بعد نوآوریتوانایی سازمان برای نوآوری یکی از معیار های غیر مالی مهم برای سنجش عملکرد بازاریابی است. از آنجایی که محیط کسب و کار در حال تغییر است، سازمان ها باید توانایی تغییر با آن ها را داشته باشند. توانایی برای تطبیق یا نوآوری به عنوان یکی از اساس های استراتژی بازاریابی پیشنهاد می شود. شاخص های نوآوری، که در بررسی و مرور ادبیات شناسایی شده است، عبارت اند از: تعداد محصولات جدید، بازده محصولات جدید، حاشیه سود محصولات جدید، و سهم فروش محصولات جدید.
( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

بعد مالیمعیار های عملکرد مالی به سختی منسوخ می شوند . آن ها با کاهش نتایج و ورودی های متعدد از یک موقعیت یکسان می توانند یک ارزیابی کلی عملکرد را پیشنهاد دهند. از آن جایی که منافع مالی هدف بیشتر سازمان هاست، در نتیجه، تصمیمات نیاز است که تصمیمات با اصطلاحات مالی تأیید شوند و اعتبار آن ها سنجیده شود. این معیار ها واضح ترین و آسان ترین معیار برای سنجش عملکرد بازاریابی اند. در نتیجه، استفاده از آن ها در سازمان ها و کسب و کار بسیار رایج است. این بعد شامل شاخص هایی است که عبارت اند از: سود ، فروش ، حاشیه سود ناخالص، جریان نقد، و هزینه بازاریابی. در جدول (۲-۳) این ابعاد و شاخص های آن و هم چنین مطالعاتی که به این شاخص ها اشاره کرده اند ذکر شده است.
جدول۲-۳٫ طبقه بندی عوامل و زیرعوامل مربوط به هر عامل

