1-1- مقدمه. 3
1-2- بیان مسئله. 5
1-3- اهمیت و ضرورت انجام پژوهش 7
1-4- اهداف پژوهش 8
1-4-1- هدف اصلی پژوهش 8
1-4-2- اهداف جزیی 8
1-5- فرضیه‏های پژوهش 9
1-6- تعاریف مفهومی و عملیاتی واژه ها 9
1-6-1- تعاریف مفهومی 9
1-6-2- تعاریف عملیاتی 11
فصل دوم: پیشینه پژوهش
2-1- پیش درآمد. 13
2-2- مبانی نظری پژوهش 14
2-2-1- سبک های تربیتی خانواده ها 14
2-2-1-1- مفهوم تربیت. 14
2-2-1-2- تربیت در دیدگاه بزرگان. 14
2-2-1-3- خانواده 15
2-2-1-4- سبک های تربیتی 15
2-2-1-4-1- ابعاد رفتاری والدین نسبت به فرزندان. 16
2-2-1-4-1-1- بعد گرمی – سردی 17
2-2-1-4-1-2- بعد کنترل – آزادی 18
2-2-1-5-  انواع سبک های تربیتی 19
2-2-1-5-1- سبک تربیتی مقتدرانه. 19
2-2-1-5-2- سبک تربیتی مستبدانه. 21
2-2-1-5-3- سبک تربیتی سهل گیرانه. 22
2-2-1-5-4- سبک تربیتی آشفته. 23
2-2-2- اختلالات سلوک. 24
2-2-2-1- اختلالات سلوک. 24
2-2-2-1-1- سبب شناسی اختلال سلوک. 27
2-2-2-2- بیش فعالی 28
2-2-2-2-1- نشانه های اختلال کمبود توجه و بیش فعالی‌ 30
2-2-2-2-2- شیوع بیش فعالی 30
2-2-2-2-3- ویژگی های بالینی بیش فعالی 31
2-2-2-2-4- علایم بیش فعالی 33
2-2-2-2-5-  انواع بیش‌فعالی 35
2-2-2-2-6- نکات مهم در مورد بیش فعالی 37
2-2-3- نروفیدبک و درمان با آن. 39
2-2-3-1- برای چه مشکلاتی می توان از نوروفیدبک استفاده نمود؟. 41
2-2-3-2- مشکلات و بیماری های قابل درمان با نوروفیدبک 42
2-3- پیشینه پژوهش 44
2-3-1- پیشینه پژوهشهای داخلی 44
2-3-2- پیشینه پژوهشهای خارجی 46
2-4- متغیرهای مورد بررسی و مدل مفهومی پژوهش 48
فصل سوم: روش پژوهش
3-1- پیش درآمد. 50
3-2- روش 50
3-3- تعیین متغیرهای پژوهش 51
3-4- جامعه آماری، نمونه و روش نمونه گیری 51
3-5- ابزار اندازه گیری 51
3-5-1- مقیاس درجه بندی کانرز- فرم 48 سئوالی والدین (CPRS-48) 52
3-5-2- جلسات آموزش فرزندپروری 52
3-6- روش اجرا 53
3-7- روش تجزیه و تحلیل داده ها 53
 
فصل چهارم:یافته های پژوهش
تحلیل نتایج 55
فصل پنجم:بحث و نتیجه گیری
5-1- پیش درآمد. 62
5-2- بحث و نتیجه گیری 62
5-3- محدودیتهای تحقیق 66
5-4- پیشنهادات. 66
5-4-1- پیشنهادات کاربردی 66
5-4-2- پیشنهادات پژوهشی 67
منابع و مآخذ. 68
 
 
فهرست جداول
عنوان                                                                                                            صفحه
 
 
جدول 2-1- سبک های تربیتی والدین نسبت به فرزندان. 24
جدول 4-1- میزان مشکلات سلوک کودکان         55
جدول 4-2- خلاصه آزمون آنوا آموزش سبک فرزندپروری بر مشکلات سلوک کودکان دارای اختلال.56
جدول 4-3- میزان مشکلات توجه و تمرکز (یادگیری) کودکان57
جدول 4-4- خلاصه آزمون آنوا آموزش سبک فرزندپروری بر مشکلات توجه و تمرکز کودکان دارای اختلال.   57
جدول 4-5- میزان مشکلات تکانشگری کودکان.58
جدول 4-6- خلاصه آزمون آنوا آموزش سبک فرزندپروری بر مشکلات تکانشگری کودکان دارای اختلال.58
جدول 4-7- میزان مشکلات روان تنی کودکان59
جدول 4-8- خلاصه آزمون آنوا آموزش سبک فرزندپروری بر روان تنی کودکان دارای اختلال.59
جدول 4-9- میزان مشکلات اضطراب کودکان.60
جدول 4-10- خلاصه آزمون آنوا آموزش سبک فرزندپروری بر مشکلات اضطراب کودکان دارای اختلال60
 
 
 
 
 
 
 

 

چکیده
 

هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزشهای فرزندپروری در بهبود عملکرد کودکان فزون کنش تحت درمان با نروفیدبک است. روش تحقیق آن شبه تجربی از نوع پیش آزمون- پس آزمون دو گروهی با گروه کنترل است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی- نقص توجه ساکن شهر تهران می باشد که 120 نفر (60 نفر آزمایش و 60 نفر گروه کنترل) به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار این پژوهش، پرسشنامه مقیاس درجه بندی کانرز- فرم 48 سئوالی والدین (CPRS-48) و آموزش فرزندپروری بود. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS-18 و آزمون آماری تحلیل کوواریانس به منظور بررسی تفاوت بین پیش آزمون و پس آزمون یا تفاوت بین گروه ها استفاده گردید. یافته های بدست آمده نشان می دهد که با 95 درصد اطمینان تغییرات مشکلات سلوک، تغییرات مشکلات یادگیری، تغییرات مشکلات تکانشگری، تغییرات میزان روان تنی و اضطراب کودکان در پیش آزمون و پس آزمون ها در دو گروه کنترل و گواه به یک میزان نمی باشد و آموزش فرزندپروری، میزان این مشکلات را به طور معنی داری کاهش می دهد. همچنین تقریباً 6/41 درصد مشکلات سلوک، 8/36 درصد از مشکلات یادگیری، 2/26 درصد از مشکلات تکانشگری، 1/3 درصد از روان تنی و  1/3 درصد از اضطراب کودکان تحت تاثیر گروه (آزمایش و کنترل) تغییر می کند.
کلید واژه‌ها: کودکان فزون کنش- درمان نوروفیدبک- آموزش فرزندپروری.
 
 

 

فصل یکم
 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...