پایان نامه ارزیابی سطح بلوغ مدیریت دانش |
1-2- بیان مسأله: 4
1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش: 6
1-4- اهداف پژوهش: 9
1-5- فرضیههای پژوهش: 9
1-6- تعریف متغیرها: 10
1-6-1- تعاریف مفهومی: 10
1-6-1-1- مدیریت دانش: 10
1-6-1-2- بلوغ مدیریت دانش: 12
1-6-2- تعاریف عملیاتی: 13
1-6-2-1- مدیریت دانش: 13
1-6-2-2- بلوغ مدیریت دانش. 14
1-7- مدل پیشنهادی پژوهش : 16
فصل دوم:ادبیات پژوهش. 17
2-1-مقدمه. 18
2-2- مدیریت دانش. 18
2-2-1- مقدمه. 18
2-2-2- سلسله مراتب دانش. 19
2-2-2-1- داده 20
2-2-2-2- اطلاعات 20
2-2-2-3- دانش. 21
2-2-2-4- خرد. 22
2-2-2-5- حقیقت 22
2-2- 3- انواع دانش. 23
2-2-3-1- دانش صریح. 23
2-2-3-2- دانش ضمنی 24
2-2-4- تعاریف مدیریت دانش. 25
2-2-5- مکاتب مدیریت دانش. 26
2-2-5-1- مکتب اقتصادی 26
2-2-5-2- مکتب سازمانی 27
2-2-5-3- مکتب استراتژیک. 27
2-2-6- محرکهای مدیریت دانش. 28
2-2-6-1- مزیت رقابتی پایدار 29
2-2-6-2- بهینه سازی عملکرد و کاهش ریسک. 29
2-2-6-3- تاثیر دانش بر قیمت گذاری کالاها 29
2-2-6-4- کارایی و اثر بخشی عملیاتی 29
2-2-6-5- تسهیل تغییرات سازمانی 30
2-2-7- مزایای مدیریت دانش. 30
2-2-8- راهبرد دانش. 31
2-2-9- مدلهای مدیریت دانش. 34
2-2-9-1- دستهبندی مدلها 34
2-2-9-2- ردهبندی مدلها 35
2-2-9-2-1- گروهبندی از منظر نوع دانش(ضمنی / آشکار) 36
2-2-9-2-2- گروهبندی بر مبنای فرایندهای دانش. 38
2-2-9-3- آشنایی با مدلها 39
2-2-9-3-1- مدل “هیسیگ “. 41
2-2-9-3-2- مدل مارک “م.مک الروی”. 41
2-2-9-3-3- مدل “بک من”. 42
2-2-9-3-4- مدل “هفت سی”. 43
2-2-9-3-5- مدل بکوویتز و ویلیامز. 44
2-2-9-3-6- مدل نوناکا و تاکوچی 45
2-2-9-3-7- مدل پایههای ساختمان دانش. 52
2-2-10-1- مدل بلوغ توانمندی 55
2-2-10-2- مدل بلوغ توانمندی تصمیم گیری (مایا کانر و ریون کارنی) 56
2-2-10-3- مدل عمومی بلوغ مدیریت دانش 57
2-2-10-4- سپ 58
2-2-10-5- مدل بلوغ اینفوسیس(کوچیکار) 58
2-2-10-6- ارزیابی دانش آمادگی کسب و کار (اسکریم) 62
2-2-10-7- مدل بلوغ مدیریت دانش (KPMG) 63
2-2-10-8- مدل بلوغ مدیریت دانش (استریتس نالج) 64
2-2-10-9- مدل مرکز آمریکایی کیفیت و بهرهوری -KMAT 64
2-2-10-10-KMCA (Kulkarni and Freeze) 65
2-2-10-11-KMMM (Siemens Knowledge Scorecard) 66
2-2-10-12-Know-Net KM Assessment 68
2-2-10-13-KPQM (Oliver Paulzen, Primoz Perc) 69
2-2-10-14-ارزیابی دانش سازمانی (موسسه بانک جهانی) 71
2-2-10-15- مدل مرحله ای از مدیریت دانش سازمانی (لی و کیم) 71
2-2-10-16 –فرمول مدیریت دانش. 72
2-2-10-17- Vision- KMMM. 73
2-2-10-18- 5iKM3 KMMM (TATA Consultancy Services) 75
2-2-10-19 –انجمن مدیریت دانش اروپا 76
2-2-10-20 –سازمان بهرهوری آسیا 76
2-2-10-21- زیر ساخت های مدیریت دانش. 77
2-2-11- عوامل موفقیت اجرای مدیریت دانش در سازمانها 78
2-2-11-1-فرهنگ. 78
2-2-11-2- فناوری اطلاعات 79
2-2-11-3- راهبرد و هدف 80
2-2-11-4- انگیزش کارکنان. 81
2-2-11-5- رهبری و پشتیبانی مدیریت 81
2-2-11-6- مدیریت منابع انسانی 82
2-2-11-7- آموزش. 83
2-3- پیشینه پژوهشی 84
2-3-1- پیشینه داخلی 84
2-3-2- پیشینه خارجی 86
فصل سوم:روش شناسی پژوهش. 89
3-1- مقدمه. 90
3-2- روش تحقیق 90
3-4- جامعه آماری، روش نمونهگیری و حجم نمونه. 91
3-4-1-جامعه آماری این پژوهش تمام کارشناسان و مدیران حوزه ستادی شرکت برق منطقه ای غرب می باشند. 91
3-4-2- روش نمونه گیری 91
3-5- متغیرهای تحقیق 91
3-5-1- متغیرمستقل 91
3-5-2- متغیروابسته. 92
3-6- دامنه پژوهش. 92
3-6-1- قلمرو موضوعی 92
3-6-2- قلمرو مکانی 92
3-6-3- قلمرو زمانی 92
3-7- روش نمونه گیری وحجم نمونه. 93
3-8- ابزارگردآوری داده ها 94
3-8-1- اسنادومدارک گذشته. 94
3-8-2- متون ومنابع علمی 94
3-8-3- اینترنت 94
3-8-4- پرسشنامه. 94
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1398-12-03] [ 04:06:00 ب.ظ ]
|