلیفی و ذهنآگاهی 92
4-5-2-رگرسیون مربوط به خرده مقیاسهای متغیرهای پژوهش (حساسیت اضطرابی، عدم تحمل بلاتکلیفی و ذهن آگاهی) و اضطراب اجتماعی (کل دانشجویان) 94
4-5-3-رگرسیون مربوط به خرده مقیاسهای متغیرهای پژوهش(حساسیت اضطرابی، عدم تحمل بلاتکلیفی و ذهنآگاهی) و اضطراب اجتماعی (دانشجویان پسر) 96
4-5-4-رگرسیون مربوط به خرده مقیاسهای متغیرهای پژوهش(حساسیت اضطرابی، عدم تحمل بلاتکلیفی و ذهنآگاهی) و اضطراب اجتماعی(دانشجویان دختر) 98
4-5-5-مقایسه دو گروه دانشجویان دختر و پسر در متغیرهای پژوهش. 100
4-5-6-مقایسه دو گروه دانشجویان دختر و پسر در خرده مقیاسهای مربوط به متغیرهای پژوهش . 101
فصل 5- بحث و نتیجهگیری
5-1-مقدمه 104
5-2-خلاصه نتایج 106
5-3-بحث و نتایج 106
5-4-جمعبندی 117
5-5-محدودیتها 118
5-6-پیشنهادات 119
5-6-1-پیشنهادات پژوهشی 119
5-6-2-پیشنهادات کاربردی 119
فهرست منابع.120
پیوستها
پیوست الف. پرسشنامه حساسیت اضطرابی133
پیوست ب. پرسشنامه عدم تحمل بلاتکلیفی.135
پیوست ج. پرسشنامه ذهن آگاهی.137
پیوست د. پرسشنامه اضطراب اجتماعی141
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1398-12-03] [ 04:48:00 ق.ظ ]
|