پایان نامه نقش سیستمهای مغزی-رفتاری در نشانههای وسواسی |
1-7) متغیرهای پژوهش. 17
1-7-1) متغیرهای مکنون برونزاد. 17
1-7-2) متغیرهای مکنون درونزاد. 17
1-7-3) متغیرهای وابسته. 18
1-8) تعاریف مفهومی و عملیاتی18
1-8-1) تعریف مفهومی نشانه های وسواسی جبری 18
1-8-2) تعریف عملیاتی نشانه های وسواسی جبری 19
1-8-3) تعریف مفهومی عاطفهی مثبت و منفی 19
1-8-4) تعریف عملیاتی عاطفهی مثبت و منفی 20
1-8-5) تعریف مفهومی سیستمهای مغزی-رفتاری 20
1-8-6) تعریف عملیاتی سیستمهای مغزی-رفتاری 20
فصل دوم (کلیات پژوهشی)
2-1) مقدمه. 21
2-2) دیدگاههای نظری 22
2-2-1) دیدگاه روان تحلیلگری 22
2-2-2) دیدگاه رفتاری 24
2-2-3) مدل شناختی 26
2-2-3-1) مدل شناختی کار. 27
2-2-3-2) مدل مکفال و ولرزهایم. 27
2-2-3-3) مدل شناختی رفتاری سالکووسکیس. 28
2-2-4) مدل فراشناختی 30
2-2-5) مدل زیستی 31
2-2-5-1) ساختارهای مغزی 32
2-2-5-2) انتقال دهندههای عصبی 32
2-2-5-3) هورمونها 33
2-2-6) نظریهی سیستمهای مغزی رفتاری 34
2-2-6-1) مدل اول گری 34
2-2-6-2) مدل دوم گری 37
2-2-6-3) مدل سوم گری 38
2-2-7) عاطفه، هیجان، خلق. 41
2-2-7-1) عاطفه مرکزی 41
2-2-7-2) هیجان. 41
2-2-7-3) خلق. 42
2-2-8) نظریهی داروین 43
2-2-9) مدل دو عاملی عاطفه. 44
2-2-10) زیرگروههای اختلال وسواسی جبری 46
2-2-11) سیر و دورههای اختلال وسواسی جبری 48
2-3) پژوهشهای صورت گرفته. 49
2-3-1) مطالعات شیوعیابی اختلال وسواسی جبری 49
2-3-2) نواحی مغزی و انتقال دهندههای عصبی 52
2-3-3) تفاوتهای جنسی 56
2-3-4) تفاوت نواحی مغزی در ابعاد اختلال وسواسی جبری 58
2-3-5) ساختارهای زیستی اختلال وسواسی جبری و سیستمهای مغزی رفتاری 60
2-3-6) ارتباط سیستمهای مغزی رفتاری با اختلالات روانی 61
2-3-7) همایندی اختلالات روانشناختی با اختلال وسواسی جبری68
2-3-8) ارتباط سیستمهای مغزی رفتاری با اختلال وسواسی جبری 70
2-3-9) ترس و اضطراب و اختلال وسواسی جبری 72
2-3-10) عواطف و سیستمهای مغزی رفتاری 77
2-3-11) عواطف و اختلالات روانشناختی 78
2-3-12) ویژگیهای شخصیتی و اختلال وسواسی جبری 79
2-3-13) مسئولیت پذیری در اختلال وسواسی جبری 82
2-3-14) ویژگیهای شناختی افراد مبتلا به اختلال وسواسی جبری 84
2-3-15) نقش رویدادهای زندگی در اختلال وسواسی جبری 88
2-3-16) روشهای درمان اختلال وسواسی جبری 88
2-4) نتیجهگیری 90
فصل سوم (روششناسی پژوهش)
3-1) روش. 91
3-1-1) نوع مطالعه. 91
3-1-2) جامعه، نمونه، روش نمونه گیری 91
3-1-3) ابزارها 92
3-1-3-1) مقیاس ابعادی وسواسی جبری 92
3-1-3-2) فرم بلند فهرست عاطفهی مثبت و منفی 93
3-1-3-3) مقیاس سیستمهای فعالساز و بازداری رفتاری 93
3-1-4) روش اجرا 94
3-1-5) تحلیل دادهها 95
فصل چهارم ( تجزیه و تحلیل)
4) نتایج 96
4-1) تحلیلهای مقدماتی 96
4-1-1) توزیع طبیعی و اصلاح دادههای دور افتاده. 96
4-1-2) بررسی خطی بودن روابط 103
4-2) آمار توصیفی 107
4-3) اهداف جانبی پژوهش. 110
4-3-1) بررسی ساختار عاملی فرم بلند آزمون عاطفهی مثبت و عاطفهی منفی 110
4-3-2) ساختار عاملی آزمون سیستم فعالساز رفتاری/ سیستم بازداری رفتاری 115
