بر اساس این الگو شاخص های آموزشی برای تعادل هزینه و نتایج آموزش لازم است. در گذشته بسیاری از هزینه ها در مرحله اجرا رخ می‌دادند، اما امروزه، هزینه های طرح و تدوین به سرعت رشد یافته اند هم چنان که تکنولوژی مسئولیت بیشتری برای آموزش ایفای می نمایند.

اگر ما یک سیستم آموزشی را به عنوان درون داد، فرایند و برون داد توصیف کنیم، پس ارزشیابی آن می بایست چندین مورد را( همان طور که در شکل زیر بصورتE1 تا E7 آمده ) در بر گیرد(باشنل،۱۹۹۰).

درونداد: در مرحله درونداد، عناصر(شاخص های عملکردی سیستم ) باید در اصلاحاتی از توصیف پتانسیل کلی اثربخشی برنامه آموزش شامل مقوله های کیفیت کار آموز، تجارب آموزش دهنده، اعتبار مواد آموزشی که اکنون به کار می‌روند، انواع تجهیزات و امکانات در دسترس و بودجه آموزش ارزیابی شوند.

فرایند: در مرحله فرایند، ارزشیاب نیاز به اهداف آموزشی مشخص، تدوین ملاک، انتخاب استراتژی های آموزشی و مجموع مواد آموزشی دارد. در این مرحله آموزش عملاً انجام می شود و ارزش ها به نیروی انسانی افزوده می‌گردد.

برونداد: عناصر برون داد شامل واکنش های دانش آموز به آموزش، دانش و مهارت های کسب شده به عنوان نتایج آموزش، و بهبود عملکردیادگیرندگان در برگشت به کار است.

نتایج: قایل شدن تفاوت بین برون داد و نتایج مفید خواهد بود. برون داد مترادف منابع و اثرات کوتاه مدت آموزش است. نتایج به آثار بلند مدت که به وسیله، بهبود در خط پایه شرکت اشاره دارد و منابع،

    1. ۱- Armstrong, A., & Foley ↑

    1. ۲- Pubstaft ↑

    1. Constantin-3 ↑

    1. Thayer -4 ↑

    1. ۱- Sinjer ↑

    1. ۲- Barker ↑

    1. ۳-Dovalen & Shoulz ↑

    1. Effectiveness -1 ↑

    1. ۲-Deft ↑

    1. ۳-Personnel Training ↑

    1. ۱- Straoub & Attner ↑

    1. Training Effectiveness -2 ↑

    1. ۳- Ricci ↑

    1. Training Effectiveness Evaluation -4 ↑

    1. – Peter senge ↑

    1. Formal Education -1 ↑

    1. Education Informal-2 ↑

    1. – Orientation ↑

    1. -lecture Method ↑

    1. -Group Discussion ↑

    1. -Conference Method ↑

    1. – Semminar Method ↑

    1. -Symposium Method ↑

    1. -Field Trip ↑

    1. -Case study ↑

    1. -Brain Storming ↑

    1. – Simulation ↑

    1. – Vestibule Training ↑

    1. – Round Table Training ↑

    1. Syndicate ↑

    1. – Buzz Group ↑

    1. Task Force ↑

    1. – Demonstration ↑

    1. – Exhibit Method ↑

    1. – Self learning ↑

    1. Special Skill Training ↑

    1. Human Relationship Training ↑

    1. – Problem solving training ↑

    1. Paul Pigorcs ↑

    1. Charles Mayeres ↑

    1. ۱-Gari Desler ↑

    1. ۱- Marc G. singer ↑

    1. – Grahan H.T. and R.Benneth ↑

    1. -Gay ↑

    1. – Stuffelbeam d.L and shinkfield A. J ↑

    1. Boulmetis & Dutwin ↑

    1. -Holli & Calabrese ↑

    1. Hammond ↑

    1. Metfessel and Michael ↑

    1. Sceriven & Stake ↑

    1. – Stufflebeam ↑

    1. – Strategy ↑

    1. approach ↑

    1. Goal Based Evaluation ↑

    1. Goal Free Evaluation ↑

    1. – Responsive Evaluation ↑

    1. Systems Evaluation ↑

    1. Professional Evaluation ↑

    1. -quasi-kigal ↑

    1. – Sputnik ↑

    1. Stake ↑

    1. Reaction ↑

    1. Learning ↑

    1. – Behavior ↑

    1. Results ↑

    1. Reaction Evaluation ↑

    1. Noonan & Sulsky ↑

    1. Patricia Boveria

    1. Andersen ↑

    1. Kleiner ↑

    1. per-test ↑

    1. post-test ↑

    1. Results Evaluation ↑

    1. – Phillips ↑

    1. – Jack ↑

    1. CIPP Evaluation Model ↑

    1. professional judgment ↑

    1. experimental design ↑

    1. Daniel L.shtufflebeam ↑

    1. – Context Evaluation ↑

    1. Input Evaluation ↑

    1. Process Evaluation ↑

    1. Output Evaluation ↑

    1. Transfer Model ↑

    1. — Baldwin ↑

    1. Typology Transfer Models ↑

    1. Royer ↑

    1. Individual characteristics ↑

    1. Training characteristics ↑

    1. Organizational characteristics ↑

    1. Robert Mger ↑

    1. Isolating The Effects Training ↑

    1. – Converting the effects of training in to Monetary Values ↑

    1. Calculating the Cost of Training ↑

    1. Comparing The Value Of Effects To The Incurred Costs ↑

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...