پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته روانشناسی تربیتی: بررسی رابطه بین جهت گیری مذهبی و سلامت روان با کیفیت زندگی وعملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس |
بررسی رابطه بین جهت گیری مذهبی و سلامت روان با کیفیت زندگی وعملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس
استاد راهنما:
دکترسیدعبدالوهاب سماوی
فهرست مطالب:
-1. مقدمه . .3
1-2. بیان مسأله . .5
1-3. اهمیت و ضرورت تحقیق. .7
1-4. اهداف تحقیق .10
1-5.سوالات تحقیق. .10
1-6. فرضیه های تحقیق . .11
1-7.متغیرهای تحقیق .11
1-8.تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها .11
1-8-1-1. جهت گیری مذهبی .11
1-8-1-2. سلامت روانی. .11
1-8-1-3.کیفیت زندگی .12
1-8-1-4.عملکرد تحصیلی .12
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهشی
1-2. مقدمه .14
2-2. بررسی نظریه های جهت گیری مذهبی .14
2-2-1. اعتقادات مذهبی و سلامت روانی .15
2-2-2. مطالعات انجام شده در ایران . .27
2-3. بررسی نظریه های سلامت روان. .33
2-3-1. مفهوم بهنجاری و نابهنجاری . .36
2-3-2. وضعیت سلامت روان. .37
2-3-3.معیار سلامت روانی.37
2-3-4.بهداشت روانی از دیدگاه های مختلف.38
2-3-4-1.بهداشت روانی از دیدگاه روانکاوان38
2-3-4-2. بهداشت روانی از دیدگاه رفتارگرایان .39
2-3-4-3.بهداشت روانی از دیدگاه شناخت گرایان40
2-3-4-4. بهداشت روانی از دیدگاه گشتالتیون.41
2-3-4-5.بهداشت روانی از دیدگاه انسان گرایان41
2-3-5. اجزاء ارتقاء سلامت روان .42
2-3-5-1.کنارآمدن. .43
2-3-5-2.مدیریت تنش و استرس .43
2-3-5-3.خودپنداره و هویت.45
2-3-5-4.عزت نفس46
2-3-5-5.رشد خود47
2-3-5-6.استقلال.49
2-3-6.راهبردهای بهداشت روان از دیدگاه اسلام.50
2-4.کیفیت زندگی54
2-4-1.تاریخچه کیفیت زندگی.54
2-4-2.تعریف کیفیت زندگی56
2-4-3.اندازه گیری کیفیت زندگی58
2-4-4.ابعاد کیفیت زندگی.59
2-4-5.مبانی نظری کیفیت زندگی.60
2-4-6.مولفه های کیفیت زندگی62
2-4-7.سه اصل کیفیت زندگی.63
2-4-7-1.چندبعدی بودن.63
2-4-7-2.ذهنی بودن64
2-4-7-3.پویا بودن64
2-4-8عوامل موثر بر کیفیت زندگی.64
2-4-9.مدل های کیفیت زندگی64
2-4-9-1.مدل فلس و پری.64
2-4-9-2.مدل لی و همکاران.65
2-5.عملکرد تحصیلی68
2-5-1.هدف69
2-5-2.عزت نفس70
2-5-2-1.عزت نفس و عملکرد تحصیلی70
2-5-3.انگیزه74
2-5-4.الگوهای انگیزش.76
فصل سوم: روش پژوهش
3-1.مقدمه .86
3-2.روش تحقیق86
3-3. جامعه و نمونه آماری87
3-4.ابزار تحقیق.88.
3-4-1. پرسشنامه جهت گیری مذهبی.88
3-4-2.پرسشنامه سلامت عمومی گلدبرگ و هلر .89
3-4-3.مقیاس کوتاه ارزیابی کیفیت زندگی سازمان بهداشت جهانی .92
3-5.روش اجرا.94
3-6.روش های تجزیه و تحلیل داده ها. .95
فصل چهارم :یافته های پژوهش
4-1. مقدمه 97
4-2. یافته های توصیفی97
4-3. بررسی داده های جمعیت شناختی98
4-4.یافته های استنباطی100
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1.مقدمه. .104
5-2. نتیجه گیری .104
5-3. محدودیت های پژوهش. .106
5-4. پیشنهادهای پژوهش 107
منابع . .108
فهرست جدول ها
جدول 1-4- فراوانی و درصد دانشجویان به تفکیک جنسیت .98
جدول 2-4 فراوانی و درصد دانشجویان به تفکیک تاهل.98
جدول 3-4 – فراوانی و درصد دانشجویان به تفکیک مذهب.99
جدول4-4- میانگین و انحراف استاندارد متغیرهای پیش بین و ملاک 99
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1398-12-03] [ 05:16:00 ق.ظ ]
|