دانلود منابع پایان نامه در رابطه با بررسی رابطه بین عوامل کلیدی نوآوری دانشگاهی و اهداف ... |
برای سنجش دانش اعضای هیأت علمی در سه بعد محتوایی، تربیتی و فناورانه از مقیاس (الشهری، ۲۰۱۲) استفاده شد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
این مقیاس ۴ بخش و ۴۶ گویه دارد. اولین قسمتشامل ۲۸ گویه به منظور سنجش دامنه دانش فناورانه، تربیتی و محتوایی و زیر دامنه های آنها (دانش فناورانه، دانش محتوایی، دانش تربیتی، دانش محتوای تربیتی، دانش تربیتی فناورانه، دانش فناورانه، تربیتی و محتوایی) می باشد. لازم به ذکر است که گویه ۷ مقیاس در پژوهش حاضر، به دلیل ناهمخوانی با فرهنگ جامعه حذف شد. در هر یک از هفت زیر مقیاس، ۴ گویه از نوع پنج درجه ای لیکرت بصورت : ۱) بسیار زیاد ۲) زیاد ۳)متوسط ۴) کم ۵)بسیارکم به کار برده شده است. زیر مقیاسها به صورت زیر میباشند:
۱) دانش فناورانه، شرکت کنندگان دانش فناورانه خود را با پاسخ به چهار جمله مانند ” نحوه استفاده از فناوریهای دیجیتال مختلف را می دانم” مورد ارزیابی قرار دادند. ۲) دانش محتوایی شامل چهار جمله مانند ” قادر به برقراری ارتباط بطور محاسباتی و ریاضیاتی هستم ” بود و شرکت کنندگان دانش خود در زمینه محتوای ریاضی را با رتبه بندی سطح موافقت خود با هر جمله، مورد سنجش قرار می دادند. ۳) دانش تربیتی، دانش شرکت کنندگان در مورد فرآیندها و روش های تدریس را با بهره گرفتن از چهار جمله مانند ” نحوه ارزیابی عملکرد دانش آموز در کلاس را می دانم” می سنجید. ۴) دانش محتوای تربیتی، شامل چهار جمله مانند “اطلاع و ادراک خوبی از تدریس ریاضیات دارم، بطوریکه دانش آموزان قادر به یادگیری آن هستند” به منظور ارزیابی و سنجش دانش معلمان ریاضی از فرآیندها و روش های تدریس ریاضی بود. ۵) دانش محتوای فناورانه در بر گیرنده چهار جمله مانند “قادر به استفاده از فناوریهای دیجیتال برای کشف ایده ها و تصورات ریاضیاتی هستم” برای ارزیابی اطلاع و ادراک معلمان ریاضی از نحوه تأثیر فناوری بر افزایش یادگیری ریاضیات بود. ۶) دانش تربیتی فناورانه، چهار جمله مانند ” به منظور تقویت یادگیری در کلاسم، می توانم فناوریهای دیجیتال را با کلاسم تطبیق دهم” را به منظور سنجش و ارزیابی کیفیت اطلاع و ادراک معلمان ریاضی از نقش فناوریهای دیجیتال در تدریسشان، در بر می گرفت. ۷) دانش محتوایی تربیتی فناورانه، چهار جمله مانند ” می توانم فناوریهای دیجیتالی را انتخاب کنم تا هنگام هدایت و پیشبرد دانش آموزان در زمینه یادگیری ریاضیات، همراه با راهبردهای آموزشی خاص مورد استفاده قرار دهم” را در بر می گرفت تا میزان تبحر و مهارت معلمان ریاضی در به کارگیری مؤثر فناوریهای دیجیتال در تدریس خود را مورد ارزیابی قرار دهد.
جدول ۳-۴: ابعاد، تعداد سوالات، شماره سوالات و روش نمره گذاری مقیاس دانش
ابعاد | تعداد سوالات | شماره سوالات | طیف سوالات |
دانش فناورانه | ۴ | ۱، ۲، ۳، ۴ | ۵-۱ ۱ (بسیار زیاد) تا ۵ (بسیار کم) |
داش محتوایی | ۳ | ۵، ۶، ۷ | |
دانش تربیتی | ۴ | ۸، ۹، ۱۰، ۱۱ | |
دانش محتوایی تربیتی | ۴ | ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵ | |
دانش محتوایی فناورانه | ۴ | ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹ | |
دانش تربیتی فناورانه | ۴ | ۲۰، ۲۱، ۲۲، ۲۳ | |
دانش محتوایی تربیتی فناورانه | ۴ | ۲۴، ۲۵، ۲۶، ۲۷ |
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1400-09-05] [ 10:48:00 ب.ظ ]
|