مقالات و پایان نامه ها | درونداد: – 9 |
بر اساس این الگو شاخص های آموزشی برای تعادل هزینه و نتایج آموزش لازم است. در گذشته بسیاری از هزینه ها در مرحله اجرا رخ میدادند، اما امروزه، هزینه های طرح و تدوین به سرعت رشد یافته اند هم چنان که تکنولوژی مسئولیت بیشتری برای آموزش ایفای می نمایند.
اگر ما یک سیستم آموزشی را به عنوان درون داد، فرایند و برون داد توصیف کنیم، پس ارزشیابی آن می بایست چندین مورد را( همان طور که در شکل زیر بصورتE1 تا E7 آمده ) در بر گیرد(باشنل،۱۹۹۰).
درونداد: در مرحله درونداد، عناصر(شاخص های عملکردی سیستم ) باید در اصلاحاتی از توصیف پتانسیل کلی اثربخشی برنامه آموزش شامل مقوله های کیفیت کار آموز، تجارب آموزش دهنده، اعتبار مواد آموزشی که اکنون به کار میروند، انواع تجهیزات و امکانات در دسترس و بودجه آموزش ارزیابی شوند.
فرایند: در مرحله فرایند، ارزشیاب نیاز به اهداف آموزشی مشخص، تدوین ملاک، انتخاب استراتژی های آموزشی و مجموع مواد آموزشی دارد. در این مرحله آموزش عملاً انجام می شود و ارزش ها به نیروی انسانی افزوده میگردد.
برونداد: عناصر برون داد شامل واکنش های دانش آموز به آموزش، دانش و مهارت های کسب شده به عنوان نتایج آموزش، و بهبود عملکردیادگیرندگان در برگشت به کار است.
نتایج: قایل شدن تفاوت بین برون داد و نتایج مفید خواهد بود. برون داد مترادف منابع و اثرات کوتاه مدت آموزش است. نتایج به آثار بلند مدت که به وسیله، بهبود در خط پایه شرکت اشاره دارد و منابع،
-
- ۱- Armstrong, A., & Foley ↑
-
- ۲- Pubstaft ↑
-
- Constantin-3 ↑
-
- Thayer -4 ↑
-
- ۱- Sinjer ↑
-
- ۲- Barker ↑
-
- ۳-Dovalen & Shoulz ↑
-
- Effectiveness -1 ↑
-
- ۲-Deft ↑
-
- ۳-Personnel Training ↑
-
- ۱- Straoub & Attner ↑
-
- Training Effectiveness -2 ↑
-
- ۳- Ricci ↑
-
- Training Effectiveness Evaluation -4 ↑
-
- – Peter senge ↑
-
- Formal Education -1 ↑
-
- Education Informal-2 ↑
-
- – Orientation ↑
-
- -lecture Method ↑
-
- -Group Discussion ↑
-
- -Conference Method ↑
-
- – Semminar Method ↑
-
- -Symposium Method ↑
-
- -Field Trip ↑
-
- -Case study ↑
-
- -Brain Storming ↑
-
- – Simulation ↑
-
- – Vestibule Training ↑
-
- – Round Table Training ↑
-
- – Syndicate ↑
-
- – Buzz Group ↑
-
- – Task Force ↑
-
- – Demonstration ↑
-
- – Exhibit Method ↑
-
- – Self learning ↑
-
- – Special Skill Training ↑
-
- – Human Relationship Training ↑
-
- – Problem solving training ↑
-
- – Paul Pigorcs ↑
-
- – Charles Mayeres ↑
-
- ۱-Gari Desler ↑
-
- ۱- Marc G. singer ↑
-
- – Grahan H.T. and R.Benneth ↑
-
- -Gay ↑
-
- – Stuffelbeam d.L and shinkfield A. J ↑
-
- – Boulmetis & Dutwin ↑
-
- -Holli & Calabrese ↑
-
- – Hammond ↑
-
- – Metfessel and Michael ↑
-
- – Sceriven & Stake ↑
-
- – Stufflebeam ↑
-
- – Strategy ↑
-
- – approach ↑
-
- – Goal Based Evaluation ↑
-
- – Goal Free Evaluation ↑
-
- – Responsive Evaluation ↑
-
- – Systems Evaluation ↑
-
- – Professional Evaluation ↑
-
- -quasi-kigal ↑
-
- – Sputnik ↑
-
- – Stake ↑
-
- – Reaction ↑
-
- – Learning ↑
-
- – Behavior ↑
-
- – Results ↑
-
- – Reaction Evaluation ↑
-
- – Noonan & Sulsky ↑
-
- – Patricia Boveria ↑
-
- – Andersen ↑
-
- – Kleiner ↑
-
- – per-test ↑
-
- – post-test ↑
-
- – Results Evaluation ↑
-
- – Phillips ↑
-
- – Jack ↑
-
- – CIPP Evaluation Model ↑
-
- – professional judgment ↑
-
- – experimental design ↑
-
- – Daniel L.shtufflebeam ↑
-
- – Context Evaluation ↑
-
- – Input Evaluation ↑
-
- – Process Evaluation ↑
-
- – Output Evaluation ↑
-
- – Transfer Model ↑
-
- — Baldwin ↑
-
- – Typology Transfer Models ↑
-
- – Royer ↑
-
- – Individual characteristics ↑
-
- – Training characteristics ↑
-
- – Organizational characteristics ↑
-
- – Robert Mger ↑
-
- – Isolating The Effects Training ↑
-
- – Converting the effects of training in to Monetary Values ↑
-
- – Calculating the Cost of Training ↑
-
- – Comparing The Value Of Effects To The Incurred Costs ↑
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1401-09-29] [ 01:17:00 ب.ظ ]
|