مقدمه
در فصل­های گذشته پس از معرفی و بیان ادبیات موضوعی مدیریت دانش بر اساس تحقیقات پیشین و منابع موجود، الگویی برای نشان دادن روابط میان مفاهیم اصلی تحقیق ارائه شد. سپس روش تحقیق و شیوه جمع آوری داده ها عنوان گردید. بعد از این­که پرسشنامه طراحی شد و پاسخ­های افراد به سوالات آن جمع­آوری شد، ضروری است که داده ­های گردآوری شده به صورت متغیرهایی آماری تعریف شوند و پاسخ­های گردآوری شده کدگذاری (Coding) شوند. با انجام این کار، می­توان داده ­ها را وارد نرم­افزار کرد و آن­ها را آزمون نمود.
پایان نامه - مقاله - پروژه
این فصل شامل سه بخش می­ شود. در بخش اول ویژگی­های توصیفی افرادی که نمونه آماری تحقیق را تشکیل می­ دهند بیان می­ شود. ویژگی­های مذکور و مشخصات جمعیت شناسی نمونه آماری می ­تواند تصویری از شرایط موجود در جامعه ارائه کند و کمک خوبی به تعمیم نتایج به کل جامعه باشد.
در بخش دوم، با بهره گرفتن از پاسخ­هایی که هرکدام از اعضای نمونه آماری به سوالات پرسشنامه داده­اند، به آزمون فرضیات تحقیق و در نتیجه آزمون الگوی نظری پژوهش پرداخته می­ شود. در بخش سوم یافته­هایی که جزء اهداف تحقیق نبوده، ولی می ­تواند به عنوان یک نوآوری در پژوهش و یا در قالب پیشنهادهایی برای مجریان و محققان آتی ارائه شود، بیان می­شوند. این یافته­ ها می­توانند شواهدی در مورد دلایل احتمالی بروز پدیده ­ها در اختیار محقق قرار دهند.
لازم به توضیح است که در این فصل، صرفا یافته­های تحقیق ارائه می­گردد و هرگونه تعبیر و تفسیر نتایج و استنباط از یافته­ ها به فصل بعد موکول می­ شود.
۴ – ۱-بخش اول- ویژگی‌های جمعیت شناختی
در این بخش به ارائه مشخصه­های توصیفی، و ویژگی‌های جمعیت شناختینمونه پرداخته می­ شود. شناخت ویژگی‌های جمعیت شناختی، از سه جهت می‌تواند مفید باشد. نخست اینکه ویژگی‌های عمومی این جامعه می ­تواند خواننده را با شرایط فعلی شرکت های شهرک صنعتی دلیجان آشنا سازد. دوم اینکه این شناخت باعث می‌شود محققان در تعمیم نتایج، حداقلی از تشابهات در ویژگیهای عمومی رامورد توجه قرار دهند. سوم اینکه ارتباط میان متغیرهای اصلی تحقیق با شرایط و متغیرهای زمینه­ای و متغیرهای ملازم امکان تحلیل بهتر ارتباطات را در اختیار محقق قرار خواهد داد. قبل از آن که به آزمون فرضیات تحقیق پرداخته شود، لازم است که از ویژگی‌های توصیفی افراد نمونه اطلاع حاصل شود. از این رو، میانگین، میانه و انحراف معیار هر کدام از متغیرهای تحقیق در زیر آمده است.
۴-۱- ۱-رشته تحصیلی
بیشترین تعداد پاسخ دهندگان( ۳۳ درصد) دارای رشته تحصیلی مدیریت صنعتی می باشند و کمترین تعداد آنها (۱۱ درصد) دارای سایر رشته های تحصیلی می باشند.
جدول۴-۱ .فراوانی پاسخ دهندگان بر اساس رشته تحصیلی

 

درصد فراوانی فراوانی رشته تحصیلی
۲۷ ۲۷ فنی و مهندسی
۳۳
۲۹
۱۱
۱۰۰
۳۳
۲۹
۱۱
۱۰۰
مدیریت صنعتی
مدیریت بازرگانی
سایر رشته ها
جمع

۴-۱-۲-میزان تحصیلات
اطلاعات مندرج درجدول ۴-۱ بیانگر این است که بیشترین درصد حجم نمونه (۵۹ درصد) مربوط به افرادی است که دارای مدرک کارشناسی هستند
جدول ۴-۲ فراوانی پاسخ دهندگان بر اساس میزان تحصیلات

 

درصد فراوانی فراوانی میزان تحصیلات
۵۹
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...