پایان نامه رابطه بین شیوه تصمیم گیری مدیران با مشارکت معلّمان |
ضرورت و اهمیت تحقیق 6
اهداف پژوهش 7
1-4-1- هدف کلی 7
1-4-2- اهداف جزئی 7
فرضیه ها 8
تعاریف مفهومی واژه ها 8
تعاریف عملیاتی واژه ها 9
فصل دوم ـ ادبیات و پیشینه تحقیق
2-1- مقدمه . 11
2-2- تاریخ تکوین علم مدیریت 11
2-2-1- دوران کلاسیک 13
2-2-2- نظریه مدیریت علمی 13
2-2-3- کاربرد مدیریت علمی در آموزش و پرورش 14
2-2-4- نظریه مدیریت اداری 15
2-2-5- کاربرد نظریه مدیریت اداری بر مدیریت آموزشی 15
2-2-6- دوران نئوکلاسیک 16
2-2-7- نظریه روابط انسانی . 17
2-2-8- تأثیر روابط انسانی بر مدیریت آموزشی 18
2-2-9- نظریه رفتاری 19
2-2-10 – دیدگاه سیستمی . 20
2-2-11- مدیریت آموزشی . 21
2-2-12- ویژگیهای مراکز آموزشی 23
2-3- تصمیم گیری . 25
2-3-1- مراحل تصمیم گیری 28
2-3-2-انواع تصمیمات . 30
2-3-3- الگوهای تصمیم گیری 35
2-3-3-1- الگوی تصمیم گیری رضایت بخش . 36
2-3-3-2- الگوی باز تصمیم گیری 37
2-3-3-3- الگوی لیندبلوم . 39
2-3-3-4-الگوی مرحله ای . 39
2-3-3-5- الگوی کارنگی . 40
2-3-3-6- الگوی تصمیم گیری در بحران 41
2-3-3-7- الگوی تصمیم گیری در آشوب 42
2-3-4- مهارتهای لازم برای تصمیم گیری توسط مدیران آموزشی . 43
2-3-4-1- تمایز بین انواع تصمیم 44
2-3-4-2- تعیین اطلاعات لازم برای تصمیم گیری . 45
2-3-4-3- تعیین میزان مشارکت دیگران در تصمیم گیری 46
2-3-4-4-تنظیم اولویتها برای اقدام 46
2-3-4-5- پیش بینی نتایج 47
2-4-مشارکت 48
2-4-1- تعاریف مشارکت . 48
2-4-2- اهمیت مشارکت 49
2-4-3- پیش نیازهای مشارکت . 51
2-4-4- فلسفه مشارکت . 52
2-4-5- فواید مشارکت 53
2-4-6- تعاریف مدیریت مشارکتی 54
2-4-7- لوازم مدیریت مشارکتی 56
2-4-7-1-گرایش به عدم تمرکز 56
2-4-7-2- کاهش بوروکراسی . 56
2-4-7-3- ثبات مدیریت 57
2-4-7-4- آموزش نیروی انسانی 57
2-4-7-5- تغییر و تحول در ساختار اداری ـ آموزشی . 57
2-4-8- راهکارهای اجرایی مدیریت مشارکتی 58
2-4-8-1- مدرسه محوری 58
2-4-8-2- فعالیت شورا 58
2-4-8-3- تشکیل گروه های آموزشی و درسی 59
2-4-9- موانع مدیریت مشارکتی 60
2-4-12- نظریه های مدیریت مشارکتی 62
2-5- خلاقیت 64
2-5-1- پیشینه خلاقیت 64
2-5-2- اهمیت خلاقیت . 65
2-5-3- تعریف خلاقیت 66
2-5-4- نظریه های خلاقیت . 69
2-5-4-1- نظریه های جهان باستان 69
2-5-4-2- نظریه های فلسفی جدید 70
2-5-4-3- نظریه های علمی خلاقیت 71
2-5-4-3-3- نظریه انسان گرائی . 72
2-5 طبقه بندی خلاقیت 72
2-5-6 – عناصر خلاقیت 75
2-5-7-عوامل مؤثر بر خلاقیت 75
2-5-8- موانع خلاقیت . 77
2-5-9- تکنیک های خلاقیت و نوآوری 78
2-5-9-1- تکنیک طوفان مغزی . 78
2-5-9-2- الگو برداری از طبیعت 79
2-5-9-3- تکنیک گروه اسمی 79
2-5-9-4- دلفی 80
2-5-9-5- نظام پیشنهادها . 80
2-5-10- ویژگیهای افراد خلاق 81
2-5-11- نقش مدیران مدارس در پرورش خلاقیت 82
2-5-12-سازمان خلاق و نوآور . 84
2-5-13- عوامل مؤثر بر رشد خلاقیت و نوآوری در سازمان 87
2-5-14- مفاهیم مرتبط با خلاقیت 87
2-5-14-1- هوش . 87
2-5-14-2- حل مسأله . 88
2-5-14-3- اختراع 89
2-5-14-4- نوآوری . 89
2-5-14-5- کار آفرینی 90
2-5-14-6- رابطه خلاقیت ، نوآوری و کار آفرینی . 90
2-6- پیشینه ی تحقیقات . 90
2-6-1- تحقیقات داخلی . 90
2-6-2- تحقیقات خارجی 94
فصل سوم : روش تحقیق
3-1- مقدمه . 97
3-2- طرح کلی پژوهش و رورش تحقیق . 97
3-3- جامعه آماری . 97
3-4- نمونه آماری و روش نمونه گیری 97
3-5- ابزار پژوهش و روش نمره گذاری 98
3-5-1- پرسشنامه سبکهای تصمیم گیری مدیران 98
3-5-2- روایی و اعتبار پرسشنامه سبک تصمیم گیری مدیران . 98
3-5-3- پرسشنامه مشارکت معلمان . 99
3-5-4- روائی و پایائی پرسشنامه مشارکت معلمان . 99
3-5-5- پرسشنامه خلاقیت معلمان 99
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1398-12-03] [ 05:14:00 ب.ظ ]
|