تاپسیس فازی
 

(مورد مطالعه : شهرداری شهرستان محلات)
 

 استاد راهنما :
 

جناب آقای دکتر محمد رضا فلاح
 

استاد مشاور :
 

جناب آقای دکتر سید حسین اخوان علوی

 

فهرست مطالب
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عنوان
صفحه
فصل اول: کلیات پژوهش
1-1  مقدمه 
1
1-2 بیان مسئله  .
2
1-3  اهمیت و ضرورت تحقیق  .
4
1-4  اهداف تحقیق 
6
1-4-1 هدف کلی  .
6
1-4-2 اهدف فرعی 
6
1-5 سوالات تحقیق  .
7
1-5-1 سوال اصلی تحقیق 
7
1-6   متغیر های تحقیق  .
7
1-6-1  متغیر های مستقل 
7
1-6-2 متغیر وابسته 
9
1-7 روش تحقیق  .
11
1-8  روش های جمع آوری اطلاعات 
11
1-9 جامعه آماری 
12
 1-10 حجم نمونه و روش محاسبه آن 
 
12
1-11 ابزار گردآوری داده ها 
12
1-11-1 سنجش روایی 
13
1-11-2 سنجش پایایی  .
13
1-12 قلمرو تحقیق  .
14
1-12-1 قلمرو موضوعی تحقیق  .
14
1-12-2 قلمرو مکانی تحقیق 
14
1-12-3 قلمرو زمانی تحقیق  .
14
1-13 روش تجزیه و تحلیل داده ها 
14
الف. آمار توصیفی  .
14
ب. آمار استنباطی  .
14
1-14 تعریف مفهومی و عملیاتی  واژه ها و اصطلاحات 
15
 فصل دوم : ادبیات و پیشینه پژوهش
 
مقدمه  .
18
2-1 بخش اول : یادگیری سازمانی
19
2-1-1 مقدمه  .
19
 2-1-2 تعریف یادگیری و عناصر آن 
 
21
2-1-3 تعاریف یادگیری سازمانی  .
22
2-1-4 نظریه پردازان یادگیری سازمانی  .
24
2-1-5 ویژگی های یادگیری سازمانی 
25
2-1- 6 فرایند یادگیری سازمانی .
26
2-1-6-1کسب دانش  .
26
2-1-6-2 توزیع اطلاعات  .
26
2-1-6-3 تفسیر اطلاعات  .
28
2-1-6- 4 حافظه سازمانی .
29
2-1-7 یادگیری سازمانی و سازمان یاد گیرنده 
31
2-1-8 ایجاد یک سازمان یادگیرنده 
33
2-1-9 ابعاد یادگیری سازمانی  .
35
2-1-10 مهارت های پنج گانه لازم برای ایجاد یادگیری سازمانی 
35
2-1-11 مولفه های یادگیری سازمانی 
36
 2-1-12 سه مدل یادگیری سازمانی در تشخیص فرصت کارآفرینانه 
 
38
2-1-12-1 یادگیری ادراکی در فاز اکتشاف 
40
2-1-12-2 یادگیری رفتاری در فاز شکل گیری 
42
2-1-12-3 یادگیری اجرایی در طول هر دو فاز تشخیص فرصت  .
44
2-1-13 تشخیص فرصت از طریق یادگیری 
46
    2-1-13-1 تشخیص فرصت از طریق یادگیری ادراکی  .
46
2-1-13-2 تشخیص فرصت از طریق یادگیری رفتاری  .
47
2-1-13-3 تشخیص فرصت از طریق یادگیری اجرایی 
48
2-1-14 تاریخچه سازمان یادگیرنده 
49
2-1-15 تعاریف سازمان یادگیرنده 
51
2-1- 16ویژگی های سازمان یادگیرنده  .
51
2-1-17 ایجاد یک سازمان یادگیرنده
52
2-1- 18 اهمیت سازمان یادگیرنده
54
2-1-19 تفاوت بین یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده 
54
    2-1-20 تفاوت سازمان های سنتی با سازمان های یادگیرنده

56
2-1-21 راهبردهای گسترش سازمان یادگیرنده 
59
2-1-22 موانع بکار گیری یادگیری سازمانی  .
61
2-1-23 مهارت های پنج گانه لازم برای ایجاد یادگیری سازمانی  .
61
 2-1-24 مولفه های یادگیری سازمانی .
 
62
2-2 بخش دوم : بهره وری منابع انسانی 
65
مقدمه 
65
2-2-1بهره وری 
66
2-2-2تاریخچه بهره وری  .
67
2-2-3 عوامل پنج گانه مؤثر بر بهره وری  .
68
2-2-4 عوامل مؤثر بر بهره وری نیروی کار 
70
2-2-5عوامل مؤثر بر بهره وری نیروی انسانی
71
2-2-6مدل ACHIEVE  .
72
2-2-7 تأثیر حقوق و دستمزد بر بهره وری
74
2-2-8 شرایط لازم برای بهبود بهره وری نیروی انسانی در سازمان­ها
75
2-2-9 اندازه­گیری بهره­وری
77
2-3  چندی درباره سازمان مورد پژوهش  .
78
2-3-1 تعریف شهرداری  .
2-3-2 شهرداری محلات .
78
79
2-4  پیشینه پژوهش
80
2-4-1  تحقیقات انجام گرفته در خارج از کشور 
80
2-5 جمع بندی 
84
فصل سوم : روش تحقیق
 
