جدول ۴- ۱۳- مدل رگرسیونی

 

مدل برآورد پارامتر ها آماره t سطح معناداری
عرض از مبدا ۰β ۷۶۴/۰ ۰۸۱/۱ ۲۹۱/۰
قیمت گذاری مبتنی بر مناقصه ۱β ۷۱۳/۰ ۷۶۴/۳ ۰۰۱/۰

همانطور که در جدول۴- ۱۱ مشاهده می شود مقدار ضریب همبستگی و مقدار R2 یا همان ضریب تعیین به ترتیب برابر ۶۲۶ /۰ و ۳۹۲/۰ می باشد این بدان معنی است که رگرسیون خطی بین متغیر وابسته (روش قیمت گذاری) و متغیر مستقل(قیمت گذاری مبتنی بر مناقصه)به تنهایی حدود ۳۹۲/۰از کل تغییرات را توجیه می کند و مابقی سهم سایر متغیر هاست.
در جدول ۴-۱۲ فرض “H0: رگرسیون معنادار نیست"را در مقابل فرض “H1: رگرسیون معنادار است"را بررسی می کنیم. از آنجایی که سطح معناداری آزمون برابر ۰۰۱/۰می باشد، بنابراین فرض “H0: رگرسیون معنادار نیست” را رد می کنیم یعنی رگرسیون از نظر آماری معنادار است،که مقدار آماره F که در جدول ۴-۱۲ آمده گویای همین مطلب است.
پایان نامه - مقاله - پروژه
در جدول ۴-۱۳ فرض های H0 =β۱ β۰ را در مقابل فرض های H1≠ β۱ β۰ را بررسی می کنیم. فرض
۰ =۰β H: را با توجه به اینکه سطح معناداری آن بیشتر از ۰۵/ ۰ می باشد رد نمی شود یعنی۰β برابر با صفر می باشد ، ولی فرض ۰ =۱β H0: را با توجه به اینکه مقدار سطح معناداری آن برابر ۰۰۱/۰ می باشد و از میزان خطای قابل پذیرش(۰۵/۰=α) کمتر می باشد لذا می توان فرض۰ =۱β H0: را رد کرد.
به عبارت دیگر می توان گفت روش قیمت گذاری مبتنی بر مناقصه بر شیوه های قیمت گذاری در مراکز اقامتی استان زنجان (هتل بزرگ زنجان و…) تاثیر دارد . که با توجه به مقدار برآورد ۱β که برابر ۷۱۳/۰ بدست آمده است، نشان از آن دارد که قیمت گذاری مبتنی بر مناقصه بر شیوه های قیمت گذاری درمراکز اقامتی استان زنـجان( هتل بزرگ زنجان و…)تاثیر مستقیم دارد.
۴-۳-۱-۲. فرضیه چهارم
روش قیمت گذاری بازار گرا بر شیوه های قیمت گذاری درمراکز اقامتی استان زنجان ( هتل بزرگ زنجان و…)تاثیر دارد .
این فرضیه که به بررسی تاثیر متغیر مستقل(قیمت گذاری بازار گرا) بر روی متغیر وابسته ( روش قیمت گذاری) می پردازد از رگرسیون تک متغیره استفاده شده است . که نتایج حاصل در زیر جداول زیر آمده است:
جدول ۴- ۱۴- خلاصه مدل

 

مدل ضریب همبستگی ضریب تعیین ضریب تعییین تعدیل یافته
  ۷۰۹/۰ ۵۰۳/۰ ۴۸۱/۰

جدول ۴- ۱۵- ANOVA

 

مدل مجموع مربعات درجه آزادی میانگین مربعات آماره F
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...