1 – 1 – مقدمه 2
1 – 2 – بیان مساله پژوهش 3
1 – 3 – ضرورت و اهمیت مساله 4
1 – 4 – اهداف تحقیق 7
1 – 5 – فرضیه های تحقیق 8
1 – 6 – تعریف مفاهیم و متغیرهای پژوهش 8
1 – 7 – تعریف عملیاتی متغیر های پژوهش 10
1 – 8 – مدل مفهومی تحقیق 12
1 – 9 – خلاصه فصل 13
فصل دوم : مبانی نظری پژوهش 14
2 – 1 – مقدمه 15
2 – 2 – گفتار اول : ارزشیابی عملکرد 16
2 – 2 – 1 – ارزشیابی عملکرد کارکنان 16
2 – 2 – 2 – عملکرد چیست ؟ 17
2 – 2 – 3 – مفهوم کلی ارزیابی عملکرد 19
2 – 2 – 4 – مفاهیم و تعاریف ارزیابی عملکرد 19
2 – 2 – 5 – اهداف ارزیابی عملکرد 21
2 – 2 – 6 – ویژگیهای سیستم ارزیابی عملکرد کارآمد 24
2 – 2 – 7 – نظریه برابری 26
2 – 2 – 8 – تئوری نیاز مک کله لند 26
2 – 2 – 9 – نظریه تناسب شغل با شخصیت 27
2 – 2 – 10 – تئوری دو عاملی هرزبرگ 27
2 – 2 – 11 – تئوری انتظار جذابیت 28
2 – 2 – 12 – محدودیت ها و موانع ارزیابی نیروی انسانی 28
2 – 2 – 13– روش های ارزیابی عملکرد کارکنان 35
2 – 2 – 14 – الگوهای متداول ارزیابی عملکرد سازمان ها و دستگاه های اجرایی 47
2 – 2 – 15 – فرآیند ارزیابی عملکرد 53
2 – 3 – گفتار دوم : بهبود نیروی انسانی 56
2 – 3 – 1 – تعریف بهسازی عملکرد 56
2 – 3 – 2 – انگیزش 57
2 – 3 – 3 – رضایت شغلی 58
2 – 3 – 4 – خلاقیت 58
2 – 3 – 5 – ضرورت و اهمیت خلاقیت در سازمان 59
2 – 3 – 6 – آموزش 59
2 – 3 – 7 – فرآیند پنج مرحله ای آموزش و توسعه 59
2 – 3 – 8 – مفهوم قابلیت های فردی 60
2 – 4 – پیشینه تحقیق 62
2 – 5 – خلاصه فصل 65
فصل سوم : روش شناسی پژوهش 66
3 – 1 – مقدمه 67
3 – 2 – روش تحقیق 67
3 – 3 – جامعه و نمونه آماری 67
3 – 4 – روش جمع آوری اطلاعات 68
3 – 5 – ابزار گرد آوری اطلاعات 68
3 – 6 – روایی و پایایی ابزار گرد آوری اطلاعات 69
3 – 7 – تجزیه و تحلیل داده ها 70
3 – 8 – قلمرو پژوهش 70
3 – 9 – خلاصه فصل 71
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها 72
4 – 1 – مقدمه 73
4 – 2 – توصیف متغیر های پژوهش 73
4 – 3 – تحلیل متغیر های پژوهش 74
4 – 3 – 1 – آزمون نرمال بودن نمره عاملها 74
4 – 3 – 2 – فرضیه اصلی 75
4 – 3 – 3 – آزمون رگرسیون برای فرضیه اصلی 76
4 – 3 – 4 – فرضیات فرعی 78
4 – 3 – 5 – آزمون رگرسیون برای فرضیه 1 79
4 – 3 – 6 – آزمون رگرسیون برای فرضیه 2 82
4 – 3 – 7 – آزمون رگرسیون برای فرضیه 3 84
4 – 3 – 8 – آزمون رگرسیون برای فرضیه 4 86
4 – 3 – 9 – آزمون رگرسیون برای فرضیه 5 88
خلاصه فصل 90
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات 91
5 – 1 – مقدمه 92
5 – 2 – بحث در رابطه نتیجه آزمون های آمار توصیفی 92
5 – 3 – بحث در مورد آمار استنباطی 93
5 – 4 – پیشنهادات 96
5 – 5 – پیشنهاد برای تحقیقات آتی 97
5 – 6 – محدودیت های تحقیق 98
پیوست 99
ب – 1 توزیع درصد فراوانی بر اساس جنسیت 100
