چکیده :

 

هدف از انجام این تحقیق شناسایی انگیزه سفر و میزان رضایتمندی گردشگران خارجی از سفر به استان کرمان است. تا بتوان میزان رضایتمندی گردشگران را افزایش داد و به دنبال آن تعداد گردشگران ورودی به کشور نیز افزایش یابد.

 

روش تحقیق حاضر پیمایشی-توصیفی وابزار تحقیق پرسشنامه استاندارد با طیف پنج گزینه ای لیکرت است. نمونه آماری مشتمل بر 288 نفر از گردشگران خارجی سال 1391 بود که از طریق نمونه گیری طبقه ای تصادفی انتخاب شد. تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی انجام پذیرفت. نتایج تحلیل عاملی اکتشافی وآزمون تی نشان داد که گردشگران به طور کلی از ویژگی های گردشگری استان کرمان رضایت داشته اند. بیشترین سطح رضایتمندی،مربوط به مردم محلی بوده است و ضعیف ترین میزان رضایتمندی از ارائه اطلاعات گردشگری بوده است. گردشگران به وسیله فاکتورهای کششی و رانشی برای بازدید از استان کرمان برانگیخته شده اند.مهم ترین انگیزه گردشگران برای ورود به استان کرمان بازدید از مکان های تاریخی بوده است.

 

واژگان کلیدی : رضایتمندی ،انگیزه گردشگری،گردشگران خارجی

 

 

 

 

فهرست مطالب :

 

فصل اول : کلیات تحقیق

 

1-1 مقدمه 2

 

1-2 بیان مسأله تحقیق 3

 

1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق 4

 

1-4 اهداف تحقیق. 5

 

1-5 قلمرو تحقیق. 5

 

1-5-1 قلمرو مکانی تحقیق 5

 

1-5-2 قلمرو زمانی تحقیق 6

 

1-6 تعریف واژگان عملیاتی. 6

 

خلاصه فصل اول 6

 

فصل دوم : ادبیات موضوعی و پیشینه تحقیق

 

2-1 مقدمه 8

 

2-2 تعریف بازاریابی 9

 

2-3 تعریف بازاریابی صنعت گردشگری 9

 

2-4 تعریف گردشگری. 10

 

2-5 اصول گردشگری 11

 

2-6 نظام گردشگری 13

 

2-7  پنج اصل بازاریابی خدمات و تاثیر آن بر بازاریابی گردشگری. 15

 

2-8 معرفی بازارهای گردشگری بین‌المللی در  مقصدهای مختلف جهان. 17

 

2-9  اهمیت و نقش گردشگری بر روند توسعه همه جانبه. 20

 

2-10 شناخت تئوری انگیزش در بازارهای هدف گردشگری 23

 

2-11 وجهه استنباط شده از مقصد گردشگری. 35

 

2-11-1 عوامل موثر بر شکل گیری وجهه استنباط شده 37

 

2-12 منابع اطلاعاتی 44

 

2-13 رضایت گردشگر. 46

 

2-14 بازدید دوباره از مقصد وتوصیه به دیگران 52

 

2-15 پیشینه تحقیق 58

 

2-16 معرفی اجمالی جاذبه های گردشگری استان کرمان. 60

 

خلاصه فصل دوم 64

 

فصل سوم: روش تحقیق

 

3-1 مقدمه 66

 

3-2 روش تحقیق. 66

 

3-3 جامعه آماری 66

 

3-4 نمونه آماری و نحوه تعین حجم نمونه 66

 

3-5 روش های جمع آوری اطلاعات 67

 

3- 6 روایی و پایایی پرسشنامه 68

 

3-7 روش توزیع پرسشنامه. 68

 

3-8 سؤالات تحقیق 68

 

3-9 روش تجزیه و تحلیل داده ها. 69

 

3-9-1 تجزیه تحلیل های توصیفی 69

 

3-9-2 تجزیه تحلیل های استنباطی. 69

 

خلاصه فصل سوم. 71

 

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها

 

4-1 مقدمه 73

 

4-2 متغیرهای جمعیت شناختی 73

 

4-3 رتبه بندی انگیزه های گردشگران خارجی از مسافرت به استان کرمان. 84

 

4-4 رتبه بندی اهمیت منابع اطلاعاتی مورد استفاده گردشگران خارجی جهت انتخاب این سفر. 85

 

4-5 رتبه بندی رضایت گردشگران خارجی از هر جز از ویژگی های گردشگری استان کرمان. 86

 

4-6  بررسی قصد بازگشت مجدد و تمایل به توصیه کردن استان کرمان و ایران به دیگران. 92

 

4-7 تحلیل استنباطی داده‌ها 93

 

4-8) بررسی شرایط لازم برای تحلیل عاملی 93

 

4-8-1 تحلیل عاملی متغیر رضایتمندی از هتل 95

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...