پایان نامه پیشنهاد استراتژی بازاریابی مناسب مبتنی بر پیش بینی فروش با بهره گرفتن از شبکه عصبی مصنوعی و رگرسیون |
(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده
کشور ایران از نظر دارا بودن میزان دخایر فلز مس، در رتبه نهم دنیا قرار دارد که این ذخایر از عیار نسبتاً بالایی(56%) برخوردارند. این امر باعث شده که فلز مس به عنوان یک محصول استراتژیک و ملی برای کشور قلمداد شود. با این وجود، سهم ایران در تجارت خارجی این فلز حدود 1.1% بوده که مقداری ناچیز میباشد. لذا ضروری است برای ارتقاء جایگاه کشور ایران و همچنین تعیین مناسبتر اهداف شرکت ملی صنایع مس ایران، ارائه مدلهای دقیقتر پیش بینی فروش مورد توجه قرار گیرد. در این تحقیق ابتدا فروش دو محصول شرکت ملی صنایع مس ایران با بهره گرفتن از روش شبکه عصبی و رگرسیون خطی با در نظر گرفتن شاخصهای قیمت ماهیانه مس، نرخ بیکاری، صادرات کشور، GDP، ظرفیت تولید و ماه فروش برآورد شد. ارزیابی مدلهای ساختهشده حکایت از برتری عملکرد روش شبکه عصبی نسبت به رگرسیون خطی دارد. سپس با بهره گرفتن از برترین مدل شبکه ساخته شده برای هر محصول، سناریوهای مختلفی طراحی شده و بر اساس این سناریوها و به منظور افزایش فروش چند استراتژی بازاریابی برای شرکت ارائه گردیده است.
واژگان کلیدی:
استراتژی بازاریابی، پیش بینی فروش، شبکه عصبی مصنوعی، رگرسیون.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1 مقدمه. 2
1-2 بیان مسئله. 3
1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق. 4
1-3-1 اهمیت و ضرورت تحقیق از لحاظ نظری 4
1-3-2 اهمیت و ضرورت تحقیق از لحاظ کاربردی 5
1-4 اهداف تحقیق. 5
1-4-1 هدف اصلی. 5
1-4-2 اهداف فرعی. 6
1-5 سؤالات تحقیق. 6
1-5-1 سؤال اصلی. 6
1-5-2 سؤالات فرعی. 6
1-6 روش شناسی تحقیق. 6
1-6-1 از نظر هدف 6
1-6-2 از نظر روش. 6
1-7 جامعه و نمونه آماری 7
1-8 ابزار گردآوری داده ها 7
1-9 شیوه تحلیل دادهها 7
1-10 قلمرو تحقیق. 7
1-10-1 قلمرو زمانی تحقیق. 7
1-10-2 قلمرو مکانی تحقیق. 7
1-10-3 قلمرو موضوعی تحقیق. 7
1-11 واژگان کلیدی تحقیق. 8
1-12 چارچوب کلی تحقیق. 9
فصل دوم: ادبیات تحقیق
2-1 مقدمه. 11
2-2 استراتژی بازاریابی. 12
2-2-1 آمیخته بازاریابی. 13
2-2-2 رکود اقتصادی 14
2-2-3 تأثیر رکود بر استراتژی های بازاریابی. 15
2-2-4 ماتریس رشد (شبکه توسعه محصول/بازار) 15
2-2-5 انتخاب استراتژی توسعه بازار-محصول.16
2-2-6 استراتژی محصول17
2-2-7 مفهوم و مؤلفه های استراتژی ظرفیت 20
2-2-7 تعریف و تبیین جایگاه استراتژی ظرفیت22
2-3 پیشبینی. 26
2-4 پیشبینی فروش 27
2-5 انتخاب روش پیشبینی. 28
2- 6 روشهای پیشبینی. 30
2-6-1 روشهای کیفی پیشبینی. 30
2-6-2 روشهای کمی پیشبینی. 31
2-7 پیشبینی با هوش مصنوعی. 32
2-8 شبکه عصبی. 33
2-9 مفهوم شبکه عصبی. 35
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1398-12-04] [ 11:38:00 ق.ظ ]
|