دانلود پایان نامه رتبه بندی ابعاد یادگیری سازمانی در بهره وری منابع انسانی |
تاپسیس فازی
(مورد مطالعه : شهرداری شهرستان محلات)
استاد راهنما :
جناب آقای دکتر محمد رضا فلاح
استاد مشاور :
جناب آقای دکتر سید حسین اخوان علوی
فهرست مطالب
عنوان
صفحه
فصل اول: کلیات پژوهش
1-1 مقدمه
1
1-2 بیان مسئله .
2
1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق .
4
1-4 اهداف تحقیق
6
1-4-1 هدف کلی .
6
1-4-2 اهدف فرعی
6
1-5 سوالات تحقیق .
7
1-5-1 سوال اصلی تحقیق
7
1-6 متغیر های تحقیق .
7
1-6-1 متغیر های مستقل
7
1-6-2 متغیر وابسته
9
1-7 روش تحقیق .
11
1-8 روش های جمع آوری اطلاعات
11
1-9 جامعه آماری
12
1-10 حجم نمونه و روش محاسبه آن
12
1-11 ابزار گردآوری داده ها
12
1-11-1 سنجش روایی
13
1-11-2 سنجش پایایی .
13
1-12 قلمرو تحقیق .
14
1-12-1 قلمرو موضوعی تحقیق .
14
1-12-2 قلمرو مکانی تحقیق
14
1-12-3 قلمرو زمانی تحقیق .
14
1-13 روش تجزیه و تحلیل داده ها
14
الف. آمار توصیفی .
14
ب. آمار استنباطی .
14
1-14 تعریف مفهومی و عملیاتی واژه ها و اصطلاحات
15
فصل دوم : ادبیات و پیشینه پژوهش
مقدمه .
18
2-1 بخش اول : یادگیری سازمانی
19
2-1-1 مقدمه .
19
2-1-2 تعریف یادگیری و عناصر آن
21
2-1-3 تعاریف یادگیری سازمانی .
22
2-1-4 نظریه پردازان یادگیری سازمانی .
24
2-1-5 ویژگی های یادگیری سازمانی
25
2-1- 6 فرایند یادگیری سازمانی .
26
2-1-6-1کسب دانش .
26
2-1-6-2 توزیع اطلاعات .
26
2-1-6-3 تفسیر اطلاعات .
28
2-1-6- 4 حافظه سازمانی .
29
2-1-7 یادگیری سازمانی و سازمان یاد گیرنده
31
2-1-8 ایجاد یک سازمان یادگیرنده
33
2-1-9 ابعاد یادگیری سازمانی .
35
2-1-10 مهارت های پنج گانه لازم برای ایجاد یادگیری سازمانی
35
2-1-11 مولفه های یادگیری سازمانی
36
2-1-12 سه مدل یادگیری سازمانی در تشخیص فرصت کارآفرینانه
38
2-1-12-1 یادگیری ادراکی در فاز اکتشاف
40
2-1-12-2 یادگیری رفتاری در فاز شکل گیری
42
2-1-12-3 یادگیری اجرایی در طول هر دو فاز تشخیص فرصت .
44
2-1-13 تشخیص فرصت از طریق یادگیری
46
2-1-13-1 تشخیص فرصت از طریق یادگیری ادراکی .
46
2-1-13-2 تشخیص فرصت از طریق یادگیری رفتاری .
47
2-1-13-3 تشخیص فرصت از طریق یادگیری اجرایی
48
2-1-14 تاریخچه سازمان یادگیرنده
49
2-1-15 تعاریف سازمان یادگیرنده
51
2-1- 16ویژگی های سازمان یادگیرنده .
51
2-1-17 ایجاد یک سازمان یادگیرنده
52
2-1- 18 اهمیت سازمان یادگیرنده
54
2-1-19 تفاوت بین یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده
54
2-1-20 تفاوت سازمان های سنتی با سازمان های یادگیرنده
56
2-1-21 راهبردهای گسترش سازمان یادگیرنده
59
2-1-22 موانع بکار گیری یادگیری سازمانی .
61
2-1-23 مهارت های پنج گانه لازم برای ایجاد یادگیری سازمانی .
61
2-1-24 مولفه های یادگیری سازمانی .
62
2-2 بخش دوم : بهره وری منابع انسانی
65
مقدمه
65
2-2-1بهره وری
66
2-2-2تاریخچه بهره وری .
67
2-2-3 عوامل پنج گانه مؤثر بر بهره وری .
68
2-2-4 عوامل مؤثر بر بهره وری نیروی کار
70
2-2-5عوامل مؤثر بر بهره وری نیروی انسانی
71
2-2-6مدل ACHIEVE .
72
2-2-7 تأثیر حقوق و دستمزد بر بهره وری
74
2-2-8 شرایط لازم برای بهبود بهره وری نیروی انسانی در سازمانها
75
2-2-9 اندازهگیری بهرهوری
77
2-3 چندی درباره سازمان مورد پژوهش .
78
2-3-1 تعریف شهرداری .
2-3-2 شهرداری محلات .
78
79
2-4 پیشینه پژوهش
80
2-4-1 تحقیقات انجام گرفته در خارج از کشور
80
2-5 جمع بندی
84
فصل سوم : روش تحقیق
3-1 مقدمه .
88
3-2 روش تحقیق .
