مقایسه ­ی سبک­های یادگیری، ویژگی­های شخصیتی و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان عادی و ناتوان یادگیری
 

استاد راهنما:
 

دکتر ناصر صبحی قراملکی

 


فهرست مطالب:
-1-مقدمه2
1-2- بیان مسأله3
1-2- سؤالات اصلی پژوهش:5
1-3- هدف (اهداف) پژوهش:.6
1-4- ضرورت و اهمّیت پژوهش:.7
1-5- تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها.8
فصل دوم: مبانی نظری پژوهش
2-1- اختلالات یادگیری.11
2-2- الف- دوران بنیادی تاریخچه اختلالات یادگیری (1800-1940).12
2-3- ب- دوره انتقالی تاریخچه اختلالات یادگیری (1940-1963)14
2-4- ج- دوره سوم (از سال 1963 به بعد) دوران هماهنگی:.15
2-5- میزان شیوع ناتوانی یادگیری17
2-6- دیدگاه­های روان شناختی ناتوانی­ های یادگیری.22
2-7- انواع ناتوانی­ های یادگیری.25
2-8- سبک­های یادگیری.60
2-9- ویژگی­های شخصیتی7

فصل سوم: مواد و روش پژوهش
3-1- مقدمه 85
3-2- روش­شناسی 85
3-2- برای جمع­آوری دادها از ابزار زیر استفاده شده است: .8
فصل چهارم: نتایج و یافته‌های پژوهش
1-4- مقدمه90
2-4- یافته­ های جمعیت شناختی90
3-4- یافته­ های توصیفی.90
منابع و مآخذ.103
فهرست جدول­ها
جدول 2-1- ملاک­های تشخیص اختلال ریاضی بر اساس DSM- IV- TR43
جدول 2- 2 ملاک تشخیصی ناتوانی ریاضی در ICD-10.43
جدول2-3- آزمون­های پیشرفت تحصیلی همراه با با بخش­های حساب55
جدول 4 – 1- وضعیت اقتصادی خانواده دانش­آموزان91
جدول 4 – 2- سابقه بیماری دانش­ آموزان.91
­جد­­­­ول4-3- نتایج میانگین، انحراف استاندارد و تعداد آزمودنی­ها در متغیرهای تحقیق.92
4-4- نتایج میانگین، انحراف استاندارد و تعداد آزمودنی­ها در متغیرهای تحقیق93
جدول 4-4- نتایج تحلیل واریانس چند متغیری (مانوا) بر سبک­های یادگیری، ویژگی های شخصیتی و سبک های
یادگیری دانش­ آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری.94
جد­­­­ول 4-5- نتایج حاصل از اثرات مقایسه متغیرهای تحقیق بین دو گروه از دانش­آموزان95
چکیده
هدف این پژوهش مقایسه­ سبک­های یادگیری، ویژگی­های شخصیتی و عملکرد تحصیلی دانش­ آموزان با و بدون ناتوان یادگیری بود. روش تحقیق از نوع علی- مقایسه­ای بوده جامعه آماری پژوهش حاضر، شامل کلیه دانش­ آموزان دختر و پسر عادی و ناتوان یادگیری دوره راهنمایی شهر اردبیل در سال

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...