پایان نامه تأثیر دوره های آموزش ضمن خدمت در ارتقاء کارکنان |
بیان مسئله 3
اهمیت و ضرورت انجام تحقیق 6
اهداف تحقیق . 7
1-4-1. هدف کلی 7
1-4-2. هدف های فرعی . 7
فرضیه های تحقیق . 8
1-5-1. فرضیه اصلی . 8
1-5-2. فرضیه های فرعی 8
مدل مفهومی . 9
تعریف وازه ها و اصطلاحات تخصصی 9
1-7-1. آموزش ضمن خدمت . 10
1-7-2. بهروه وری نیروی انسانی 10
فصل دوم: پیشینه پژوهش . 11
2-1. مقدمه . 12
2-2. مفهوم آموزش . 13
2-3. اهداف آموزش نیروی انسانی . 14
2-3-1. اهداف سازمانی 15
2-3-2. اهداف کارکنان 15
2-3-3. اهداف اجتماعی 15
2-4. اصول آموزش کارکنان 16
2-5. انواع فنون آموزش 18
2-5-1. گروه اول: روشهایی که منظور از آنها دادن اطلاعات است 18
2-5-1-1. سخنرانی . 19
2-5-1-2. سمینار 19
2-5-2. گروه دوم: روش های شبیه سازی 20
2-5-2-1. بررسی موارد خاص 20
2-5-2-2. ایفای نقش . 21
2-5-2-3. تمرین شغل . 21
2-5-2-4. بازیهای مدیریتی 22
2-5-3. گروه سوم: وشهای آموزش ضمن خدمت 23
2-5-3-1. گردش شغلی 23
2-5-3-2. آموزش کارگاهی 24
2-5-3-3. مربیگری 24
2-5-3-4. جانشینی موقت . 24
2-5-3-5. استاد-شاگردی . 25
2-6. تعریف آموزش ضمن خدمت 25
2-7. اهمیت و ضرورت آموزش ضمن خدمت . 26
2-8. اصول آموزش ضمن خدمت 31
2-8-1. فعال بودن یادگیرنده . 31
2-8-2. احترام به یادگیرنده 32
2-8-3. اصل مسأله محوری 32
2-8-4. اصل استقلال یادگیرنده . 32
2-8-5. اصل تناسب 33
2-8-6. اصل تداوم 33
2-8-7. اصل یادگیری متقابل . 34
2-8-8. اصل همسانی تجارب یادگیرندگان . 34
2-9. اهداف آموزش ضمن خدمت کارکنان 35
2-9-1. هماهنگ و همسو کردن کارکنان با سازمان . 36
2-9-2. افزایش رضایت شغلی و بهبود روحیه کارکنان . 36
2-9-3. کاهش حوادث و ضایعات کاری 37
2-9-4. بهنگام سازی دانش و توازن نیروی انسانی در سازمان . 37
2-10. انواع آموزش ضمن خدمت . 40
2-10-1. انواع آموزشهای ضمن خدمت بر حسب زمان 40
2-10-1-1. آموزشهای کوتاه مدت تخصصی . 40
2-10-1-2. آموزشهای بلند مدت 41
2-10-1-3. آموزشهای ترکیبی یا میانگین . 41
2-1-2. انواع آموزشهای ضمن خدمت بر حسب هدف 42
2-10-2-1. آموزشهای توجیهی 42
2-10-2-2. بازآموزی 42
2-10-2-3. آموزشهای جبرانی 43
2-10-2-4. دانش افزایی 43
2-10-3. انواع آموزشهای ضمن خدمت بر حسب ماهیت . 44
2-10-3-1. آموزشهای ویژه یا تخصصی 44
2-10-3-2. آموزشهای عمومی 44
2-11. ضرورت آموزش ضمن خدمت . 45
2-12. تهیه و تدوین برنامه عمل آموزش ضمن خدمت . 46
2-12-1. تدوین هدفهای آموزشی 46
2-12-1-1. تعیین هدف ها 46
2-12-1-2. اهمیت هدف ها . 47
2-12-2. تصمیم گیری درباره محتوا و مواد آموزشی مورد نیاز دوره 48
2-12-3. تصمیم گیری درباره روش اجرای دوره . 50
2-12-3-1. ماهیت دوره . 50
2-12-3-2. اهمیت و محتوای دوره 50
2-12-3-3. شرکت کنندگان در دوره 50
2-12-3-4. حجم کلاس ها . 50
2-12-3-5. منابع و امکانات در دسترس . 51
2-12-3-6. مدت زمان دوره 51
2-12-3-7. علاقه و تمایل مدرسان . 51
2-12-4. تجهیزات، امکانات و منابع مورد نیاز 51
2-12-4-1. تجهیزات و وسائل کمک آموزشی . 51
2-12-4-2. امکانات و تسهیلات رفاهی 52
2-12-4-3. امکانات و تسهیلات لازم در محیط آموزشی 52
2-12-4-4. منابع مالی . 52
2-13. اجرای برنامه های آموزش ضمن خدمت . 53
2-14. الگوهای مختلف اجرای دوره های آموزش ضمن خدمت 54
2-14-1. الگوی سنتی . 54
2-14-2. الگوی گاسکی . 55
2-14-3. الگوی ترکیبی . 56
2-15. عوامل مؤثر بر استقبال از دوره های آموزشی 57
2-15-1. ویژگی های کارکنان سازمان . 57
2-15-2. ثبات شغلی . 58
2-15-3. ماهیت شغل یا حرفه 58
2-15-4. عوامل مرتبت با سازمان . 58
2-15-4-1. اندازهی یک سازمان . 59
2-15-4-2. فرهنگ آموزش خدمت 59
2-15-4-3. راهبرد سازمان . 59
2-15-4-4. تغییر در روش کار . 60
2-16. فرایندهای آموزش . 60
2-17. بهره وری . 62
2-18. نقش انسان در بهبود بهره وری و عوامل مؤثر بر بهره وری نیروی انسانی 63
2-19. بهره وری منابع انسانی . 65
2-20. عوامل مؤثر بر بهره وری نیروی انسانی . 65
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1398-12-03] [ 03:55:00 ب.ظ ]
|