پایان نامه منابع کسب دانش تغذیهای بر اساس مدل ویسکانسین |
تامین انرژی و رشد، ارتقایسطح سلامت، تنوع غذایی و دستهبندی غذایی میباشد. پایایی این پرسشنامه با بهره گرفتن از آلفای کرونباخ 88/0 به دست آمد.
یافتهها: نتایج نشان داد که بیشترین منبع کسب دانش در زمینه تغذیه و ابعاد آن راهنمایی خانواده میباشد و استفاده از کتابهای درسی، رسانهها و راهنمایی معلم به ترتیب اولویتهای بعدی دانش آموزان در زمینه تغذیه بودند. کسب دانش در زمینه تغذیه و ابعاد آن از طریق کتب درسی بیشترین میزان استفاده در زمینه سلامت غذایی دارد و بیشترین میزان استفاده کسب دانش از طریق آموزش معلمان در زمینه تغذیه و ابعاد آن در زمینه دستهبندی غذایی میباشد.
نتیجهگیری: با توجه به نقش کمرنگ مدرسه و به ویژه معلم، میتوان با گذاشتن کلاسهای فوق برنامه و یا آموزش تغذیه، دانشآموزان و والدین آنها را در مورد عادتهای غذایی خوب و ارائه انتخابهای غذایی سالم، آگاه نمود.
کلیدواژهها: برنامههای درسی، آگاهی تغذیهای، مدل ویسکانسین، مقطع چهارم ابتدایی
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات پژوهش
1-1 مقدمه. 2
1-2 بیان مسأله 4
1-3 اهمیت و ضرورت پژوهش. 7
1-4 اهداف پژوهش. 9
1-4-1 اهداف کلی. 9
1-4-2 اهداف جزئی 10
1-5 سؤالات پژوهش. 10
1-6 تعریف متغیر. 11
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش
2-1 مبانی نظری پژوهش 13
2-1-1 تغذیه. 13
2-1-2 هرم غذایی. 14
2-1-3 گروههای غذایی. 15
2-1-4 الگوهای غذایی. 18
2-1-5 الگوهای غذایی غالب در ایران. 18
2-1-6 فواید ارزیابی الگوهای غذایی. 20
2-1-7 نیازهای تغذیهای در سنین دبستان 22
2-1-8 رفتارهای تغذیهای نامطلوب در کودکان سنین مدرسه 25
2-1-9 آموزش تغذیه. 27
2-1-10 مفاهیم آموزش تغذیه نوجوانان 29
2-1-11 مدل یادگیری تجربی 32
2-1-12 سازماندهی معیارها 32
2-1-13 معیارهای آکادمیک مدل ویسکانسین برای آموزش تغذیه 33
2-1-14 استانداردهای آموزش تغذیه ویسکانسین. 38
2-1-15 هدف استانداردهای آموزشی تغذیه ویسکانسین 39
2-1-16 استفاده از استانداردهای آموزش تغذیه ویسکانسین 39
2-1-17 تعریف برنامه آموزشی در ارتباط با استانداردها 40
2-1-18 به کارگیری استانداردهای آموزش تغذیه در برنامه آموزشی 40
2-1-19 آموزش تغذیه و سیاستهای تندرستی حوزه مدرسه 41
2-1-20 آموزش تغذیه خارج از ایام مدرسه. 41
2-1-21 آموزش تغذیه با کیفیت. 42
2-1-22 منابع کسب دانش تغذیهای. 42
2-2 پیشینه پژوهش 43
فصل سوم: روش پژوهش
مقدمه 49
3-1 روش پژوهش. 49
3-2 جامعه آماری. 49
3-3 نمونه و روش نمونهگیری. 49
3-4 ابزار گردآوری دادهها 49
3-5 روش تجزیه و تحلیل دادهها 50
فصل چهارم: یافتههای پژوهش
4-1 مقدمه 52
4-2 اطلاعات دموگرافیگ 52
4-3 شاخصهای توصیفی 53
4-4 تحلیلهای آمار استنباطی. 56
4-5 یافته های جانبی. 61
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری
مقدمه 67
5-1 خلاصه یافتههای توصیفی پژوهش 67
5-2 خلاصه نتایج سوالات پژوهش 67
5-3 خلاصه یافته های جانبی. 72
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1398-12-03] [ 06:30:00 ب.ظ ]
|