پایان نامه ارشد روانشناسی گرایش عمومی: مقایسه ی سبک های یادگیری، ویژگی های شخصیتی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان عادی و ناتوان یادگیری |
مقایسه ی سبکهای یادگیری، ویژگیهای شخصیتی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان عادی و ناتوان یادگیری
استاد راهنما:
دکتر ناصر صبحی قراملکی
فهرست مطالب:
-1-مقدمه2
1-2- بیان مسأله3
1-2- سؤالات اصلی پژوهش:5
1-3- هدف (اهداف) پژوهش:.6
1-4- ضرورت و اهمّیت پژوهش:.7
1-5- تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها.8
فصل دوم: مبانی نظری پژوهش
2-1- اختلالات یادگیری.11
2-2- الف- دوران بنیادی تاریخچه اختلالات یادگیری (1800-1940).12
2-3- ب- دوره انتقالی تاریخچه اختلالات یادگیری (1940-1963)14
2-4- ج- دوره سوم (از سال 1963 به بعد) دوران هماهنگی:.15
2-5- میزان شیوع ناتوانی یادگیری17
2-6- دیدگاههای روان شناختی ناتوانی های یادگیری.22
2-7- انواع ناتوانی های یادگیری.25
2-8- سبکهای یادگیری.60
2-9- ویژگیهای شخصیتی7
فصل سوم: مواد و روش پژوهش
3-1- مقدمه 85
3-2- روششناسی 85
3-2- برای جمعآوری دادها از ابزار زیر استفاده شده است: .8
فصل چهارم: نتایج و یافتههای پژوهش
1-4- مقدمه90
2-4- یافته های جمعیت شناختی90
3-4- یافته های توصیفی.90
منابع و مآخذ.103
فهرست جدولها
جدول 2-1- ملاکهای تشخیص اختلال ریاضی بر اساس DSM- IV- TR43
جدول 2- 2 ملاک تشخیصی ناتوانی ریاضی در ICD-10.43
جدول2-3- آزمونهای پیشرفت تحصیلی همراه با با بخشهای حساب55
جدول 4 – 1- وضعیت اقتصادی خانواده دانشآموزان91
جدول 4 – 2- سابقه بیماری دانش آموزان.91
جدول4-3- نتایج میانگین، انحراف استاندارد و تعداد آزمودنیها در متغیرهای تحقیق.92
4-4- نتایج میانگین، انحراف استاندارد و تعداد آزمودنیها در متغیرهای تحقیق93
جدول 4-4- نتایج تحلیل واریانس چند متغیری (مانوا) بر سبکهای یادگیری، ویژگی های شخصیتی و سبک های
یادگیری دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری.94
جدول 4-5- نتایج حاصل از اثرات مقایسه متغیرهای تحقیق بین دو گروه از دانشآموزان95
چکیده
هدف این پژوهش مقایسه سبکهای یادگیری، ویژگیهای شخصیتی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان با و بدون ناتوان یادگیری بود. روش تحقیق از نوع علی- مقایسهای بوده جامعه آماری پژوهش حاضر، شامل کلیه دانش آموزان دختر و پسر عادی و ناتوان یادگیری دوره راهنمایی شهر اردبیل در سال
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1398-12-03] [ 04:16:00 ق.ظ ]
|