هدف از این تحقیق شناسایی رابطه عوامل انگیزشی سودمندی­گرایی و لذت­گرایی با تمایل به خرید اینترنتی است. روش تحقیق توصیفی- همبستگی، نوع تحقیق کاربردی، روش اجرا پیمایشی و روش جمع آوری اطلاعات میدانی بوده است. جامعه آماری تحقیق شامل دانشجویان مدیریت دانشگاههای تهران، شاهد و شریف است. نمونه آماری 350 نفر و روش نمونه گیری تصادفی طبقه بندی شده می باشد. برای گردآوری داده­ ها از پرسشنامه استاندارد استفاده شده است که از طریق محتوایی روایی پرسشنامه تأیید و پایایی پرسشنامه به وسیله آزمون آلفای کرونباخ (89/0=α) تعیین شد. از آمار توصیفی برای توصیف وضعیت آزمودنی­ها استفاده شد و در قسمت آمار استنباطی از آزمون تحلیل عاملی تأییدی و آزمون همبستگی پیرسون جهت بررسی معناداری فرضیه ­ها استفاده شد.

 

نتایج آزمون فرضیات و مقایسه بین انگیزش سودمندی گرایی و انگیزش لذت‌گرایی نشان می‌دهد که انگیزه‌های سودمندی­گرایانه تأثیر بیشتری روی تمایل به جست و جو و تمایل به خرید در خرید اینترنتی نسبت به انگیزه‌های لذت‌گرایانه دارد.

 

واژگان کلیدی: انگیزه سودمندی­گرایی، انگیزه لذت گرایی، تمایل به جست و جو، خرید اینترنتی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

چکیده. ‌ه

 

فهرست شکل ها ‌ط

 

فهرست جدول ها. ‌ط

 

فهرست نمودارها ‌ی

 

فصل اول: کلیات تحقیق

 

1-1. مقدمه 2

 

1-2. بیان مسئله 2

 

1-3. اهمیت و ضرورت تحقیق 4

 

1-4. اهداف تحقیق. 5

 

1-4-1. هدف اصلی 5

 

1-4-2. اهداف فرعی 5

 

1-5. فرضیات تحقیق 6

 

1-5-1. فرضیه اصلی 6

 

1-5-2. فرضیات فرعی. 6

 

1-6. تعریف عملیاتی واژه های کلیدی تحقیق. 7

 

1-7. روش شناسی تحقیق 11

 

1-7-1. از نظر هدف: 11

 

1-7-2. از نظر روش: 11

 

1-8. مدل مفهومی تحقیق. 12

 

1-9. جامعه آماری تحقیق 12

 

1-10. ابزارهای گردآوری داده ها. 13

 

1-11. قلمرو تحقیق. 13

 

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

 

2-1. مقدمه. 15

 

2-2. تجارت الکترونیک 15

 

2-2-1. تعریف تجارت الکترونیک. 16

 

2-2-2. انواع تجارت الکترونیک 17

 

2-2-3. مراحل تجارت الکترونیک. 18

 

2-2-4.اجزای تجارت الکترونیک 19

 

2-2-5. مدل های کسب و کار در تجارت الکترونیک 20

 

2-2-6.  مزایای تجارت الکترونیک 23

 

2-3. بازایابی الکترونیک 24

 

2-3-1. تعریف و تکامل بازایابی الکترونیک 24

 

2-3-2. اجزای بازاریابی اینترنتی. 25

 

2-3-3. اهداف بازاریابی اینترنتی. 26

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...