پژوهش های انجام شده در رابطه با بررسی تأثیر مدیریت دانش بر عملکردکارکنان (مطالعه موردی مرکزآموزش علمی – ... |
از جدول ۴-۱۸ میتوان نتیجه گرفت که مقدار F برابر با ۰۵۰/۲۵ با سطح خطای کمتر از ۰۵/۰ درصد متغییر مستقل توانسته است در سطح نه چندان بالاواریانس متغیر وابسته را تبیین کند.نمودار هیستوگرام رسم شده در مورد مدل رگرسیون فرض نرمال بودن داده ها را تأیید کرده، بنابراین مدل رگرسیون خطی آورده شده مورد قبول است.
فصلپنجم
نتیجه گیری
و
پیشنهادها
مقدمه
فصلاولپژوهشحاضربهکلیاتطرحاختصاصداشت.درفصلدوممبانینظریپژوهشموردبحثوبررسیقرارگرفت.فصلسومبهمتدولوژیپژوهشاختصاصداشتودرفصلچهارمنتایجحاصلازمطالعهمیدانیموردتجزیهوتحلیلواقعشدوفرضیههایتحقیقموردآزمونآماریقرارگرفت.دراینفصلبراساسیافتههایپژوهش، بهبحثونتیجهگیریپرداختهشدهوپیشنهاداتیارائهمیشود.
۵-۱ نتیجه گیری
نتایجحاصلازبررسیو آزمونفرضیههایتحقیقحاضرنشانمیدهد:
۵-۱-۱ آزمون فرضیه اصلی:
اینفرضیهبوسیله۴۰ سوالکهترکیبیاز۱۹سوالمربوطبهمدیریت دانشو۲۱ سوالمربوطبهعملکردکارکنانمیباشداندازهگیریشدهاست.باتوجهبهنتایجبدستآمدهکهسطحمعنیداریآزمونضریب همبستگی پیرسونکوچکترازسطحمعنیداریاست، لذاوجودرابطهمعنیداریبینمدیریت دانشبرعملکردکارکنانمرکز آموزش علمی – کاربردی شهرستان میاندوآب تأییدمیگردد. نتیجه آن است که فرضیه HO رد و فرضیه H1 مبنی بر تأثیر مدیریت دانش بر عملکرد کارکنان پذیرفتهمی شود.
آزمون فرضیه فرعی اول:
اینفرضیهبوسیله۲۶سوالکهترکیبیاز۵سوالمربوطبهاجتماعی سازیمدیریت دانشو۲۱ سوالمربوطبهعملکردکارکنانمیباشداندازهگیریشدهاست.باتوجهبهنتایجبدستآمدهکهسطحمعنیداریآزمونضریب همبستگی پیرسونکوچکترازسطحمعنیداریاست، لذاوجودرابطهمعنیداریبیناجتماعی سازی دانشبرعملکردکارکنانمرکز آموزش علمی – کاربردی شهرستان میاندوآب تأییدمیگردد.نتیجه آن است که فرضیه HO رد و فرضیه H1 مبنی بر تأثیر بعداجتماعی سازیمدیریت دانش بر عملکرد کارکنان پذیرفته می شود.
آزمون فرضیه فرعی دوم:
اینفرضیهبوسیله۲۶ سوالکهترکیبیاز۵سوالمربوطبهبیرونیسازی مدیریت دانشو۲۱ سوالمربوطبهعملکردکارکنانمیباشداندازهگیریشدهاست.باتوجهبهنتایجبدستآمدهکهسطحمعنیداریآزمونضریب همبستگی پیرسونکوچکترازسطحمعنیداریاست، لذاوجودرابطهمعنیداریبینبیرونی سازی دانشبرعملکردکارکنانمرکز آموزش علمی – کاربردی شهرستان میاندوآب تأییدمیگردد.نتیجه آن است که فرضیه HO رد و فرضیه H1 مبنی بر تأثیر بعد بیرونی سازی مدیریت دانش بر عملکردکارکنان پذیرفته می شود.
آزمون فرضیه فرعی سوم:
اینفرضیهبوسیله۲۶ سوالکهترکیبیاز۵سوالمربوطبه بعدترکیب مدیریت دانشو۲۱ سوالمربوطبهعملکردکارکنانمیباشداندازهگیریشدهاست.باتوجهبهنتایجبدستآمدهکهسطحمعنیداریآزمونضریب همبستگی پیرسونکوچکترازسطحمعنیداریاست، لذاوجودرابطهمعنیداریبینترکیبمدیریت دانشبرعملکردکارکنانمرکز آموزش علمی – کاربردی شهرستان میاندوآب تأییدمیگردد.نتیجه آن است که فرضیه HO رد و فرضیه H1 مبنی بر تأثیر بعد ترکیب مدیریت دانش بر عملکردکارکنان پذیرفته می شود.
آزمون فرضیه فرعی چهارم:
اینفرضیهبوسیله۲۵ سوالکهترکیبیاز۴سوالمربوطبهدرونی سازی مدیریت دانشو۲۱ سوالمربوطبهعملکردکارکنانمیباشداندازهگیریشدهاست.باتوجهبهنتایجبدستآمدهکهسطحمعنیداریآزمونضریب همبستگی پیرسونکوچکترازسطحمعنیداریاست، لذاوجودرابطهمعنیداریبیندرونی سازی مدیریت دانشبرعملکردکارکنانمرکز آموزش علمی– کاربردی شهرستان میاندوآب تأییدمیگردد.نتیجه آن است که فرضیه HO رد و فرضیه H1 مبنی بر تأثیر بعد درونی سازی دانش برعملکرد کارکنان پذیرفته می شود.
۵-۲ نتیجه گیری کلی و بحث
نتایج این پژوهش نشان داد که اجتماعی سازی، بیرونی سازی، پیوند و اتصال (ترکیب) و درونی سازی، کهابعاد مدیریت دانش هستند، پس از بررسی این ابعاد در مرکز آموزش علمی – کاربردی شهرستان میاندوآب مشخص شد که ابعاد اجتماعی سازی دانش، بیرونی سازی دانش، پیوند و اتصال دانش، درونی سازی دانشبر عملکرد کارکنان مرکز آموزش علمی– کاربردی شهرستان میاندوآب مؤثر میباشند. همچنین با توجه به اولویت بندی و اهمیت آنها همانطور که در جدول ۵-۱ آورده شده، می توان گفت که پیوند و اتصال دانش (ترکیب) بیشترینو بیرونی سازی دانشکمترین تأثیر را در عملکرد کارکنان مرکز آموزش علمی– کاربردی شهرستان میاندوآب به خود اختصاص دادهاند.
جدول ۵-۱: اولویت ابعاد تأثیرگذار مدیریت دانش بر عملکرد کارکنان
فرضیه | ضریب همبستگی پیرسون | اولویت بندی |
فرضیه ۳ | ۴۷/۰ | ۱ |
فرضیه ۴ | ۴۵/۰ | ۲ |
فرضیه ۱ | ۳۰/۰ | ۳ |
فرضیه ۲ | ۲۵/۰ | ۴ |
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 07:27:00 ب.ظ ]
|