ب – 2 توزیع درصد فراوانی بر اساس سابقه کار 101
ب – 3 توزیع درصد فراوانی بر اساس مدرک تحصیلی 102
ب – 4 توزیع درصد فراوانی بر اساس سن 103
ب – 5 توزیع درصد فراوانی بر اساس محل کار 104
ب – 6 توزیع درصد فراوانی بر اساس پست سازمانی 105
ب – 7 توزیع درصد فراوانی بر اساس پایه تحصیلی 106
ب – 8 توزیع درصد فراوانی بر اساس وضعیت استخدام 107
ب – 9 جدول فراوانی مربوط به گویه های ابعاد ارزشیابی عملکرد 108
ب – 10 نمودار ستونی توزیع فراوانی گویه های ارزیابی عملکرد 111
فهرست جداول
جدول 3- 1 ضریب آلفای کرونباخ متغیر های پژوهش 69
جدول 3- 2 خروجی آزمون KMO and Bartlett’s Test روایی پرسشنامه 69
جدول 4 – 1 خروجی آزمون نرمال بودن نمره عامل های ارزیابی عملکرد 74
جدول 4 – 2 خروجی آزمون نرمال بودن نمره عامل های بهبود نیروی انسانی 75
جدول 4 – 3 خروجی آزمون همبستگی پیرسون مربوط به فرضیه اصلی 76
جدول 4 – 4 خروجی آزمون رگرسیون مربوط به فرضیه اصلی 77
جدول 4 – 5 خروجی آزمون همبستگی پیرسون مربوط به فرضیه فرعی اول 79
جدول 4 – 6 خروجی آزمون رگرسیون مربوط به فرضیه فرعی اول 80
جدول 4 – 7 خروجی آزمون همبستگی پیرسون مربوط به فرضیه فرعی دوم 81
جدول 4 – 8 خروجی آزمون رگرسیون مربوط به فرضیه فرعی دوم 82
جدول 4 – 9 خروجی آزمون همبستگی پیرسون مربوط به فرضیه فرعی سوم 83
جدول 4 – 10 خروجی آزمون رگرسیون مربوط به فرضیه فرعی سوم 84
جدول 4 – 11 خروجی آزمون همبستگی پیرسون مربوط به فرضیه فرعی چهارم 86
جدول 4 – 12 خروجی آزمون رگرسیون مربوط به فرضیه فرعی چهارم 86
جدول 4 – 13 خروجی آزمون همبستگی پیرسون مربوط به فرضیه فرعی پنجم 88
جدول 4 – 14 خروجی آزمون رگرسیون مربوط به فرضیه فرعی پنجم 89
نمونه پرسشنامه 115
منابع و ماخذ 120


چکیده
هدف از انجام این تحقیق شناسایی ارتباط معنادار بین ارزشیابی عملکرد و بهبود نیروی انسانی( بهبود عملکرد ) در بین کارکنان آموزش و پرورش فریدن می‌باشد. در این تحقیق روش به کار برده شده بر حسب هدف، کاربردی و بر اساس نحوه‌ی گرد آوری اطلاعات، توصیفی و از نوع پیمایشی است. برای گرد آوری اطلاعات مراجعه به متون کتاب و توسل به روش میدانی است و ابزار مورد استفاده در مطالعات میدانی از دو نوع پرسشنامه، که پرسشنامه اول برمبنای شاخص‌های مربوط به ارزیابی عملکرد و پرسشنامه دوم بر مبنای شاخص‌های بهبود نیروی انسانی و بر اساس مدل تحقیق و توسط محقق طراحی شده است. جهت تعیین روایی صوری و محتوایی ابزار از نظرات اصلاحی استاد محترم راهنما و نظر ده تن از اساتید مجرب در این زمینه استفاده گردیده است. برای تعیین پایایی، از ضریب
آلفای کرونباخ به کمک نرم افزارSPSS استفاده شده است. آزمون به کار برده شده در این تحقیق آزمون تحلیل همبستگی پیرسون و آزمون رگرسیون برای تشخیص خطی بودن رابطه استفاده شده

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...