شهریور1392
 

 

 

(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)

 

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

 

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

 

 

چکیده: 

 

.  نظام بانکی طی دهه های اخیر به سرعت به سمت سرمایه گذاری بر روی فناوری های نوین ارائه خدمات به مشتریان، به عنوان راهی برای کنترل هزینه ها، جذب مشتریان جدید و تحقق انتظارات مشتریان بانگرش یک ضرورت راهبردی، روی آورده است .علیرغم سرمایه گذاریهای فراوان انجام شده در زمینه کاربری فناوری های اطلاعاتی در عرصه بانکداری درایران گزارش ها حاکی از آن است که برخی از کاربران به رغم دسترسی به فناوری ها، از آن استفاده نمی کنند.نظر به اهمیت موضوع، در این پژوهش به بررسی عوامل تاثیرگذار حاصل از تلفیق مدل پذیرش فناوری و مدل رفتار برنامه ریزی شده، در استفاده مشتریان بانک ملت از خدمات بانکداری اینترنتی  پرداخته شده است . جامعه آماری تحقیق حاضر مشتریان بانک ملت در شعب  شهرستان های استان آذربایجان شرقی که از اینترنت استفاده می کنند،می باشد. نمونه گیری به روش تصادفی ساده و از نوع خوشه ای  بوده  و نتایج ، از تجزیه و تحلیل داده ها با بهره گرفتن از آزمون همبستگی اسپیرمن و مدل تحلیل رگرسیون همزمان بدست امده است. با توجه به نتایج آزمون فرضیه های پژوهش می توان گفت که متغیرهای سهولت استفاده و امنیت و محرمانگی اطلاعات  بر تمایل افراد به انجام رفتار مورد نظر (استفاده از بانکداری اینترنتی) تأثیر بالایی دارد و از سویی تمایل به استفاده از بانکداری اینترنتی به نوبه خود به طور مستقیم بر قصد رفتاری فرد در استفاده از خدمات بانکداری اینترنتی تاثیردارد. همچنین از تاثیرگذاری هنجارهای ذهنی (احساس فرد نسبت به انجام رفتاری خاص که متأثر از قضاوت اطرافیان – خانواده، دوستان، و رسانه ها است) بر قصد فرد نسبت به استفاده از خدمات بانکداری اینترنتی تأثیر مثبت و مستقیمی کشف نشد.براساس یافته های پژوهش، عامل اعتماد به محرمانه بودن اطلاعات به عنوان یکی از عوامل اولیه و اثرگذار در تقویت تمایل فرد نسبت به انجام رفتار خاص می باشد (اثر مستقیم) و این ایجاب می نماید تا ارائه دهندگان خدمات بانکداری اینترنتی چه در بخش ارائه خدمات و چه در بخش سازوکارهای طراحی شده در این حوزه و طراحی سایت های مربوط توجه لازم را به روی عوامل اعتمادساز نمایند. امید می رود پژوهش حاضر با آشکار نمودن عوامل تأثیر گذار براستفاده مشتریان بانک از خدمات بانکداری اینترنتی  و ارائه راهکارهایی برای بهبود آن ، مورد استفاده مدیران و کارکنان بانک قرار گیرد.
 

 

 

 

فهرست مطالب

 

فصل اول 2

 

1-1 مقدمه 2

 

1-2. بیان مساله 3

 

1-3. اهمیت موضوع 4

 

1-4. هدف‌ها وسوالات تحقیق. 4

 

1-4-1. سوالات اصلی: 5

 

1-4-2. سوالات فرعی: 5

 

1-5. فرضیه‌های تحقیق. 5

 

1-6. روش شناسی تحقیق. 6

 

1-6-1. مدل تحقیق. 6

 

1-6-2. نوع تحقیق و روش گردآوری داده‌ها 7

 

1-6-3. جامعه و نمونه آماری. 8

 

1-7. تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها 9

 

1-8. ساختار تحقیق. 12

 

فصل دوم 15

 

پیشینه تحقیق 15
2-1. مقدمه 15

 

2-2. پیشینه نظری. 16

 

2-2-1. نظریه عمل منطقی. 16

 

2-2-2. نظریه رفتار برنامه‌ریزی شده 18

 

2-2-3. مدل پذیرش فناوری. 19

 

2-2-4. نظریه تجزیه رفتار برنامه‌ریزی شده 22

 

2-2-5. نظریه اشاعه نوآوری. 23

 

2-2-6. نظریه انگیزشی. 25

 

2-2-7. نظریه استفاده از رایانه‌های شخصی. 26

 

2-2-8. نظریه یکپارچه پذیرش و استفاده از فناوری. 27

 

2-3) پیشینه تجربی. 29

 

2-3-1: مطالعات خارجی. 29

 

2-3-2: مطالعات داخلی. 32

 

2-4) خلاصه و جمع بندی. 35

 

فصل سوم 38

 

روش‌شناسی تحقیق 38
3-1. مقدمه 38

 

3-2. نوع تحقیق. 38

 

3-3. مدل تحقیق. 39

 

3-4. تعریف عملیاتی متغیرها 40

 

3-4-1. سودمندی استفاده از بانکداری اینترنتی. 40

 

3-4-2. سهولت استفاده از بانکداری اینترنتی. 41

 

3-4-3. امنیت و محرمانگی اطلاعات. 41

 

3-4-4. هنجار ذهنی. 42

 

3-4-5. تمایل به استفاده از بانکداری اینترنتی. 43

 

3-4-6. توانایی کار با کامپیوتر 43

 

3-4-7. حمایت دولت از بانکداری اینترنتی. 43

 

3-4-8. حمایت فناوری از بانکداری اینترنتی. 44

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...