پایان نامه اثربخشی آموزش مهارت های پیش از ازدواج |
بیان مسأله 5
اهمیت و ضرورت انجام تحقیق. 8
اهداف تحقیق. 9
فرضیه های تحقیق. 10
قلمرو تحقیق 10
قلمرو موضوعی تحقیق 10
قلمرو زمانی تحقیق. 10
قلمرو مکانی تحقیق. 10
استفادهکنندگان از نتایج تحقیق 10
تعریف واژهها و اصطلاحات 11
تعاریف نظری. 11
تعاریف عملیاتی 12
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
مقدمه. 14
مبانی نظری ازدواج و آموزش پیش از ازدواج 14
تاریخچه ازدواج 14
تعریف ازدواج 15
ازدواجهای کهن 16
خطوط اصلی تطور 17
شیوه همسرگزینی. 18
ازدواج در ایران. 19
تئوری نیازهای مکمل. 19
تئوری تصور از همسر مطلوب 20
فلسفه ازدواج 22
هدفها و انگیزههای ازدواج و تشکیل خانواده. 23
انگیزههای دیگر. 25
ازدواج و اشکال آن. 25
اقسام ازدواج 26
عوامل مؤثر در ازدواج 27
مهمترین عوامل توافق در ازدواج. 30
عوامل مؤثر ناپایداری و هشداردهنده در ازدواج 33
آموزش پیش از ازدواج 39
گرفتن گواهینامه رانندگی در مقایسه با عقد ازدواج. 41
برنامه ریزی برای شغل و حرفه در قیاس با ازدواج 42
مبانی نظری ملاکهای همسرگزینی. 43
ساختار خانواده و همسرگزینی 43
همسرگزینی در ایران. 44
اصول کلی در انتخاب همسر 45
معیارهای انتخاب همسر. 48
معیارهای انتخاب همسر از دیدگاه اسلام 54
مبانی نظری رشد فردی 64
رشد فردی 64
رشد اجتماعی. 65
ارتباط میان رشد اجتماعی و رشد فردی 70
مهارتهای پیش از ازدواج، ملاکهای همسرگزینی و رشد فردی 70
پیشینه تحقیق 71
پیشینه خارجی تحقیق. 71
پیشینه داخلی تحقیق. 74
جمعبندی. 76
فصل سوم: روش تحقیق
روش تحقیق 78
جامعه آماری 78
نمونه و روش نمونه گیری. 78
ابزار جمعآوری اطلاعات. 78
شیوه اجرا. 80
روشهای تجزیهوتحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها 81
ملاحظات اخلاقی. 81
فصل چهارم: تجزیهوتحلیل داده ها
مقدمه. 83
آمار توصیفی . 83
یافته استنباطی. 85
تجزیهوتحلیل داده ها 85
آزمون فرضیه اول 85
آزمون فرضیه دوم 87
ملاک محتوایی. 88
ملاک فرآیندی. 90
فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادها
نتیجهگیری 93
نتیجهگیری در مورد فرضیه اول. 93
نتیجهگیری در مورد فرضیه دوم 94
محدودیتهای تحقیق. 95
پیشنهادات کاربردی 95
پیشنهادات پژوهشی 96
منابع
الف) منابع فارسی. 97
الف) منابع انگلیسی. 101
پیوستها 106
چکیده انگلیسی. 116
فهرست جدولها
عنوان
صفحه
اعتبار (پایایی) پرسشنامه 79
آمار توصیفی پرسشنامه رشد فردی. 83
آمار توصیفی پرسشنامه ملاکهای همسرگزینی 84
آمار توصیفی پرسشنامه ملاکهای محتوایی و فرآیندی 84
آزمون F یا آنوا (ANOVA) پرسشنامه رشد فردی 85
آزمون گروههای مستقل پرسشنامه رشد فردی 86
آزمون F یا آنوا (ANOVA) پرسشنامه ملاکهای همسرگزینی. 87
آزمون گروههای مستقل پرسشنامه ملاکهای همسرگزینی. 88
آزمون F یا آنوا (ANOVA) پرسشنامه ملاکهای محتوایی. 88
آزمون گروههای مستقل پرسشنامه ملاکهای محتوایی. 89
آزمون F یا آنوا (ANOVA) پرسشنامه ملاکهای فرآیندی. 90
آزمون گروههای مستقل پرسشنامه ملاکهای فرآیندی. 91
چکیده
هدف این تحقیق تبیین اثربخشی آموزش مهارتهای پیش از ازدواج بر ملاکهای همسرگزینی و رشد فردی دختران مجرد میباشد. پژوهش حاضر از حیث هدف، کاربردی و از حیث روش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل میباشد. ابزار گردآوری اطلاعات در این تحقیق عبارت بودند از: 1) پرسشنامه اولویت بخشی ملاکهای همسرگزینی (رفاهی، ثنایی، پاشاشریفی) 2) پرسشنامه مقیاس اقدام برای رشد فردی (روبیتشک). جامعه آماری تحقیق شامل متقاضیان ازدواج مراجعه کننده به مرکز مشاوره بهارنکو که طی شهریور ماه تا آبان ماه 1393 مراجعه کردند و برای انتخاب نمونه از روش نمونه گیری هدفمند یا در دسترس استفاده میشود و افراد به صورت تصادفی ساده در دو گروه کنترل (15 نفر) و آزمایش (15 نفر) جایگزین میشوند. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که آموزش مهارتهای پیش از ازدواج بر رشد فردی تأثیر معنادار دارد. دیگر نتایج نشان میدهد که آموزش مهارتهای پیش از ازدواج هم بر ملاکهای همسرگزینی و هم بر ملاکهای محتوایی و فرآیندی تأثیر معنادار دارد.
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1398-12-03] [ 05:19:00 ب.ظ ]
|