پایان نامه کارشناسی ارشد تربیت بدنی گرایش عمومی: تاثیر تغییرپذیری در سطح افزونگی اجرا برای سطوح مختلف مهارت بر یادگیری پرتاب آزاد بسکتبال |
تاثیر تغییرپذیری در سطح افزونگی اجرا برای سطوح مختلف مهارت بر یادگیری پرتاب آزاد بسکتبال
استاد راهنما:
دکتر حمیدرضا طاهری
فهرست مطالب:
مقدمه. 2
بیان مسئله 2
اهمیت و ضرورت تحقیق 6
اهداف تحقیق. 6
فرضیه های تحقیق. 7
پیش فرض های تحقیق 7
محدودیت های تحقیق 7
رعایت کردن نکات اخلاقی. 7
تعاریف نظری و عملیاتی واژه ها. 8
فصل دوم: مبانی نظری و پژوهشی تحقیق
مقدمه. 11
مبانی نظری 11
تغییر پذیری تمرین. 11
تغییر پذیری در اجرای حرکت. 17
تفاوت افراد ماهر و مبتدی. 22
پیشینه تحقیق. 25
پیشینه تغییر پذیری تمرین 25
پیشینه تغییرپذیری به عنوان نویز و کارکردی 29
پیشینه تفاوت افراد ماهر و مبتدی 32
پیشینه مربوط به بکارگیری تغییر پذیری در سطح افزونگی اجرا در تمرین 36
نتیجه گیری پیشینه تحقیق 37
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
مقدمه. 40
روش تحقیق. 40
جامعه و نمونه آماری. 40
متغیرهای تحقیق 40
متغیر مستقل. 40
متغیر تعدیل کننده. 40
متغیر وابسته 40
متغیر کنترل شده 41
متغیرکنترل نشده 41
ابزار تحقیق. 41
روش اجرا 42
تقسیم کردن آزمودنی ها 42
ورود به آزمایشگاه. 43
پیش آزمون 43
اکتساب 43
آزمون های یادداری. 44
یاددادی فوری 44
هدف ثابت 44
هدف متغیر 44
افزونگی ثابت 45
افزونگی متغیر. 45
یادداری تاخیری 45
تحلیل آماری داده ها. 45
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری داده ها
مقدمه. 47
بخش اول: توصیف آماری داده ها 47
بخش دوم: آزمون فرضیه ها 50
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
مقدمه. 61
خلاصه یافته های تحقیق. 61
بحث و بررسی نتایج مربوط به گروه ماهر 61
تفسیر نتایج مربوط به افراد مبتدی. 62
نتیجه گیری کلی 64
پیشنهادات آموزشی 66
منابع تحقیق 67
مقدمه
انسان موجودی است که به طور مداوم در حال یادگیری است. در زمینه حرکت موضوع یادگیری آنقدر اهمیت دارد که حتی میتوان گفت زندگی بشر به آن وابسته است. مربیان در زمینه های ورزشی به دنبال روشهای بهینه آموزش مهارتها به شاگردان خود هستند، روشهایی که هزینه و وقت کمتری صرف آنها شود و شاگردان بتوانند به بهترین نحو مهارت را یاد بگیرند. معمولاً افراد به این امید مهارتها را تمرین می کنند که در آینده و در محیطی مشابه آن مهارت را مجدداً اجرا نمایند (مگیل[1] 2011). یکی از روشهایی که مربیان برای آموزش مهارت از آن استفاده می کنند تمرین به صورت متغیر میباشد. در این روشتمرینی فرد در هر اجرا پارامتر حرکت یا شرایط محیطی را تغییر میدهد (مگیل 2011). عقیده کلی بر این است که با این روش تمرینی فرد قانونی کلی را برای شرایط مختلف آینده یاد میگیرد که اجرای حرکت را تسهیل خواهد کرد (اشمیت و لی[2] 2011، مگیل 2011). اما این نتایج بر اساس تحقیقاتی گرفته شده اند که تغییرپذیری در هدف حرکت را مد نظر قرار دادهاند، و امکان دارد زمانی که فرد تغییر پذیری در نحوه رسیدن به هدف را تجربه نماید نتایج با گفتههای قبل متفاوت باشد (رانجاناتان و نیوول[3] 2013). در این زمینه تحقیقات اندکی انجام شده است و همچنین تحقیقات قبلی در برخی موارد دارای نواقص مختلفی میباشند. این تحقیق بر آن است تا با در نظر گرفتن شرایط مختلفی از جمله سطح مهارت افراد به روشن شدن این موضوع کمک نماید.
تعداد صفحه : 80
قیمت : 14700 تومان
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1398-12-03] [ 12:54:00 ب.ظ ]
|