1-4-اهداف تحقیق13
1-5-فرضیه های تحقیق13
1-6-تعریف نظری و عملیاتی متغیرها14
1-6-1-افت تحصیلی.14
1-6-2-مهارت ارتباطی15
فصل دوم (مبانی نظری و پیشینه تحقیقاتی).16
ادبیات پژوهش17
2-1-بخش اول-مقوله آموزش و یادگیری و افت تحصیلی17
2-1-1-نظریه های افت تحصیلی20
2-1-1-1-نظریه کارکردگرایی.20
2-1-1-2-نظریه تضاد.21
2-1-1-3-نظریه باز تولید.21
2-2-بخش دوم-ارتباطات انسانی و مهارت ارتباطی معلمان.22
2-3-نظریه های ارتباط انسانی.39
2-3-1-نظریه انفجار زبان39
2-3-2-نظریه تقلید از دیگران.40
2-3-3-نظریه نیاز و ارتباطات مؤثر.42
2-3-4-نظریه تعادل.42
2-3-5-نظریه عزت نفس.43
2-3-6-نظریه مراجع-محوری کارل راجز 43
2-3-7-ارتباطات انسانی و فرآیند یاددهی-یادگیری44
2-4-بخش سوم- پیشینه تحقیق.45
2-4-1-پیشینه داخلی.46
2-4-2-پیشینه خارجی.49
2-5-چارچوب نظری50

عنوان.صفحه
2-6-جمع بندی و نتیجه گیری52
2-7-مدل مفهومی پژوهش.54
فصل سوم (روش پژوهش).55
3-1-روش پژوهش بر اساس هدف.56
3-2-روش پژوهش بر اساس گردآوری داده ها.56
3-3-جامعه آماری56
3-4-حجم نمونه57
3-5-روش نمونه گیری57
3-6-ابزار سنجش.58
3-7-عملیاتی کردن متغیرهای تحقیق.59
3-7-1-ویژگیهای اجتماعی – جمعیت شناختی59
3-7-2-متغیر مستقل : مهارتهای ارتباطی 59
3-8-روایی و پایایی ابزار سنجش60
3-9-روش تجزیه و تحلیل داده ها61
فصل چهارم ( تجزیه و تحلیل داده ها )62
4-1-توصیف متغیرهای زمینه ای.63
4-1-1-توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب جنسیت.63
4-1-2- توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب سن64
4-1-3- توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب سطح تحصیلات پدر.65
4-1-4- توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب سطح تحصیلات مادر66
4-1-5- توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب وضعیت شغلی پدر67
4-1-6- توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب وضعیت شغلی مادر67
4-1-7- توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب نوع مدرسه .68
4-1-8- توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب وضعیت اقتصادی – اجتماعی69
4-1-9- توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب محل سکونت69
4-2-توصیف متغیرهای مستقل70
4-2-1-متغیر مستقل : مهارتهای ارتباطی.71
4-2-1-1- توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب قاطعیت معلمان71
4-2-1-2- توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب بینش معلمان71
4-2-1-3- توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب گوش دادن معلمان.72
4-2-1-4- توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب دریافت و ارسال پیام معلمان.73

عنوان.صفحه
4-2-1-5- توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب کنترل عواطف معلمان73
4-2-1-6- توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب مهارتهای ارتباطی.74
4-3- آزمون فرضیه اصلی74
4-3-1-رگرسیون برای پیش بینی افت تحصیلی دانش آموزان بر اساس مهارتهای ارتباطی معلمان.75
4-4-آزمون فرضیه های فرعی.76
4-4-1- رگرسیون برای پیش بینی افت تحصیلی دانش آموزان بر اساس خرده مهارت قاطعیت معلمان.76
4-4-2- رگرسیون برای پیش بینی افت تحصیلی دانش آموزان بر اساس خرده مهارت بینش معلمان.76
4-4-3- رگرسیون برای پیش بینی افت تحصیلی دانش آموزان بر اساس خرده مهارت توانایی گوش دادن معلمان.77
4-4-4- رگرسیون برای پیش بینی افت تحصیلی دانش آموزان بر اساس خرده مهارت کنترل عواطف معلمان.78
4-4-5- رگرسیون برای پیش بینی افت تحصیلی دانش آموزان بر اساس خرده مهارت دریافت و ارسال پیام معلمان.78
فصل پنجم (بحث و نتیجه گیری ) . 80
5-1-خلاصه نتایج81
5-1-1-یافته های توصیفی.81
5-1-2-یافته های استنباطی82
5-2-نتیجه گیری86
5-3-محدودیتهای تحقیق.88
5-3-1-محدودیتهای علمی88
5-3-2-محدودیتهای اجرایی88
5-4-پیشنهادات89
منابع91
پیوست ها.98





فهرست نمودارها عنوان.صفحه
نمودار4-1- توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب جنسیت.63
نمودار 4-2- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن64
نمودار 4-3- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سطح تحصیلات پدر.65
نمودار 4-4- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سطح تحصیلات مادر66
نمودار 4-5- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب شغل پدر.67
نمودار 4-6- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب شغل مادر68
نمودار4-7- توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب نوع مدرسه.68
نمودار4-8- توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب وضعیت ا جتماعی ـ اقتصادی.69
نمودار4-9- توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب محل سکونت70


فهرست جداول
عنوان.صفحه
جدول3- 1- گویه ها و سؤالات مربوط به ویژگی­های اجتماعی- جمعیت­شناختی59
جدول3- 2- گویه ها و سؤالات مربوط به متغیر مهارت های ارتباطی.59
جدول 3-3- جدول مربوط به ضریب آلفای کرونباخ برای مفاهیم اصلی تحقیق61
جدول 4-1- توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب جنسیت .63
جدول 4-2- توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب سن.64
جدول 4-3- توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب سطح تحصیلات پدر.65
جدول 4-4- توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب سطح تحصیلات مادر66
جدول 4-5- توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب وضعیت شغلی پدر.67

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...