4-3-3) ساختار عاملی آزمون نشانه های ابعادی وسواسی جبری 117
4-4)آزمون فرضیه ها 119
4-4-1) تأثیر سیستمهای مغزی رفتاری بر نشانه های ابعادی وسواسی جبری 119
4-4-1-1) سئوال پژوهشی 1:آیا سیستم رویآوری رفتاری بر نشانههای وسواسی جبری اثر دارد؟. 119
4-4-1-2) سئوال پژوهشی 2: آیا سیستم بازداری رفتاری بر نشانههای وسواسی جبری اثر دارد؟. 120
4-4-1-3سئوال پژوهشی 3: آیا سیستم جنگ/گریز/ بهت بر نشانههای وسواسی جبری اثر دارد؟. 121
4-4-1-3) نقش میانجیگرانهی سیستم بازداری رفتاری در اثر سیستم جنگ/ گریز/ بهت بر نشانه های وسواسی جبری 122
4-4-2)تأثیر عواطف مثبت و منفی بر نشانه های ابعادی وسواسی جبری 123
4-4-2-1)سئوال پژوهشی 4: آیا عاطفهی مثبت بر نشانه های ابعادی وسواسی جبری اثر دارد؟. 124
4-4-2-2) فرضیهی اول پژوهشی: عاطفهی منفی بر نشانه های ابعادی وسواسی جبری اثر مثبت دارد. 124
4-4-3) تأثیر سیستمهای مغزی رفتاری بر ابعاد چهارگانهی وسواسی جبری 126
4-4-3-1) سئوال پژوهشی 6: آیا سیستم رویآوری رفتاری بر بعد آلودگی/ تمیزی اثر دارد؟. 126
4-4-3-2) سئوال پژوهشی 7:آیا سیستم بازداری رفتاری بر بعد آلودگی/ تمیزی اثر دارد؟. 126
4-4-3-3) سئوال پژوهشی 8:آیا سیستم جنگ/ گریز/ بهت بر بعد آلودگی/ تمیزی اثر دارد؟. 127
4-4-3-4) نقش میانجیگرانهی سیستم بازداری رفتاری در اثر سیستم جنگ/ گریز/ بهت بر بعد آلودگی/ تمیزی 128
4-4-3-5) سئوال پژوهشی 9: آیا سیستم رویآوری رفتاری بر بعد مسئولیت در برابر صدمه/ چک کردن اثر دارد؟. 128
4-4-3-6) سئوال پژوهشی 10: آیا سیستم بازداری رفتاری بر بعد مسئولیت در برابر صدمه/ چک کردن اثر دارد؟. 128
4-4-3-7) سئوال پژوهشی 11: آیا سیستم جنگ/ گریز/ بهت بر بعد مسئولیت در برابر صدمه/ چک کردن اثر دارد؟. 129
4-4-3-8) سئوال پژوهشی 12: آیا سیستم رویآوری رفتاری بر بعد افکار ناخواسته/ افکار خنثیساز اثر دارد؟. .130
4-4-3-9) سئوال پژوهشی 13:آیا سیستم جنگ/ گریز/ بهت بر بعد افکار ناخواسته/ افکار خنثیساز اثر دارد؟. 130
4-4-3-10) سئوال پژوهشی 14:آیا سیستم بازداری رفتاری بر بعد افکار ناخواسته/ افکار خنثیساز اثر دارد؟. 131
4-4-3-11) اثر تعاملی سیستم جنگ/ گریز/ بهت و سیستم بازداری رفتاری بر بعد افکار ناخواسته/ افکار خنثی کننده 132
4-4-3-12) سئوال پژوهشی 15:آیا سیستم رویآوری رفتاری بر بعد تقارن/ نظم و ترتیب اثر دارد؟. 133
4-4-3-13) سئوال پژوهشی 16:آیا سیستم جنگ/ گریز/ بهت بر بعد تقارن/ نظم و ترتیب اثر دارد؟. 133
4-4-3-14)آیا سیستم بازداری رفتاری بر بعد تقارن/ نظم و ترتیب اثر دارد؟. 134
4-4-4) تأثیر عاطفهی مثبت و عاطفهی منفی بر ابعاد چهارگانهی وسواسی جبری 135
4-4-4-1) سئوال پژوهشی 16:آیا عاطفهی مثبت بر بعد آلودگی/ تمیزی اثر دارد؟. 135
4-4-4-2) فرضیهی پژوهشی 2: عاطفهی منفی بر بعد آلودگی/ تمیزی اثر مثبت دارد. 135
4-4-4-3) سئوال پژوهشی 17: آیا عاطفهی مثبت بر بعد مسئولیت در برابر صدمه/ چک کردن اثر دارد؟. 136
4-4-4-4) فرضیهی 3: عاطفهی منفی بر بعد مسئولیت در برابر صدمه/ چک کردن اثر مثبت دارد. 136
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1398-12-03] [ 05:22:00 ب.ظ ]
|