هدف این پژوهش،تاثیر آموزش­های ­­چند رسانه­ای، سنتی، و تلفیقی (چند رسانه ای و سنتی ) بر یادگیری مهارت دریبل بسکتبال بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه دانش آموزان پسر سال اول مقطع متوسطه شهرستان بانه بودند، که از بین آنها 36 نفر بر اساس نمونه گیری در دسترس به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. از آزمون های آماری تحلیل واریانس (ANOVA)، پیش آزمون و پس­آزمون، برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد.  ابزار جمع آوری داده ها در این پژوهش آزمون مهارت دریبل بسکتبال ایفرد بود. در ابتدای دوره پیش آزمون مهارت دریبل بسکتبال از هر سه گروه به عمل آمد. نتایج پیش آزمون اختلاف معنا­داری را میان گروه­ها نشان نداد. در انتهای دوره پس آزمون از آزمودنیها به عمل آمد. در تجزیه وتحلیل داده ها از آمار توصیفی وهمچنین آمار استنباطی استفاده شده است. کلیه عملیات آماری با کمک بسته نرم افزاریspss نسخه 16انجام گرفت. نتایج تجزیه وتحلیل داده ها با ضریب اطمینان %95 و سطح معنی داری 05/0 >p  نشان داد که هر سه گروه آموزشی در مهارت دریبل بسکتبال در اجرا و یادگیری پیشرفت کرده اند اما در گروه تلفیقی در مقایسه با دو گروهی که آموزش از طریق چند رسانه ای و روش آموزش سنتی بود در یادگیری و اجرا موثرتر بوده است. با توجه به نتیجه پژوهش، توصیه می شود که از ابزارهای چند رسانه ای در امر آموزش همراه با روش سنتی استفاده شود.

 

کلیدواژه ها:  روش آموزش سنتی، روش آموزش چند رسانه ای، روش آموزش تلفیقی، یادگیری مهارت دریبل بسکتبال.

 

عنوان                                                                                               صفحه

 

فصل اول: طرح تحقیق

 

مقدمه 2

 

بیان مسئله 4

 

اهمیت وضرورت تحقیق 9

 

اهداف پژوهش 13

 

فرضیه های پژوهش 13

 

محدودیتهای پژوهش 14

 

تعریف اصطلاحات 15

 

الف)تعاریف نظری: 15

 

ب)تعاریف عملیاتی: 15

 

فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه تحقیق

 

مقدمه 18

 

الف ) مفهوم آموزش 18

 

انواع روش های آموزشی 21

 

الف) روش های آموزش انفرادی 21

 

ب)روش آموزش سنتی 21

 

ج) آموزش چندرسانه ای: 24

 

طبقه‌بندی رسانه‌های آموزشی: 26

 

اهمیت ودلایل استفاده ازآموزش چندرسانه ای 27

 

بهره گیری دانشگاهها ازآموزش به شیوه چندرسانه ای 29

 

شیوه های استفاده ازچندرسانه ای‌هادرآموزش 30

 

جایگاه رسانه‌ه ای آموزشی شنیداری- دیداری وآموزش اهداف: 34

 

مزایای رسانه‌ه ای آموزشی: 35

 

مزایای رایانه دریادگیری: 37

 

نتایج تحقیقات درباره‌ی تکنولوژی وچندرسانه‌ای ها: 37

 

یادگیری ومفهوم آن: 39

 

تفاوت آموزش ویادگیری: 40

 

مفهوم مهارت: 41

 

انواع مهارتها: 41

 

مهارتهای باز و بسته: 41

 

مهارتهای مداوم، مجرد وزنجیرهای: 42

 

مشاهده نمایش چگونه بریادگیری اثرمیگذارد؟ 42

 

وابستگی شیوه آموزش مهارتهای حرکتی به نوع مهارت وهدف آموزش: 44

 

ادراک مشاهده گر از نمایش: 45

 

مشاهده نمایش صحیح مهارت: 47

 

الگوهای شنوایی: 48

 

ورزش بسکتبال ومهارتهای مختلف آن: 49

 

دریبل 50

 

انواع دریبل 50

 

مروری بر برخی پژوهشهای انجام شده 50

 

الف) پژوهشهای داخلی 51

 

ب) پژوهشهای خارجی 53

 

جمعبندی 59

 

فصل سوم: روش شناسی تحقیق

 

مقدمه 61

 

روش تحقیق 61

 

نمونه وروش نمونه گیری 62

 

مدت زمان آزمایش وتاریخ اجرای آن 63

 

روش وابزارجمع آوری اطلاعات 63

 

نحوه اجرای پژوهش 63

 

روش آماری 65

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها و نتایج

 

مقدمه 67

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...