نقش فاصله قدرت در پیش ­بینی سبک رهبری معنوی مدیران: مطالعه موردی دانشگاه فردوسی­ مشهد
 

استاد راهنما:
 

دکتر محمدرضا آهنچیان

 


فهرست مطالب:
فصل اول: مقدمه                                                                        
بیان مسأله2
اهداف تحقیق.7
فرضیه و سسؤالات تحقیق.7
فرضیه اصلی.7
سؤالات فرعی.8
تعاریف عملیاتی .8
 
فصل دوم: پیشینه تحقیق                                                                    
الف : مرور مبانی نظری پژوهش11
طبقه بندی هافستد 11
تعاریف رهبری.15
نظریه­ های رهبری16
رهبری اخلاقی 19
چگونگی شکل­ گیری مفهوم معنویت.21
رهبری معنوی.23
رهبری قانونی: الگویی از رهبری معنوی.27
رهبری معنوی در سازمان­های آموزشی.29
رهبری معنوی شخصی(الگویی برای سازمان­های آموزشی)30
مرور تحقیقات انجام شده32
استنتاج از پیشینه و الگوی نظری پژوهش39
 
فصل سوم: روش اجرا
روش تحقیق.42
جامعه مورد مطالعه .42
حجم نمونه و روش نمونه گیری 42
ابزار جمع آوری داده ها 44
روش بررسی پایایی و روایی ابزار تحقیق .46
شیوه جمع آوری داده ها49
روش تحلیل داده ها50
 
فصل چهارم: تحلیل داده­های تحقیق و ارائه یافته­ها
فرضیه اصلی پژوهش.58
سؤال فرعی اول.63
سؤال فرعی دوم 65
سؤال فرعی سوم. 66
سؤال فرعی چهارم. .69
سؤال فرعی پنجم 72
سؤال فرعی ششم 75
 
فصل پنجم: نتیجه­گیری و بحث
مقدمه.81
نتیجه­گیری و بحث .82
فرضیه اصلی پژوهش. .83
سؤال فرعی اول. 85
سؤال فرعی دوم. 86
سؤال فرعی سوم.88
سؤال فرعی چهارم. 90
سؤال فرعی پنجم. 92
سؤال فرعی ششم. 95
محدودیت­ها.96
پیشنهادات97
فهرست منابع. .99
       پیوست­ها:
الف : پرسشنامه فاصله قدرت
ب : پرسشنامه سنجش سبک رهبری معنوی
چکیده انگلیسی
صفحه عنوان انگلیسی
فهرست جداول و نمودارها
نمودار(2-1) : مدل علی تئوری رهبری معنوی26
نمودار(2-2) : مدل رهبری معنوی شخصی.32
جدول (2-3) :ویژگیهای جوامع با فاصله قدرت کم-زیاد.38
جدول (3-1) :توصیف نمونه مورد پژوهش از حیث نوع دانشکده، نوع استخدام، و جنسیت43
جدول (3-2) :عبارات مربوط به فاصله قدرت در پرسشنامه.45
جدول (3-3) : عبارات مربوط به رهبری معنوی در پرسشنامه46
جدول (3-4): تحلیل اکتشافی پرسشنامه فاصله قدرت .47
جدول(3-5) : سوالات پژوهش و آزمون آماری استفاه شده51
جدول (4-1): آمار توصیفی شاخص های فاصله قدرت بر اساس نوع استخدام کارکنان.54
جدول(4-2): آمار توصیفی شاخص های فاصله قدرت بر اساس گروه­های آموزشی.55
جدول(4-3): آمار توصیفی شاخص های رهبری معنوی بر اساس گروه آموزشی.56
جدول(4-4): آمار توصیفی شاخص های رهبری معنوی بر اساس نوع استخدام کارکنان.57
جدول (4-5) شاخص­های توصیفی رهبری معنوی و فاصله قدرت 58
جدول (4-5-1): خلاصه مدل مورد استفاده در تحلیل یافته­ها59
جدول(4-5-2): بررسی قابلیت پیش بینی سبک رهبری معنوی مدیران با نمره فاصله قدرت.59
جدول (4-5-3):ضرایب. 60
جدول (4-5-4): خلاصه مدل مورد استفاده در تحلیل یافته­ها61.
جدول(4-5-5):بررسی قابلیت پیش ­بینی سبک رهبری معنوی بر اساس خرده­آزمون­های فاصله قدرت61
جدول (4-5-6):ضرایب 62
جدول (4-6) : آمار توصیفی میزان فاصله قدرت 64
جدول (4-6-1) : وضعیت فاصله قدرت در دانشگاه فردوسی مشهد:آزمون t با ارزش ثابت. .64
جدول (4-7) : آمار توصیفی میزان رهبری معنوی65
جدول (4-7-1):وضعیت رهبری معنوی در دانشگاه فردوسی مشهد: آزمون t با ارزش ثابت 66
جدول (4-8) : تحلیل مانووای رهبری معنوی بر اساس نوع استخدام کارکنان 67
جدول (4-8-1) : آزمون اثرات بین آزمودنی­ها.68
جدول (4-9) : تحلیل مانووای نمره فاصله قدرت بر اساس نوع استخدام کارکنان. 69

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...