فایل ها درباره : بررسی تاثیر تجربه خدمت، ارزش ویژه رابطه و ارزش ویژه برند ... |
شاخصهای برازش مطلق[۵۷]: این شاخصها عبارتند از: شاخص نیکویی برازش[۵۸] (GFI)، شاخص نیکویی برازش تعدیل یافته (AGFI). مقادیر شاخص نیکویی برازش و شاخص نیکویی برازش تعدیل یافته باید بین صفر و یک باشد و مقدار بزرگتر از ۰٫۹ حاکی از برازش قابل قبول است. معمولاً برای برازش مطلق مقدار آماره GIF توصیه میشود (هومن, ۱۳۸۷).
شاخصهای برازندگی نسبی: این شاخصها نشان میدهند که تا چه حد برازش مدل نسبت به مدل خط پایه که در واقع مدل استقلال است، مناسب میباشد. مقادیر این شاخصها، هر چه مقدار آن به ۱ نزدیکتر باشد، نشاندهنده برازش خوب مدل است. برخی از منابع، استفاده از شاخص NFI و شاخص برازش مقایسهای (CFI) که آن را شاخص تاکر-لوئیس[۵۹] (TLI) نیز میگویند را برای بررسی برازش مدل توصیه میکنند (هومن, ۱۳۸۷).
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
مقدمه
پژوهشگر پس از این که روش پژوهش خود را مشخص کرد و با بهره گرفتن از ابزارهای مناسب، دادههای مورد نیاز را برای آزمون فرضیههای خود جمع آوری کرد، اکنون نوبت آن است که با بهرهگیری از تکنیکهای آماری مناسبی که با روش تحقیق، نوع متغیرها،… هماهنگی دارد، دادههای جمع آوری شده را دسته بندی و تجزیه و تحلیل نماید و در نهایت فرضیههایی را که تا این مرحله او را در تحقیق هدایت کردهاند در بوته آزمون قرار دهد و سرانجام بتواند راه حلی و پاسخی برای پرسشهای پژوهش بیابد.
فرایند تجزیه و تحلیل دادهها فرایندی چند مرحلهای است که طی آن دادههایی که از طریق بهکارگیری ابزارهای جمع آوری در جامعه (نمونه) آماری فراهم آمدهاند خلاصه، کد بندی و دسته بندی… و در نهایت پردازش میشوند تا زمینه برقراری انواع تحلیلها و ارتباطها بین این دادهها به منظور آزمون فرضیهها فراهم آید. تجزیه و تحلیل اطلاعات به عنوان مرحلهای علمی از پایههای اساسی هر پژوهش علمی به شمار میرود که به وسیله آن کلیه فعالیتهای پژوهش تا رسیدن به نتیجه، کنترل و هدایت میشوند. در این فصل نیز به توصیف دادههای پژوهشی و تجزیه و تحلیل دادههایی که به وسیله پرسشنامه از افراد نمونه گردآوری شدهاند پرداخته خواهد شد و سپس فرضیات و مدل مفهومی پژوهش مورد آزمون قرار میگیرند.
آمار توصیفی
به منظور شناخت بهتر ماهیت نمونهای که در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است و آشنایی بیشتر با متغیرهای پژوهش، قبل از تجزیه و تحلیل دادههای آماری، لازم است این داده ها توصیف شود. همچنین توصیف آماری دادهها، گامی در جهت تشخیص الگوی حاکم بر آنها و پایهای برای تبیین روابط بین متغیرهایی است که در پژوهش به کار می رود.
در این بخش به بررسی برخی از خصوصیات جمعیتشناختی پاسخگویان با بهره گرفتن از آمار توصیفی میپردازیم. همچنین متغیرهای پژوهش از لحاظ شاخصهای آمار توصیفی از جمله میانگین، انحراف معیار و… مورد بررسی قرار میگیرند.
جنسیت پاسخگویان
نمودار و جدول شماره ۴-۱ پاسخگویان این پژوهش را از لحاظ جنسیت آنها توصیف میکند. همانگونه که در جدول و نمودار زیر مشاهده میکنید پاسخگویان این پژوهش بیشتر مرد هستند. نتایج نشان میدهد که در نمونه پژوهش فراوانی مردها برابر ۱۰۹ نفر و فراوانی زنها ۸۱ نفر است.
جدول شماره ۴‑۱- توزیع فراوانی پاسخگویان با توجه به جنسیت آنها
جنسیت | فراوانی | درصد |
مرد | ۱۰۹ | ۵۷ درصد |
زن | ۸۱ | ۴۳ درصد |
جمع | ۱۹۰ | ۱۰۰ |
نمودار شماره ۴‑۱- درصد فراوانی پاسخگویان به تفکیک جنسیت
میزان تحصیلات پاسخگویان
در جدول شماره ۴-۲ فراوانی پاسخگویان با توجه به میزان تحصیلات آنها و در نمودار شماره ۴-۲ درصد فراوانی آنها به تفکیک تحصیلات نمایش داده شده است. همانگونه که در جدول و نمودار زیر مشاهده میکنید اکثر پاسخگویان پژوهش دارای تحصیلات لیسانس بودهاند. کمترین فراوانی نیز مربوط به سطح تحصیلات دکتری است که تنها ۳ نفر از پاسخگویان را شامل میشود.
جدول شماره ۴‑۲- توزیع فراوانی پاسخگویان با توجه به تحصیلات آنها
درصد موثر | فراوانی | تحصیلات |
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 11:11:00 ب.ظ ]
|