89
3-3 جامعه آماری .
90
3-4 تعیین حجم نمونه
91
3-5 روش نمونه گیری .
93
3-6 روش گردآوری اطلاعات .
94
3-7 تعیین روایی پرسشنامه
95
3-8 تعیین پایایی پرسشنامه
96
3-9 روش تجزیه و تحلیل دادهها
98
3-9-1 روش شباهت به گزینه ایدهآل فازی یا تاپسیس فازی .
99
3-9-2 مراحل روش شباهت به گزینه ایدهآل فازی یا تاپسیس فازی .
99
مرحله 1 : تشکیل ماتریس تصمیم فازی .
99
مرحله 2 : تعیین بردار وزن معیارها
101
مرحله 3 : تشکیل ماتریس تصمیم فازی بیمقیاس شده .
102
مرحله 4 : تشکیل ماتریس تصمیم فازی بیمقیاس شده وزندار
103
مرحله 5 : یافتن جواب ایدهآل فازی و جواب ضد ایدهآل فازی
104
مرحله 6 : محاسبه فاصله از جواب ایدهآل و ضد ایدهآل فازی
105
مرحله 7 : محاسبه شاخص شباهت
105
مرحله 8 : رتبهبندی گزینهها .
105
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
4-1 مقدمه
107
4-2 بررسی مشخصات جمعیت شناختی پاسخ دهندگان .
107
4-3 رتبهبندی ابعاد یادگیری سازمانی در بهرهوری منابع انسانی با نظر مدیران اصلی .
113
مرحله 1 : تشکیل ماتریس تصمیم فازی
113
مرحله 2 : تعیین بردار وزن معیارها
119
مرحله 3 : تشکیل ماتریس تصمیم فازی بیمقیاس شده
مرحله 4 : تشکیل ماتریس تصمیم فازی بیمقیاس شده وزندار
120
122
مرحله 5 : یافتن جواب ایدهآل فازی و جواب ضد ایدهآل فازی
122
مرحله 6 : محاسبه فاصله از جواب ایدهآل و ضد ایدهآل فازی .
124
مرحله 7 : محاسبه شاخص شباهت .
130
مرحله 8 : رتبهبندی گزینهها
130
4-4 رتبهبندی ابعاد یادگیری سازمانی در بهرهوری منابع انسانی با نظر مدیران میانی.
131
مرحله 1 : تشکیل ماتریس تصمیم فازی
131
مرحله 2 : تعیین بردار وزن معیارها
141
مرحله 3 : تشکیل ماتریس تصمیم فازی بیمقیاس شده
142
مرحله 4 : تشکیل ماتریس تصمیم فازی بیمقیاس شده وزندار
146
مرحله 5 : یافتن جواب ایدهآل فازی و جواب ضد ایدهآل فازی
146
مرحله 6 : محاسبه فاصله از جواب ایدهآل و ضد ایدهآل فازی .
150
مرحله 7 : محاسبه شاخص شباهت
158
مرحله 8 : رتبهبندی گزینهها .
159
4-5 رتبهبندی ابعاد یادگیری سازمانی در بهرهوری منابع انسانی با نظر مدیران اجرایی.
160
مرحله 1 : تشکیل ماتریس تصمیم فازی
160
مرحله 2 : تعیین بردار وزن معیارها .
168
مرحله 3 : تشکیل ماتریس تصمیم فازی بیمقیاس شده .
169
مرحله 4 : تشکیل ماتریس تصمیم فازی بیمقیاس شده وزندار
172
مرحله 5 : یافتن جواب ایدهآل فازی و جواب ضد ایدهآل فازی .
172
مرحله 6 : محاسبه فاصله از جواب ایدهآل و ضد ایدهآل فازی .
174
مرحله 7 : محاسبه شاخص شباهت
180
مرحله 8 : رتبهبندی گزینهها .
181
فصل پنجم: نتیجهگیری وپیشنهادها
5-1 مقدمه
183
5-2 نتایج حاصل از بررسی مشخصات جمعیت شناختی پاسخ دهندگان
183
5-3 نتایج حاصل از رتبهبندی ابعاد یادگیری سازمانی با نظر مدیران اصلی .
185
5-4 نتایج حاصل از رتبهبندی ابعاد یادگیری سازمانی با نظر مدیران میانی .
185
5-5 نتایج حاصل از رتبهبندی ابعاد یادگیری سازمانی با نظر مدیران اجرایی
186
5-6 تطبیق نتایج بدست آمده با پیشینه تحقیق
186
5-7 تطبیق نتایج بدست آمده با کلیات تحقیق .
187
5-8 محدودیتهای تحقیق
190
5-9 پیشنهادهای تحقیق های آتی .
191
فهرست منابع و ماخذ:
منابع فارسی .
192
منابع لاتین
194
چکیده :
در این تحقیق رابطه بین مولفه های یادگیری سازمانی با بهره وری منابع انسانی مورد بررسی قرار گرفت. جامعه آماری این تحقیق، کلیه مدیران ارشد ، میانی و اجرایی شهرداری شهرستان محلات میباشد. تعداد مدیران اصلی برابر 15 نفر، تعداد مدیران میانی برابر 28 نفر و تعداد مدیران اجرایی برابر 19
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1398-12-03] [ 04:16:00 ق.ظ ]
|