(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

فاکتورهای ساختاری شاخص­ های زیرمجموعه
توانایی مدیریت عملیات بانک ادب و نزاکت کارکنان
تونایی مدیریت مدیر بانک
سرعت و ارائه خدمات
توانایی مکانزاسیون
قدرت مدیریت دارایی­ ها و بدهی­ها
توانایی کنترل و نظارت داخلی
توانایی بازاریابی بانک روابط بلندمدت با مشتریان
جذب سپرده­ها
درک فعالیت سایر بانک­ها
فراهم کردن پاداش­های تشویقی برای کارکنان
توانایی توسعه نام و نشان تجاری بانک شهرت و اعتبار بانک و تصور ذهنی خوب ار آن
جایگاه بانک
تعداد شعب بانک
توانایی مدیریت بازار مالی کمیت و محتوای خدمات ارائه شده به مشتریان
خط مشی مقررات زدایی دولت
بازار بهادار و بازار سهام موفق

منبع: ( چن، ۱۹۹۹: ۸۳-۸۴)
به نظر چن، سه دلیل برای گسترش CSF به صورت جداگانه وجود دارد: اول کارکنان بانک با مشتریان در طول روز تعامل زیادی دارند و فعالیت­های عملیاتی آن­ها فراوان است. دوم، تعاملات بانک ممکن است شامل تعداد زیادی سپرده­ها / وام­ها ( منابع/ مصارف) باشد که اگر اشتباهی رخ دهد، ریسک مالی زیادی خواهد داشت. سیستم کنترل و نظارت درونی برای مشتریان خیلی دلگرم­کننده و اطمینان بخش است. سوم، کارکنان بانک باید بسیار مستعد باشند، چرا که مشتریان معمولاً انتظار دارند که تقاضای آن­ها در اسرع وقت برآورد شود. در نتیجه، تفویض اختیار مناسب به کارکنان صف مقدم(تحویل­داران) برای انجام کارای روزانه ضروری است، بنابراین، توانایی مدیریت مدیران بانک یک عامل حیاتی است.
۲-۲-۷ جمع بندی مبانی نظری پژوهش:
در بانکداری نوین( علاوه بر انجام فعالیت­های واسطه­گری) عملیات تجهیز منابع مالی از طریق فعالیت­هایی نظیر ابزارهای مالی خارج از ترازنامه و تبدیل ابزارهای مالی به اوراق بهادار، از طریق بانک­داری بین ­المللی و چند ملیتی، از طریق فعالیت­های مالی ترکیبی یا متنوع، از طریق خدمات مالی غیر بانکی، از طریق ارائه خدمات خرد و کلان به­وسیله بانک­ها، از طریق بانک­داری جامع انجام می­گردد. در حال حاضر هر مؤسسه مالی که بخواهد در عرصه بانک­داری نوین با رقبا رقابت کند می­بایست اول، مؤلفه­ های تأثیرگذار بر تجهیز منابع مالی را بر اساس شرایط و موقعیت­های گوناگونی که شعب مؤسسه با آن مواجهند شناسایی نماید، دوم، نقاط قوت و ضعف مؤسسه در پارامترهای تعیین شده مشخص و بررسی شود. سوم، میزان تآثیر مؤلفه­ های مؤثر بر تجهیز منابع پولی بر جذب منابع مالی دقیقاً مشخص و پارامترها از لحظ اهمیت اولویت­ بندی گردد و سپس کمبودها و ضعف مؤسسه در جذب منابع مالی با برنامه­ ریزی مناسب برطرف گردد و این امکان به وجود آید که مؤسسه مالی بتواند در بخش تجهیز منابع مالی، به خصوص جذب منابع از طریق انجام فعالیت­های مالی غیربانکی در یک بازار رقابتی به رقابت با رقبای بانکی بپردازد.
۲- ۳ پیشینه پژوهش:
۲-۳-۱ پیشینه پژوهش در خارج از کشور
چن[۶۷] ، سال۱۹۹۹ ، با عنوان بررسی عوامل کلیدی موفقیت در استراتژی­ های مختلف صنعت بانک­داری
در این پژوهش نقش استراتژی مؤسسه با توجه به عوامل اصلی موفقیت در صنعت بانک­داری بررسی شده است.
چهار استراتزی مایلز و اسنو که از جمله مدل­های شناخته شده و تجزیه و تحلیل بازارر مورد استفاده در صنعت بانک­داری است، در این مطالعه به کار گرفته شده است.
این چهار استراتژی عبارتند از:
استراتژی آینده­نگر و خلاق

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...