1-2- ضرورت انجام تحقیق. 5
1-3- تاریخچه مهد کودک ها 6
1 -4-آموزش پیش دبستانی در ایران. 7
1-5- اهداف تحقیق. 8
1-5-1- هدف آرمانی. 8
1-5-2- هدف کلی. 8
1-5-3- اهداف ویژه 8
1-5-4- اهداف کاربردی. 8
1-6- سوالات تحقیق. 8
1-7- فرضیه های تحقیق. 9
1-8- تعریف مفاهیم و واژه ها 9
1-8-1- مهدکودک 9
1-8-2-تعریف مفهومی جامعه پذیری. 10
1-8-3-تعریف عملیاتی جامعه پذیری. 10
1-9- انواع مهدکودک ها 10

فصل دوم – مروری بر تحقیقات انجام شده(ادبیات و مستندات ، چارچوب ها و مبنای ، سابقه و پیشینه تحقیق)
2-1- ادبیات تحقیق. 14
2-2- اصطلاح جامعه پذیری. 15
2-2-1 مفهوم اجتماعی شدن یا جامعه پذیری. 16
2-2-2 تعریف اجتماعی شدن. 16
2-2-3 انواع اجتماعی شدن. 18
2-2-4 مراحل اجتماعی شدن. 18
2-3- هدف های جامعه پذیری. 25
2-4-نظریات جامعه پذیری. 27
2-5- پیشینه ی تحقیق. 41
2-5-1-مطالعات انجام شده در جهان. 41
2-5-2-مطالعات انجام شده در ایران. 42
2-5-3-مطالعات انجام شده در هرمزگان. 44
2-5-3-1 چارچوب نظری تحقیق. 44
2-5-3-2 زمینه های شکل گیری. 45
2-5-4 نظریه کنش متقابل نمادین. 46
2-5-4-1 ریشه های فکری مکتب کنش متقابل نمادین. 48
2-5-4-2 اصول مکتب کنش متقابل نمادین. 48
2-5-4-3 صاحبنظران مکتب کنش متقابل نمادین. 50
2-5-4-4 مراحل اجتماعی با توجه به متغیر زمان. 53
2-5-4-5 فرد و جامعه و ارزش 63
2-6 جامعه پذیری و ارزش 71
2-6-1 قضاوت ارزشی. 72
2-6-2 کنش متقابل و ارزش 74
فصل سوم – مواد و روش ها / روش اجرای تحقیق
3-1- روش تحقیق. 77
3-2- جامعه ی آماری. 77
3-3- جامعه ی نمونه و روش محاسبه ی آن. 77
3-4- ابزار گردآوری اطلاعات 77
3-5- روایی و پایایی ابزار گردآوری اطلاعات 77
3-5-1 پایایی تحقیق. 78
3-6- روش گردآوری اطلاعات 79
3-7- روش تجزیه و تحلیل داده ها 79
3-8- محدودیت های تحقیق. 79
فصل چهارم – تجزیه و تحلیل و بیان نتایج حاصل از تحقیق
4-1- توصیف شاخص های دموگرافیک(بررسی ویژگی های عمومی) 82
4-1-1- وضعیت جنسی آزمودنی ها 82
۴-1-2- وضعیت چندمین فرزند بودن آزمودنی ها 83
4-1-3- وضعیت میزان تحصیلات مادر آزمودنی ها 84
4-1-4- وضعیت تحصیلات پدران آزمودنی ها 85
4-1-5- وضعیت متغیرشاغل بودن مادران آزمودنی ها 86
4-1-6- وضعیت متغیرشاغل بودن پدران آزمودنی ها 87
4-1-7- وضعیت فراوانی سهم هر مهدکودک در انتخاب کل آزمودنی ها 88
4-2- بررسی نرمالیته بودن متغیر ها 89
۴-3- بررسی فرضیه های تحقیق. 90
4-3-1- فرضیه اول تحقیق. 90
4-3-2- فرضیه دوم تحقیق. 91
4-3-3- فرضیه سوم تحقیق. 92
4-3-4- فرضیه چهارم تحقیق. 93
4-3-5- فرضیه پنجم تحقیق. 94
4-4- بررسی فرضیات فرعی. 94
4-4-1- فرضیه فرعی اول. 94
4-5 خلاصه فصل. 96
فصل پنجم – بحث و تفسیر و نتیجه گیری و جمع بندی
5-1- تفسیر داده ها 98
5-2- ارائه ی پیشنهادات 99
منابع
منابع فارسی 101
پیوست
پرسشنامه 106
چکیده انگلیسی 109

فهرست جدول ها
عنوان صفحه
جدول 3-1 جدول پایایی متغیر جامعه پذیری. 79
جدول4-1- توزیع فراوانی وضعیت جنسی آزمودنی ها 82
جدول ۴-2- توزیع فراوانی وضعیت چندمین فرزند بودن آزمودنی ها 83
جدول 4-3- توزیع فراوانی وضعیت میزان تحصیلات مادران آزمودنی ها 84
جدول 4-4-توزیع فراوانی وضعیت تحصیلات پدران آزمودنی ها 85
جدول 4-5- توزیع فراوانی متغیر شاغل بودن مادران آزمودنی ها 86
جدول 4-6- وضعیت اشتغال پدران آزمودنی ها 87
جدول 4-7- وضعیت فراوانی سهم هر مهدکودک در انتخاب کل آزمودنی ها 88
جدول 4-8- آماره های تست نرمالیته شاپیرو-ویلک مربوط به متغیر جامعه پذیری کودکان در مهدکودک های شهرستان بندرعباس 90
جدول4-9- آزمون تی تک نمونه ای برای تعیین اثر مهدکودک بر فرآیند جامعه پذیری کودکان. 91
جدول4-10-آزمون تی تک نمونه ای برای تعیین اثر مهدکودک بر تسریع فرآیند جامعه پذیری کودکان. 92
جدول4-11- .آزمون تی تک نمونه ای برای استفاده مهدکودک ها از روش های علمی جامعه شناختی. 92
جدول4-12- آزمون تی تک نمونه ای برای استفاده مهدکودک ها از روش های روانشناختی و تربیتی. 93
جدول4-13-آزمون تی تک نمونه ای برای مواجه بودن مهدکودک ها با مشکلات در جامعه پذیری کودکان. 94
جدول 4-14-تفاوت بین فراوانی ها در تحصیلات مادر در فرستادن کودک به مهدکودک. 95
جدول 4-15- تفاوت بین فراوانی ها در شاغل بودن مادر در فرستادن کودک به مهدکودک. 96


فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار4-1- درصد فراوانی وضعیت جنس آزمودنی ها 82
نمودار۴-2-درصد فراوانی وضعیت چندمین فرزند بودن آزمودنی ها 83
نمودار 4-3- توزیع فراوانی وضعیت میزان تحصیلات مادران آزمودنی ها 84
نمودار4-4- توزیع فراوانی وضعیت تحصیلات پدران آزمودنی ها 85
نمودار 4-5- وضعیت اشتغال مادران آزمودنی ها 86

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...