پایان نامه اولویت بندی عوامل موثر بر پیاده سازی مدیریت دانش |
1-1- مقدمه. 3
1-2- بیان مساله تحقیق 3
1-3- اهمیت تحقیق 4
1-4- اهداف تحقیق 4
1-5- سوالات تحقیق 5
1-6- تعریف متغیر های تحقیق 6
1-7- مدل تحقیق 7
1-8- محدوده تحقیق 7
فصل دوم. 8
ادبیات موضوع و پیشینه تحقیق 8
2-1- مدیریت دانش. 11
چالشهای مدیریت دانش. 18
– مدیریت دانش از دیدگاه صاحبنظران. 19
2-2-داده، اطلاعات، دانش. 22
2-3- کاربرد مدیریت دانش. 26
2-4- ایجاد دانش. 29
2-5- اعتباربخشی به دانش. 29
2-6-ﻣﺪل ﻣﻔﻬﻮﻣﻲ ﭼﻨﺪ ﻣﺮﺣﻠﻪ ای 34
2-7- ﻣﻜﺎﺗﺐ ﻓﻜﺮی ﻣﻄﺮح در ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ. 35
2-8-ضرورت واهمیت مدیریت دانش. 38
2-9- فرآیند مدیریت دانش، اصول و ویژگیهای آن. 39
2-10- مدیریت دانش در سازمان ها 40
2-11- تسهیم دانش کلید مدیریت دانش. 44
2-12- اهمیت تسهیم دانش. 46
2-13- دیدگاههای مختلف در زمینه انواع فعالیتهای تسهیم دانش. 47
2-14- موانع بالقوه تسهیم دانش. 49
2-15- راهکارهای رسیدن به یک سیستم دانش مدار. 63
2-16- ﻣﺪل ﻫﺎی ﭘﻴﺎده ﺳﺎزی ﻧﻈﺎم ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ. 65
2-17- مدل های ﺷﺒﻜﻪ ای و ﻣﺨﺰﻧﻲ 67
2-18- مبانی زیر ساخت مدیریت دانش. 70
2-19- پیشینه موضوع. 80
فصل سوم. 86
روش تحقیق 86
3-1- مقدمه. 88
3-2- فلسفه پژوهش. 88
3-3- مدل پژوهش. 89
3-4-سئوالات پژوهش. 91
3-5- جامعه و نمونه آماری 92
3-6- روش گردآوری دادهها 92
3-7- اﻋﺘﺒﺎر دروﻧﯽ ﭘﮋوﻫﺶ. 92
3-8- روش تجزیه و تحلیل داده ها 94
فصل چهارم. 95
تجزیه و تحلیل یافتههای تحقق 95
4-1- فراوانی سئوالات تحقیق 96
4-2- محاسبه میزان تعیینکنندهی ابعاد. 108
4-3- محاسبه واریانس کل توزیع شده 110
4-4- تبیین ماتریس ابعاد. 112
4-4- آزمون فریدمن 113
فصل پنجم. 115
نتیجه گیری و پیشنهادات. 115
5-1- مقدمه. 116
5-2- خلاصه نتایج تحقیق 116
5-2-1- محاسبه و اندازه گیری کفایت نمونه. 116
5-2-2- میزان تعیینکنندهی ابعاد. 116
5-2-3- واریانس کل توضیع شده 117
5-2-4- تبیین ماتریس ابعاد. 117
5-2-5- سوال اصلی تحقیق 117
5-2-6- سوالات فرعی تحقیق 117
5-2-7- آزمون فریدمن 119
5-3- بحث و نتیجه گیری 120
5-4- پیشنهادات. 122
5-4-1-پیشنهادات حاصل از تحقیق 122
5-4-2- پیشنهاد برای تحقیقات آتی 124
5-4-3- محدودیت ها و مشکلات تحقیق 125
فهرست منابع و ماخذ. 126
فهرست جدول ها
عنوان صفحه
جدول 2-2: خلاصه مطالعات درخصوص موانع مدیریت دانش. 83
جدول 3-1: ﺳﺎزهﻫﺎوﻣﺘﻐﯿﺮﻫﺎیﻣﻮردﺑﺮرﺳﯽﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ. 92
جدول 4-1: محاسبه واندازه گیری کفایت نمونه. 108
جدول 4-2: محاسبه میزان تعیینکنندهیابعاد. 108
جدول 4-3: واریانس کل توضیح شده 110
جدول 4-5: معناداربودن رتبه بندی توسط آزمون فریدمن 113
جدول 4-6: اولویتبندی توصیفی ابعادتوسط آزمون فریدمن 114
فهرست شکل ها
عنوان صفحه
شکل 2-1: ارتباط بین داده،اطلاعات،دانش. 22
شکل 2-2:. فرآیندهای اشاعه دانش. 27
شکل 2-3- ﻣﺪلﻧﻮﻧﺎﻛﺎوﺗﺎﻛﻮﻳﻮﭼﻲ، 1995 ﺑﺮﮔﺮﻓﺘﻪاز. 32
شکل 2-4: مراحل حرکت ازداده به دانایی (اقتباس از. 40
ﺷﻜﻞ 2-5: ﻋﻨﺎﺻﺮوروﻳﻜﺮدﻫﺎیﺳﺎزﻣﺎﻧﻲﺑﺮﮔﺮﻓﺘﻪاز. 66
شکل 2-6: مبانی زیرساخت مدیریت دانش. 70
شکل 3-1: مدل تحلیلی سه شاخگی 91
چکیده
هدف از انجام این پژوهش شناسایی واولویت بندی عوامل موثر بر پیاده سازی مدیریت دانش در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم بر اساس مدل سه شاخگی اهرنجانی میباشد. روش تحقیق توصیفی – پیمایشی بوده و ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته ای با پایایی 93/. میباشد. ﺟﺎﻣﻌﻪ آماری این ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺷﺎﻣﻞ مدیران،کارشناسان و روسای مراکزتحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم بوده که تعداد آنها حدود 185 نفر برآورد شده و بر اساس جدول مورگان تعداد 127 به عنوان نمونه آماری توسط محقق انتخاب شده است.
در این تحقیق از آمار توصیفی و تحلیلی همچون تحلیل عامل و آزمون فریدمن برای تجزیه و تحلیل دادهها استفاده شده است. با توجه به نتایج حاصل از جدول«واریانس کل توزیع شده» که مقدار آن67.514 است (که بیش از 50 میباشد) میتوان نتیجه گرفت که دستهبندی انجام شده به وسیله مدل سه شاخگی مورد تایید میباشد. نتایج تحقیق نشان میدهد بین دیدگاه مدیران وروسای مراکزتحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم و عوامل محتوایی، ساختاری و زمینه ای موثر بر پیاده سازی مدیریت دانش ارتباط معنا داری وجود دارد.
نتایج آزمون فریدمن نشان میدهد که عواملی همچون حمایت مدیر عالی، میزان تعهد و وفاداری مدیریت و کارکنان، میزان مهارت و دانش کارکنان، شفاف سازی قوانین و مقررات، تفاهم و اعتماد متقابل بین مدیران و کارکنان بیشترین تأثیر را برپیاده سازی مدیریت دانش در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم دارند.
فصل اول
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1398-12-03] [ 03:02:00 ب.ظ ]
|