فهرست مطالب:
فصل اول :کلیات پژوهش. .1
مقدمه 2
1-1)بیان مسئله5
2-1)ضرورت تحقیق.9
4-1)هدف تحقیق11
5-1)سوالات تحقیق.11
6-1)تعریف مفاهیم12
فصل دوم:ادبیات پژوهش
2-مقدمه.17
2-2تعریف فرهنگ.17
2-3)سطوحفرهنگ ازنظر ادگارد شاین.18
2-4)تعریف و مفهوم فرهنگ سازمانی.21
2-4-1)ویژگی های فرهنگ سازمانی21
2-4-2)جلوه های مشخص فرهنگ سازمانی.22
2-4-3)عناصر و مولفه های فرهنگ سازمانی23
2-4-4)گونه شناسی فرهنگ سازمانی از دیدگاه نظریه پردازان24
2-4-4-1)دیدگاه شاین24
2-4-4-2)دیدگاه شولز.24
2-4-4-3)دیدگاه کویین و مک گرد.25
2-4-4-4)طبقه بندی چارلز هندی.26
2-4-5)الگوی ادگار شاین27
2-4-6)اهمیت شناخت فرهنگ برای سازمانها28
2-4-7)وظایف فرهنگ سازمانی.28
2-4-8)چگونگی شکل گیری و حفظ فرهنگ سازمانی.30
2-4-9) مدیریت و تغییر فرهنگ سازمانی.32
2-4-10)کارکردهای فرهنگ سازمانی32
2-5 ) تعریف اخلاق35
2-6) اخلاق دراسلام36
2-7)عناصر فرهنگ اخلاقی دراسلام38
2- 8 ) مفهوم اخلاق حرفه ای .39
2-9 ) ویژگی های اخلاق حرفه ای 40
2-9-1)مسئولیت پذیری .40
2-9-2)برتری جویی و رقابت طلبی.41
2-9-3)صادق بودن 41
2-9-4)احترام به دیگران41
2-9-5) رعایت و احترام نسبت به ارزش ها و هنجارهای اجتماعی.41
2-9-6)عدالت و انصاف 41
2-9-7)همدردی با دیگران41
2-9-8)وفاداری .41
2-10 ) نظام های اخلاقی عمده.42
2-11 ) مبانی نظری اخلاق حرفه ای در اسلام.42
2-12 ) ضرورت ترویج اخلاق حرفه ای در سازمان 44
2-13 ) وظایف مدیران در اخلاقی کردن سازمان45
2-14اخلاق در تدریس.46
2-15)پیشینه پژوهش50
2-15-1)تحقیقات انجام شده در ایران.50
2-15-2)تحقیقات انجام شده در خارج ازایران.52
فصل سوم: روش انجام پژوهش
3-1)مقدمه.54
3-2 جامعه آماری .54
3-3 روش نمونه گیری 54
3-4 حجم نمونه.54
3-5 روش و ابزار گردآوری داده ها.54
6-3 روایی و پایایی ابزار جمع آوری داده ها55
1-6-3 . روایی (اعتبار) 55
2-6-3. پایایی.55
فصل چهارم: تجزیه وتحلیل آماری
4-1) مقدمه.58
4-2) تجزیه و تحلیل اطلاعات58
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1) تایج.70
5-2) پیشنهادات : .77
5-2-1)پیشنهاداتاجرایی: .77
5-2-2)پیشنهادات پژوهشی78
5-2-3)محدودیت ها .79
منابع فارسی.80
منابع لاتین82
ضمائم . 87
فهرست جداول
جدول -21: توصیف اصول اخلاق حرفه ای و مصادیق نقض آن 48
جدول3-1سوالات مربوط به هریک از پرسشنامه های اخلاق حرفه ای وفرهنگ سازمانی55
جدول 3-2 مقدار ضریب آلفا برای تعیین پایایی.55
جدول (4-1)نتایج آمار توصیفی و ضریب همبستگی فرهنگ سازمانی و اخلاق حرفه ای 58
جدول (4-2)نتایج آزمون t تک گروهی ،میانگین نمرات پاسخگویان در خصوص فرهنگ سازمان. 59
جدول (4-3)نتایج آزمون t تک گروهی ،میانگین نمرات پاسخگویان در خصوص اخلاق حرفه ای60
جدول (4-4)نتایج آمار توصیفی و ضریب همبستگی فرهنگ سازمانی و رعایت حرمت. 60
جدول (4-5)نتایج آمار توصیفی و ضریب همبستگی فرهنگ سازمانی و شایستگی تخصصی .61
جدول (4-6)نتایج آمار توصیفی و ضریب همبستگی فرهنگ سازمانی و شایستگی پداگوژی.62
جدول (4-7)نتایج آمار توصیفی و ضریب همبستگی فرهنگ سازمانی و رشد و توسعه دانش آموزان.62
جدول (4-8)نتایج آمار توصیفی و ضریب همبستگی فرهنگ سازمانی و حفظ اسرار دانش آموزان.63
جدول (4-9)نتایج آمار توصیفی و ضریب همبستگی فرهنگ سازمانی و انجام ارزشیابی صحیح64.
جدول (4-10)نتایج آمار توصیفی و ضریب همبستگی فرهنگ سازمانی و احترام گذاشتن به سازمان64
جدول (4-11)نتایج آمار توصیفی فرهنگ سازمانی و اخلاق حرفه ای با توجه به سابقه مدیریت65
جدول (4-12)نتایج تحلیل واریانس فرهنگ سازمانی و اخلاق حرفه ای با توجه به سابقه مدیریت65
جدول (4-13)بررسی تفاوت فرهنگ سازمانی و اخلاق حرفه ای با توجه به جنسیت.66
جدول (4-14)بررسی تفاوت فرهنگ سازمانی و اخلاق حرفه ای با توجه به تحصیلات67
جدول (4-15)خلاصه الگوی رگرسیون ابعاد اخلاق حرفه ای برای پیش بینی فرهنگ سازمانی 68

فهرست شکل ها
شکل2-1)سطوح فرهنگ.19
چکیده
هدف انجام این پژوهش بررسی رابطه فرهنگ سازمانی با اخلاق حرفه ای معلمان از دیدگاه مدیران مقطع متوسطه شهرستان زاهدان می باشد. روش

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...