بیان مسأله 4
 

اهمیت و ضرورت تحقیق.6
 

اهداف تحقیق9
1-4-1-هدف اصلی تحقیق9
1-4-2- اهداف ویژه تحقیق.9

 

سؤالات تحقیق10
1-5-1- سؤال اصلی تحقیق10
1-5-2- سؤالات ویژه تحقیق10

 

تعاریف عملیاتی تحقیق11
 

تعریف عملیاتی تحقیق.12
فصل دوم : مبانی نظری و تجربی تحقیق
2-1- مقدمه .13
2-2- تعریف مدیریت 13
2-3- تعریف مدیریت کلاس14
2-4- اهمیت و ضرورت مدیریت و انضباط کلاس.15
2-5- عوامل مؤثر بر مدیریت کلاس .15
1- ویژگیهای شخصیتی معلم .15

 

روش های تدریس .16
 

فنون تدریس16
 

تدبیر منفی .17
 

کم و زیاد کردن تن صدا .17
 

حرکتهای معلم .17
 

تأکید روی بعضی از مفاهیم و کلمات .17
 

اشارات معلم .17
 

مکثهای به موقع و هدفمند .17
 

تشویق و تمجید دانش آموزان .17
 

نگاه های معنی دار 18
 

ضربه زدن به میز و صندلی 18
 

تدوین قوانین و مقررات کلاس 18
2-6- محیط کلاس درس 18
2-7- مؤلفه های مدیریت کلاس داری .19
2-8- معلم به عنوان مدیر کلاس درس 24
2-9- سنجش و آموزش مهارتهای اجتماعی .31
2-10- تعاریف مهارتهای اجتماعی 33
2-11- اهمیت مهارتهای اجتماعی 33
2-12- نمونه هایی از مهارتهای اجتماعی 34
2-13- سنجش مهارتهای اجتماعی 36
2-14- الگوی نارسایی مهارتهای اجتماعی 36
2-15- سنجش با مشاهده 38
2-16- گروه سنجی 38
2-17- رتبه بندی ها 39
2-18- درجه بندی ها 40
2-19- مصاحبه های رفتاری40
2-20- ایفای نقش رفتاری 40
2-21- آموزش مهارتهای اجتماعی .41
2-22-کسب مهارتهای اجتماعی 45
2-23- پرورش تواناییهای شناختی دانش آموزان 47
2-24- خود رهبری47
2-25- ایجاد زمینه برای رشد راهبردهای خود رهبری.47
2-26- پرورش و تقویت ویزگیهای مثبت اخلاقی 49
2-27- پرورش روحیه حق محوری .49
2-28- خود مدیریتی .50
2-29- خود مدیریتی رفتاری .51
2-30- ادارک از خود 52
2-31- احترام به خود 53
2-32- احترام به خود ناشی از سازمان 53
2-33- خودکامیابی .55
2-34- الگوی معرفت پذیری اجتماعی از خود مدیریتی 55
2-35- تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر سبک هویت و ابراز وجود دانش آموزان .55
2-36- اثرات یادگیری مشارکتی بر رشد مهارتهای اجتماعی .57
2-37- توانایی در مدیریت 58
2-38- اثرات مدیریت مشارکتی .60
2-39- آثار و مزایای مشارکت و مدیریت مشارکتی 63
2-40- پیشینه­ی تحقیق.64
2-40-1- پیشینه­ی داخلی .64
2-40-2-پیشینه­ی خارجی .68
2-41- جمع بندی 73
2-42- مدل نظری پژوهش .74
2-43- بررسی محیط پژوهش 77
فصل سوم : روش شناسی تحقیق
3-1- مقدمه 84
3-2- روش تحقیق.84
3-2-1- نوع روش تحقیق.85
3-3- جامعه آماری 85
3-4- نمونه رو روش نمونه گیری86
3-5- روش گردآوری داده­های تحقیق.86
3-6- روش تجزیه و تحلیل داده­های تحقیق89
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده­های تحقیق
4-1- مقدمه 90
4-2- اطلاعات جمعیت شناختی تحقیق.91
4-3- بررسی نرمال بودن داده ها با استفاده زا ازمون گولموگروف اسمیرنوف94
4-4- بررسی سؤالات تحقیق95
4-5- مقایسه میانگین رتبه مؤلفه ها با بهره گرفتن از آزمون فریدمن 114
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1- مقدمه .115
5-2- بررسی سؤالات تحقیق115
5-3- نتیجه گیری123
5-4- پیشنهادات115
5-4-1- پیشنهادات کاربردی 115
5-4-2- پیشنهادت پژوهشی .126
5-6- محدودیتهای تحقیق127

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...