3-1  مقدمه .
88
3-2  روش تحقیق  .
89
3-3  جامعه آماری  .
90
3-4  تعیین حجم نمونه
91
3-5  روش نمونه گیری  .
93
3-6  روش گردآوری اطلاعات  .
94
3-7  تعیین روایی پرسشنامه 
95
3-8  تعیین پایایی پرسشنامه
96
3-9  روش تجزیه و تحلیل داده‌ها 
98
3-9-1  روش شباهت به گزینه ایده‌آل فازی یا تاپسیس فازی .
99
3-9-2  مراحل روش شباهت به گزینه ایده‌‎آل فازی یا تاپسیس فازی  .
99
مرحله 1 : تشکیل ماتریس تصمیم فازی .
99
مرحله 2 : تعیین بردار وزن معیارها 
101
مرحله 3 : تشکیل ماتریس تصمیم فازی بی‌مقیاس شده  .
102
مرحله 4 : تشکیل ماتریس تصمیم فازی بی‌مقیاس شده وزندار

103
مرحله 5 : یافتن جواب ایده‌آل فازی و جواب ضد ایده‌آل فازی 
104
مرحله 6 : محاسبه فاصله از جواب ایده‌آل و ضد ایده‌آل فازی
105
 مرحله 7 : محاسبه شاخص شباهت 
 
105
مرحله 8 : رتبه‌بندی گزینه‌ها .
105
فصل چهارم:  تجزیه و تحلیل داده‌ها
 
4-1  مقدمه 
107
4-2  بررسی مشخصات جمعیت شناختی پاسخ دهندگان  .
107
4-3  رتبه‌بندی ابعاد یادگیری سازمانی در بهره­وری منابع انسانی با نظر مدیران اصلی  .
113
مرحله 1 : تشکیل ماتریس تصمیم فازی
113
مرحله 2 : تعیین بردار وزن معیارها
119
مرحله 3 : تشکیل ماتریس تصمیم فازی بی‌مقیاس شده
مرحله 4 : تشکیل ماتریس تصمیم فازی بی‌مقیاس شده وزندار

120
122
مرحله 5 : یافتن جواب ایده‌آل فازی و جواب ضد ایده‌آل فازی 
122
مرحله 6 : محاسبه فاصله از جواب ایده‌آل و ضد ایده‌آل فازی  .
124
مرحله 7 : محاسبه شاخص شباهت  .
130
مرحله 8 : رتبه‌بندی گزینه‌ها
130
4-4  رتبه‌بندی ابعاد یادگیری سازمانی در بهره­وری منابع انسانی با نظر مدیران میانی.
131
مرحله 1 : تشکیل ماتریس تصمیم فازی 
131
مرحله 2 : تعیین بردار وزن معیارها 
141
 مرحله 3 : تشکیل ماتریس تصمیم فازی بی‌مقیاس شده
 
142
مرحله 4 : تشکیل ماتریس تصمیم فازی بی‌مقیاس شده وزندار
146
مرحله 5 : یافتن جواب ایده‌آل فازی و جواب ضد ایده‌آل فازی 
146
مرحله 6 : محاسبه فاصله از جواب ایده‌آل و ضد ایده‌آل فازی  .
150
مرحله 7 : محاسبه شاخص شباهت 
158
مرحله 8 : رتبه‌بندی گزینه‌ها .
159
4-5  رتبه‌بندی ابعاد یادگیری سازمانی در بهره­وری منابع انسانی با نظر مدیران اجرایی. 
160
مرحله 1 : تشکیل ماتریس تصمیم فازی 
160
مرحله 2 : تعیین بردار وزن معیارها  .
168
مرحله 3 : تشکیل ماتریس تصمیم فازی بی‌مقیاس شده  .
169
مرحله 4 : تشکیل ماتریس تصمیم فازی بی‌مقیاس شده وزندار 
172
مرحله 5 : یافتن جواب ایده‌آل فازی و جواب ضد ایده‌آل فازی .
172
مرحله 6 : محاسبه فاصله از جواب ایده‌آل و ضد ایده‌آل فازی .
174
مرحله 7 : محاسبه شاخص شباهت
180
مرحله 8 : رتبه‌بندی گزینه‌ها  .
181
 فصل پنجم: نتیجه‌گیری وپیشنهادها
 
5-1  مقدمه
183
5-2  نتایج حاصل از بررسی مشخصات جمعیت شناختی پاسخ دهندگان
183
5-3  نتایج حاصل از رتبه‌بندی ابعاد یادگیری سازمانی با نظر مدیران اصلی .
185
5-4  نتایج حاصل از رتبه‌بندی ابعاد یادگیری سازمانی با نظر مدیران میانی .
185
5-5  نتایج حاصل از رتبه‌بندی ابعاد یادگیری سازمانی با نظر مدیران اجرایی
186
5-6  تطبیق نتایج بدست آمده با پیشینه تحقیق  
186
5-7  تطبیق نتایج بدست آمده با کلیات تحقیق  .
187
5-8  محدودیت‌های تحقیق 
190
5-9  پیشنهادهای تحقیق های آتی  .
191
فهرست منابع و ماخذ:
 
منابع فارسی  .
192
منابع لاتین
194
چکیده :
در این تحقیق رابطه بین مولفه های یادگیری سازمانی با بهره وری منابع انسانی مورد بررسی قرار گرفت. جامعه آماری این تحقیق، کلیه مدیران ارشد ، میانی و اجرایی شهرداری شهرستان محلات می‌باشد. تعداد مدیران اصلی برابر 15 نفر، تعداد مدیران میانی برابر 28 نفر و تعداد مدیران اجرایی برابر 19

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...