پایان نامه بررسی تأثیر دورههای آموزشی حین خدمت بر ارتقاء مهارتهای مدیران معاونت سیما در سال 1386 |
پرسشنامه به روش صوری و پایایی آن پس از انجام تغییرات و اصلاحات لازم در پرسشنامه و محاسبه ضریب آلفای کرونباخ آن 85 درصد بدست آمد. در تجزیه و تحلیل دادههای تحقیق از هر دو روش آمار توصیفی و استنباطی بهره گیری شده است. نتایج بدست آمده از آزمون دو جمله ای نشان داد که آموزشهای ضمن خدمت مدیران معاونت سیما از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده ونیز نتایج آزمون بیانگر اینست که مدیران از مهارت فنی مناسبی برخوردار بوده لکن از مهارت انسانی، ادراکی و تصمیمگیری مناسبی برخوردار نیستند. نتایج حاصل از آزمون همبستگی اسپیرمن نشانگر اینست که بین آموزشهای ضمن خدمت و افزایش مهارتهای فنی مدیران همبستگی معنیدار وجود ندارد. لکن بین آموزشهای ضمن خدمت با افزایش مهارتهای انسانی، مهارتهای ادراکی و مهارتهای تصمیمگیری مدیران همبستگی معنیدار مستقیم وجود دارد که میزان این ارتباط به ترتیب 461/0، 542/0 و 425/0 می باشد. نتایج حاصل از آزمون تحلیل واریانس نیز نشان میدهد که مهارت تصمیمگیری مهم ترین بعد از ابعاد چهارگانه مهارتهای مدیریتی می باشد.
واژگان کلیدی: دورههای آموزشی حین خدمت، مهارتهای مدیران، مهارت فنی، مهارت انسانی، مهارت ادراکی، مهارت تصمیمگیری، معاونت سیمای جمهوری اسلامی ایران
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده
1- فصل اول: کلیات تحقیق 1
1-1- طرح مسأله. 2
2-1- ضرورت و اهمیت تحقیق 2
3-1- اهداف تحقیق 3
4-1- سؤالات تحقیق 3
5-1- فرضیههای تحقیق. 4
6-1- تعریف مفاهیم و اصطلاحات. 4
2- فصل دوم: مبانی نظری تحقیق. 6
1-2- بررسی تحقیقات پیشین 7
1-1-2- پیشینه پژوهش در داخل کشور 7
2-1-2- بررسی پیشینه تحقیق در خارج از کشور. 8
2-2- نظریههای مربوط به موضوع تحقیق. 9
1-2-2- تعریف آموزش. 12
2-2-2- تعیین اهداف آموزشی. 14
1-2-2-2- هدفهای اجتماعی. 15
2-2-2-2- هدفهای سازمانی. 15
3-2-2-2- هدفهای کارکنان. 16
3-2-2- اهمیت و ضرورت آموزش. 17
4-2-2- مزایای آموزش 19
5-2-2- انتخاب روش آموزش 23
گروه اول) روشهایی که منظور از آنها دادن اطلاعات است 23
گروه دوم) روشهای شبیهسازی. 26
گروه سوم) روشهای ضمن خدمت. 32
6-2-2- هدفهای آموزش ضمن خدمت و رابطه آن با بهسازی سازمانی 38
7-2-2- روشهای آموزش ضمن خدمت. 44
1-7-2-2- گردش شغلی 44
2-7-2-2- آموزشکارگاهی. 46
3-7-2-2- مربیگری. 46
4-7-2-2- جانشینی موقت. 47
5-7-2-2- استاد ـ شاگردی 48
8-2-2- بهسازی و پرورش مدیران 49
9-2-2- آموزش مدیران. 50
10-2-2- اهمیت آموزش مدیران 52
11-2-2- آموزش ضمن خدمت مدیریت 54
12-2-2- اهداف برنامههای آموزش ضمن خدمت مدیریت 58
13-2-2- شیوههای آموزش مدیران. 59
1-13-2-2- چرخش شغلی 59
2-13-2-2- مورد کاوی. 60
3-13-2-2- ایفای نقش 60
4-13-2-2- برنامههای مدیریت دانشگاهی 61
5-13-2-2- آموزش گروهی. 61
6-13-2-2- بازیهای مدیریت. 62
7-13-2-2- کنفرانس. 63
8-13-2-2- بازگروپ. 64
9-13-2-2- روش سندیکا. 64
10-13-2-2- روش تعلیم و تعلم 64
14-2-2- ارزیابی برنامههای آموزشی مدیران. 65
15-2-2- رویکردهای نوین مدیریت و آموزش کارکنان 67
3-2- چارچوب نظری تحقیق. 71
3- فصل سوم: روش تحقیق 78
1-3- جامعه آماری 79
2-3- نمونه آماری و روش نمونهگیری 79
3-3- روش تحقیق. 79
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1398-12-04] [ 10:54:00 ق.ظ ]
|