  ابعاد شاخص
ابعاد عملکرد بازاریابی مشتری و مصرف کننده وفاداری:آامبلر و همکاران(۲۰۰۱)، لیانک و همکاران( ۲۰۰۲)، امبر و زایوکن (۲۰۰۳)، امبلر و همکاران(۲۰۰۴)، باروایس و فارلی (۲۰۰۴)، گرنهولد و مارتنسن(۲۰۰۶)، جیمنز- زارکو و همکاران( ۲۰۰۶)، یوسبیو و همکاران (۲۰۰۶)، نووکا (۲۰۰۹)، دا گاما (۲۰۱۱)، سالکنسکی و همکاران (۲۰۱۱)، و فروسن و همکارانش(۲۰۱۳)
رضایتامبلر (۲۰۰۰)، امبلر و همکاران (۲۰۰۱) ، لیانک و همکاران(۲۰۰۲)، امبر و
زایوکن(۲۰۰۳)، امبلر و همکاران (۲۰۰۴) ، گرنهولد و مارتنسن (۲۰۰۶)، جیمنز زارکو و همکاران (۲۰۰۶)، یوسبیو و همکاران (۲۰۰۶)، نووکا (۲۰۰۹)، سالکنسکی و همکاران (۲۰۱۱)، سمپیو و همکارانش (۲۰۱۱)، و تیودوشیو و همکاران ۰۲۰۱۲)
شکایتامبلر (۲۰۰۰)، امبلر و همکاران (۲۰۰۱)، امبلر و همکاران (۲۰۰۴)، گرنهولد و مارتنسن (۲۰۰۶)، سمپیو و همکارانش (۲۰۱۱)، و فروسن و همکارانش (۲۰۱۳).
تعداد کل مشتریان: امبلر و همکاران (۲۰۰۱) و گرنهولد و مارتنسن (۲۰۰۶).( مشتریان جدید: گرنهولد و مارتنسن(۲۰۰۶) و سالکنسکی و همکاران (۲۰۱۱)
برند شناسایی برند: لیانک و همکاران (۲۰۰۲)، امبر و زایوکن(۲۰۰۳)،نووکا (۲۰۰۹)و
سالکنسکی و همکاران (۲۰۱۱).
کیفیت/احترام درک شده: امبلر(۲۰۰۰)، گرنهولد و مارتنسن(۲۰۰۶)،جیمنز -زارکو و
همکاران (۲۰۰۶) و فروسن و همکارانش(۲۰۱۳)
تصویر/شخصیت/هویت: امبلر و همکاران (۲۰۰۴)، گرنهولد و مارتنسن(۲۰۰۶) جیمنز- زارکو و همکاران(۲۰۰۶) و فروسن و همکارانش (۲۰۱۳)
آگاهی: امبلر (۲۰۰۰)، امبلر و همکاران (۲۰۰۴) گرنهولد و مارتنسن(۲۰۰۶)
دانش برند/محصول: امبلر و همکاران (۲۰۰۴) و فروسن و همکارانش (۲۰۱۳)
بازار سهم بازار: دیویدسون ( ۱۹۹۹ )، امبر و زایوکن ( ۲۰۰۳ )، باروایس و فارلی ( ۲۰۰۴ )، یوسبیو و همکاران ( ۲۰۰۶ )، دا گاما ( ۲۰۱۱ )، سالکنسکی و همکاران ( ۲۰۱۱ )، سمپیو و .( همکارانش ( ۲۰۱۱ )، تیودوشیو و همکاران ( ۲۰۱۲ )، و فروسن و همکارانش ( ۲۰۱۳
کیفیت نسبی درک شده: امبلر و همکاران ( ۲۰۰۱ )، امبلر و همکاران ( ۲۰۰۴ )، باروایس و فارلی ( ۲۰۰۴ )، گرنهولد و مارتنسن ( ۲۰۰۶ )، و فروسن و همکارانش ( ۲۰۱۳
.( رضایت نسبی مصر فکننده: امبلر ( ۲۰۰۰ ) و فروسن و همکارانش ( ۲۰۱۳
قیمت نسبی: امبلر ( ۲۰۰۰ )، امبلر و همکاران ( ۲۰۰۱ )، باروایس و فارلی ( ۲۰۰۴ )، گرنهولد .( و مارتنسن ( ۲۰۰۶ )، و فروسن و همکارانش ( ۲۰۱۳
نوآوری تعداد محصولات جدید: امبلر و همکاران ( ۲۰۰۱ )، امبلر و همکاران ( ۲۰۰۴ )، جیمنز - زارکو و همکاران ( ۲۰۰۶ )، سالکنسکی و همکاران ( ۲۰۱۱ )، و فروسن و همکارانش .(۲۰۱۳)
بازده محصولات جدید: امبلر و همکاران ( ۲۰۰۴ ) و فروسن و همکارانش ( ۲۰۱۳ .( حاشیه سود محصولات جدید: امبلر و همکاران ( ۲۰۰۴ ) و فروسن و همکارانش ( ۲۰۱۳(
سهم فروش محصولات جدید: سالکنسکی و همکاران ( ۲۰۱۱
مالی فروش: دیویدسون ( ۱۹۹۹ )، امبلر و همکاران ( ۲۰۰۱ )، گرنهولد و مارتنسن ( ۲۰۰۶ جیمنز- زارکو و همکاران ( ۲۰۰۶ )، تیودوشیو و همکاران ( ۲۰۱۲ ) و فروسن و همکارانش .(۲۰۱۳)
سود: امبلر ( ۲۰۰۰ )، امبلر و همکاران ( ۲۰۰۱ )، لیانک و همکاران ( ۲۰۰۲ )، امبر و زایوکن ۲۰۰۳ )، امبلر و همکاران ( ۲۰۰۴ )، سالکنسکی و همکاران ( ۲۰۱۱ )، سمپیو و همکارانش )۲۰۱۱ )، تیودوشیو و همکاران ( ۲۰۱۲ )، و فروسن و همکارانش ( ۲۰۱۳ )
حاشیه سود ناخالص: امبلر و همکاران ( ۲۰۰۱ )، امبر و زایوکن ( ۲۰۰۳ )، امبلر و همکاران .( ۲۰۰۴ )، یوسبیو و همکاران ( ۲۰۰۶ )، و فروسن و همکارانش ( ۲۰۱۳
جریان نقد: گرنهولد و مارتنسن ( ۲۰۰۶ ) و دا گاما( ( ۲۰۱۱
هزینه بازاریابی: امبلر و همکاران ( ۲۰۰

۲-۵- واکاوی پیشینه پژوهش

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...